Zobacz wideo: Duże zmiany w strefie płatnego parkowania w Bydgoszczy

Najniższą ofertę złożyła firma Saferoad Kabex z Gdańska, która wyceniła pracę na kwotę 3 299 315,01 zł. W przetargu wystartowało również konsorcjum firm Erplast z Bydgoszcz i Onde z Torunia. Ich stawka jest jednak dużo wyższa. Spółki zadeklarowały, że są w stanie wykonać prace za blisko 6,33 mln zł.
W postępowaniu pod uwagę brany jest również termin wykonania zamówienia i liczba dodatkowych brygad roboczych, ale w tym wypadku obie oferty są takie same. Firmy zadeklarowały czas realizacji w 80 dni i dwie brygady. Miasto na sfinansowanie zamówienia zamierza przeznaczyć kwotę ok. 3,2 mln zł. Rozstrzygnięcie przetargu i decyzja o podpisaniu umowy powinny nastąpić w ciągu miesiąca.
– Rozszerzenie SPP ma przede wszystkim ograniczać ruch samochodowy w ścisłym centrum Bydgoszczy. Konsekwentnie w tej części miasta coraz więcej przestrzeni udostępniamy pieszym i rowerzystom – informuje Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej.
W kolejnym etapie przygotowania do rozszerzenia strefy płatnego parkowania w Bydgoszczy ogłoszony zostanie przetarg na zakup i wymianę parkometrów. Do SPP włączone zostaną m.in. obszary znajdujące się na Okolu, Wilczaku, Bielawach i Babiej Wsi. Łącznie będzie w niej ponad 5000 miejsc parkingowych.
Mniej aut, więcej rowerów
Rozszerzenie strefy będzie wiązało się z wieloma zmianami w centrum miasta. Na 17 ulicach (m.in. Czartoryskiego, Poniatowskiego, Zamoyskiego, Kaszubskiej) wprowadzony zostanie ruch jednokierunkowy. Dodatkowo w wielu miejscach planowane jest wprowadzenie stref ograniczonej prędkości, w których auta będą mogły poruszać się z maksymalną prędkością 30 km/h. Zmiany w części lokalizacji pozwolą na przeniesie parkowania z chodników na jezdnię.
– W kilkunastu miejscach Bydgoszczy zaplanowaliśmy wprowadzenie pasów, kontrapasów oraz kontraruchu rowerowego – przekazuje ZDMiKP. Pierwsze rozwiązanie, wyznaczenie części jezdni do poruszania się w jednym kierunku, oznaczona odpowiednimi znakami rowerowymi (np. czerwonym pasem na jezdni), pojawi się na alejach Mickiewicza i Powstańców Wielkopolskich (odcinek od placu Weyssenhoffa do ul. Ogińskiego) oraz placu Weyssenhoffa.
Kontrapas, pas ruchu dla rowerów w kierunku przeciwnym do ruchu innych pojazdów na drogach jednokierunkowych, w SPP planowany jest na Hetmańskiej, Mazowieckiej, Świętojańskiej (od Kościuszki do Pomorskiej) oraz Sobieskiego (Sowińskiego-Warszawska). Kontraruch rowerowy (dopuszczenie dwukierunkowego ruchu rowerowego w jezdniach ulic jednokierunkowych) wprowadzony zostanie na 32 ulicach.