Liczba miejsc parkingowych należących do strefy płatnego parkowania wynosi obecnie 5933. Parkomaty pojawiły się m.in. na ulicach Sportowej, Chodkiewicza, Nakielskiej, Długosza, Granicznej, Żupy, Toruńskiej, Grunwaldzkiej, Poniatowskiego, Pestalozziego, Berwińskiego, Powstańców Wielkopolskich, Wybickiego, Cichej, Plater, Wawrzyniaka, Płockiej i Litewskiej.
Wjazd do strefy oznaczony jest znakami z wielką literą „P” na każdej ulicy wjazdowej (znak D-44 „strefa parkowania"). Na znaku widnieje też oznaczenie podstrefy i informacja o czasie obowiązywania płatności oraz ich formach. Wraz z rozszerzeniem SPP zmieniają się granice pomiędzy podstrefami (szczegóły na mapie). Włączone do nich zostają m.in.:
podstrefa A – obszary pomiędzy Gdańską i Pomorską, 3-Maja-Staszica-Paderewskiego, al. Ossolińskich i Piotrowskiego, Poznańską-Kruszwicką i Focha;
podstrefa B – obszary wokół podstrefy A ograniczone ul. Zygmunta Augusta, bocznicą kolejową, Kamienną, Wyszyńskiego, Skłodowskiej-Curie, Pestalozziego, Jagiellońską, Krakowską, Toruńską (od Torbydu), Ustronie, Kujawską, Wałami Jagiellońskimi, Grudziądzką, Teskowej, pl. Poznańskim, Doliną, Wrocławską, Grunwaldzką, Graniczną, Unii Lubelskiej i Langiewicza. Strefą objęte będzie również parkowanie wzdłuż ul. Grunwaldzkiej do skrzyżowania z ul. J. Kraszewskiego.

W podstrefie C nadal znajdować się będzie część parkingu wielopoziomowego przy Grudziądzkiej. W miejscach, gdzie rozszerzono strefę stoją już nowe parkomaty. W najbliższych tygodniach sukcesywnie wymieniane będą stare urządzenia.
Rotacja i komunikacja
– Zmiana granic SPP została poprzedzona dokładną analizą m.in. zajętości miejsc, rotacji pojazdów i wniosków mieszkańców. Głównym celem jest spowodowanie większej rotacji pojazdów na osiedlach znajdujących się w całej SPP, w tym na Okolu, Wilczaku, Babiej Wsi i Bielawach, gdzie do tej pory trudno było zaparkować. Zmiany zachęcać mają także do wykorzystywania innych form poruszania się po centrum Bydgoszczy niż własny samochód (transport publiczny, rower) – informuje Katarzyna Muszyńska, rzeczniczka prasowa ZDMiKP.
– Wcześniej zrealizowaliśmy szereg zadań, które usprawniły poruszanie się po centrum komunikacją publiczną (buspasy, nowe torowisko na Kujawskiej, koordynacja rozkładów tramwajowych) oraz rowerami (nowe drogi rowerowe, kontrapasy, dopuszczenie kontraruchu). W tej części miasta coraz więcej przestrzeni oddajemy też pieszym (zrewitalizowane place, ulice Starego Miasta, bulwary) – dodaje rzeczniczka.
Abonament na parkowanie pojazdu na obszarze Strefy Płatnego Parkowania w Bydgoszczy dostępny jest dla mieszkańców zameldowanych na pobyt stały lub czasowy w granicach SPP. Nowe będzie można wykupić od połowy lutego. Aby zakupić abonament należy udokumentować:
zameldowanie w SPP,
prawo własności pojazdu,
rozliczanie podatku w mieście Bydgoszczy.

Drogowcy przypominają, że pod koniec 2022 r. w Bydgoszczy działa system P+R. Zachęcają, aby auta parkować na jednym z czterech parkingów (Kujawska, Przylesie, Las Gdański, rondo Maczka) i dalej dotrzeć do centrum komunikacją miejską. Bilet całodobowy na tych parkingach dla 1 lub 2 osób kosztuje 12 zł, a miesięczny 108 zł.
