Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zmiany w strefie płatnego parkowania w Bydgoszczy. Będzie więcej tras rowerowych

Jarosław Więcławski
Jarosław Więcławski
Kontrapas rowerowy to rozwiązanie zastosowane w Bydgoszczy m.in. na ulicy Bełzy.
Kontrapas rowerowy to rozwiązanie zastosowane w Bydgoszczy m.in. na ulicy Bełzy. Dariusz Bloch
Strefa płatnego parkowania w Bydgoszczy zmieni swoje granice, choć najwcześniej latem. Przekształcenie części dróg w jednokierunkowe i ograniczenie prędkości do 30 km/h umożliwi stworzenie nowych tras dla rowerzystów.

Zobacz wideo: Leonard Pietraszak patronem bydgoskiego Teatru Kameralnego?

od 16 lat

– W kilkunastu miejscach Bydgoszczy zaplanowaliśmy wprowadzenie pasów, kontrapasów oraz kontraruchu rowerowego – przekazuje Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy. Drogowcy na początku lutego ogłosili przetarg na wdrożenie planowanych zmian w strefie płatnego parkowania, w tym wprowadzenie ulic jednokierunkowych i ograniczenia prędkości aut do 30 km/h w nowych miejscach.

Otwarcie ofert w postępowaniu przetargowym planowane jest na piątek 17 lutego. Wykonawca, od momentu podpisania umowy, będzie miał około 4 miesięcy na wprowadzenie zmian w oznakowaniu pionowym i poziomym. W kolejnym etapie ma zostać ogłoszony przetarg na zakup i wymianę parkometrów, które w pierwszej kolejności będą ustawiane w nowej strefie parkowania.

Kontraruch rowerowy to dopuszczenie dwukierunkowego poruszania się rowerów na jezdniach ulic jednokierunkowych. Ruch rowerzystów może odbywać się w obie strony, jeżeli dopuszczalna prędkość jest nie większa niż 30 km/h. Drogowcy wśród zalet rozwiązania wskazują poprawę bezpieczeństwa oraz ciągłości i spójności tras rowerowych, a także możliwość korzystania przez użytkowników jednośladów z krótszych tras przejazdu.

Kontraruch w strefie płatnego parkowania ma zostać wprowadzony na ulicach:

  • Adama Czartoryskiego;
  • Krzysztofa Gotowskiego;
  • Jana Pestalozziego – odcinek Jagiellońska – Skwer Ludwika Zamenhoffa;
  • Mieczysława Karłowicza odcinek Łużycka – Leona Wyczółkowskiego;
  • Karola Kurpińskiego – odcinek Mieczysława Karłowicza – Karola Kurpińskiego (łącznik);
  • Sportowa – odcinek Stanisława Moniuszki – Karola Szymanowskiego;
  • Ks. Piotra Wawrzyniaka – odcinek Jana Karola Chodkiewicza – Jana Kozietulskiego;
  • Józefa Poniatowskiego – odcinek Jana Karola Chodkiewicza – Jana Kozietulskiego;
  • Jana Kilińskiego – odcinek Jana Karola Chodkiewicza – Jana Kozietulskiego;
  • Unii Lubelskiej – odcinek Dworcowa – Warszawska;
  • Warszawska – odcinek Aleksandra Fredry – Jana i Jędrzeja Śniadeckich;
  • Plac Piastowski – odcinek Generała Józefa Sowińskiego – Jana i Jędrzeja Śniadeckich;
  • Jana i Jędrzeja Śniadeckich – odcinek Warszawska – Pomorska;
  • Zduny;
  • Generała Józefa Sowińskiego – odcinek Bocianowo – Hetmańska;
  • Bocianowo;
  • Racławicka;
  • Plac Tadeusza Kościuszki – odcinek Kaszubska – Pomorska;
  • Szczepana Jankowskiego;
  • Ks. Hugona Kołłątaja;
  • Jana Kasprowicza;
  • Jana Zamoyskiego – odcinek Gdańska – 20 stycznia 1920r.;
  • Mikołaja Kopernika – odcinek Adama Asnyka – Stanisława Staszica;
  • Sielanka – odcinek Księdza Ryszarda Markwarta – Stanisława Wyspiańskiego;
  • Henryka Siemiradzkiego;
  • Jana Długosza;
  • Maksymiliana Jackowskiego – odcinek Śląska – Władysława Łokietka;
  • Pod Blankami;
  • Stary Port – odcinek Franciszka Druckiego–Lubeckiego – Bernardyńska;
  • Kaszubska;
  • Adama Naruszewicza – odcinek Królowej Jadwigi – Aleksandra Karnickiego;
  • Plac Wolności.

Kontrapas rowerowy to pas ruchu dla rowerów w kierunku przeciwnym do ruchu innych pojazdów na drogach jednokierunkowych. Rozwiązanie stosuje się w miejscach, gdzie dopuszczalna prędkość mieści się w granicy od 30 do 50 km/h. W Bydgoszczy obecnie można zobaczyć go na ulicach Wiatrakowej i Bełzy. Kontrapas w strefie płatnego parkowana planuje wprowadzić się na:

  • ul. Jana III Sobieskiego – odcinek Gen. Józefa Sowińskiego – Warszawska;
  • ul. Hetmańskiej;
  • ul. Mazowieckiej;
  • ul. Świętojańskiej – odcinek Tadeusza Kościuszki – Pomorska.

W SPP w Bydgoszczy pojawią się również nowe pasy ruchu dla rowerów. To część jezdni przeznaczona do ruchu w jednym kierunku, oznaczona odpowiednimi znakami rowerowymi (np. czerwonym pasem na jezdni). Takie rozwiązanie zastosowano już na al. Ossolińskich i ul. Gdańskiej. Nowe ulice, na których planowane jest wprowadzenie pasa rowerowego to:

  • aleje Adama Mickiewicza;
  • aleje Powstańców Wielkopolskich – odcinek Plac Józefa Weyssenhoffa – Michała Kleofasa Ogińskiego;
  • plac Józefa Weyssenhoffa.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo