https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

[PRZEDŁUŻENIE TRASY UNIWERSYTECKIEJ] Na Wzgórzu Wolności będzie jeszcze mniej miejsc parkingowych

Sławomir Bobbe
UJejskiego 64UJejskiego 64
UJejskiego 64UJejskiego 64 Dariusz Bloch
O ile większość mieszkańców Bydgoszczy i Wzgórza Wolności zgadza się co do zasadności przedłużenia Trasy Uniwersyteckiej przez osiedle, to już głosy co do wykonania inwestycji są mocno podzielone.

- Wiem, że ruch na osiedlu po oddaniu do użytku przedłużonej Trasy Uniwersyteckiej znacznie się zwiększy, ale taka jest cena rozwoju miasta. Okna mojego mieszkania wychodzą na ulicę Ujejskiego i nie mam nic przeciw inwestycji - podkreśla Zdzisław Tylicki przewodniczący rady osiedla Wzgórze Wolności.

Zupełnie innego zdania jest Piotr Częstochowski, działacz społeczny i również członek miejscowej rady.
- W planach nie uwzględniono kluczowych postulatów mieszkańców, w tym bezkolizyjnego połączenia z ulicą Jana Pawła II.

Część właścicieli nieruchomości będzie miała ogromny problem, żeby wjechać i wyjechać ze swoich działek. Do tego zmniejszy się radykalnie liczba miejsc parkingowych, a niektóre bloki w ogóle stracą miejsca, na których dotychczas stały auta. O ekranach akustycznych nikt nawet nie wspominał bo i bez nich droga będzie bardzo wąska - wylicza działacz.

- Na spotkaniu konsultacyjnym w ZDMiKP przedstawiono około 50 wniosków mieszkańców, prawie połowa z nich została uwzględniona przez ZDMiKP - twierdzi jednak Zdzisław Tylicki.

Inwestycja to głównie budowa nowej, blisko 500-metrowej ulicy łączącej Wojska Polskiego z al. Jana Pawła II i ul. Glinki. Na odcinku od Wojska Polskiego do ul. Ujejskiego zaprojektowano dwie jezdnie o szerokości 7,0 m z pasem dzielącym o szerokości 6,0 m. Obie jezdnie będą posiadać, po swoich zewnętrznych stronach, ścieżki rowerowe (2,0 m) i chodniki (1,5 m). Przebudowane zostanie również skrzyżowanie ul. Ujejskiego z ul. Karpacką. W jego miejscu powstanie małe, czterowlotowe rondo.

W dalszej kolejności – pomiędzy ul. Ujejskiego a ul. Cmentarną – planowana jest budowa wiaduktu drogowego nad obiema jezdniami al. Jana Pawła II (zlikwidowane zostanie jednopoziomowe skrzyżowanie Jana Pawła II i ul. Glinki). Ostatni odcinek, od ul. Cmentarnej do ul. Magnuszewskiej, jest projektowany w formie jezdni o szerokości 7,0 m, biegnącej po śladzie ul. Glinki. Granicą projektu jest skrzyżowanie ul. Magnuszewskiej i Glinki, które także zyska formę czterowlotowego ronda. Przy okazji ul. Gniewkowska i ul. Rozłogi zyskają z nim połączenie.

Komentarze 10

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

m
mieszkaniec byd
Już nie długo ma ruszyć przebudowa ronda kuj cię swe jako tam koszmar zafunduja kierowca
m
mieszkaniec byd
Już nie długo ma ruszyć przebudowa ronda kuj cię swe jako tam koszmar zafunduja kierowca
m
mieszkaniec byd
Pomysł jak najbardziej trafny lecz powinien być zrobiony od razu a nie teraz o czy myślą projektanci tworząc takie gniota komunikacyjne
m
mieszkaniec byd
Ciekawe dlaczego nlkt nie pomyślał o zjeździe w jp2 z trasy uniwersyteckiej czyżby następny koszmarek drogowy
Z
Zofia
Mieszkam przy ul Ujejskiego. Dla nas budowa Trasy to wielki koszmar. od miesiąca trwają prace , a my dziś dostaliśmy pismo czy wydaliśmy działki pod budowę. Pragnę Państwu uwiadomić , iż zostaną nam zabrane skrawki naszych ogródków przed domem i powstaną tam ścieżki rowerowe i chodniki czyli zupełnie pod naszymi oknami. Likwidują nam ogrodzenia czyli zmniejszy się nasze bezpieczeństwo i nasze domy stracą na wartości. Nie dostaliśmy pism mówiących o rozpoczęciu prac tylko wjechał cięzki sprzęt i zaczął dewastację. To trwa już od miesiąca , a nie dostaliśmy jeszcze odszkodowania za zabraną ziemię. Czysta partyzantka w biały dzień
d
do kiki
Masz racje- tam nawet samo uksztaltowanie terenu az sie prosi po to zeby bylo dwupoziomowe skrzyzowanie. Poprowadzic trase w wykopie tak jak sie wcina w Skarpe Poludniowa i dalej na tym samym poziomie pod Wojska Polskiego. Dopiero na wysokosci Ujejskiego niech wyjdzie z wykopu zeby przejechac Jana Pawla II na wiadukcie. Taki wykop na 4- 5 metrow ponizej poziomu Osiedla dalby tez wiekszy spokoj i cisze mieszkancom Wzgorza Wolnosci. I koniecznie zrobic calkowicie bezkolizyjny rozjazd z Trasy Uniwersyteckiej we wszystkie kierunki na Jana Pawla II. Tam miejsca jest duzo, ale musi byc na to takze i wola polityczna. Tylko wtedy bedzie Trasa Uniwersytecka w stanie przejąć wiekszosc ruchu (oprocz tranzytu ) od zatłoczonego ciągu Jana Pawla- Wyszynskiego. Zreszta po budowie S 5 nawet spora czesc tranzytu nie bedzie juz tez wogle pchać sie przez Miasto.
m
mieszkaniec
gdzie jest projekt po zmianach? jeżeli ZDMiKP nie zmienił podstawowego projektu a skupił się tylko na kosmetyce to będą wyrzucone w błoto pieniądze i gwóźdź do ostatniej kadencji Bruskiego
G
Genio
Jak jeże pójdą spać
k
kiki
Jeżeli władze miasta nie wybudują bezkolizyjnego skrzyżowania Trasy Uniw. z Wojska Polskiego, to będzie oznaczać, że są przeciw mieszkańcom !!
A
Adam Wojcik
A kiedy start prac budowlanych?
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski