Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

[PRZEDŁUŻENIE TRASY UNIWERSYTECKIEJ] Na Wzgórzu Wolności będzie jeszcze mniej miejsc parkingowych

Sławomir Bobbe
Sławomir Bobbe
UJejskiego 64UJejskiego 64
UJejskiego 64UJejskiego 64 Dariusz Bloch
O ile większość mieszkańców Bydgoszczy i Wzgórza Wolności zgadza się co do zasadności przedłużenia Trasy Uniwersyteckiej przez osiedle, to już głosy co do wykonania inwestycji są mocno podzielone.

- Wiem, że ruch na osiedlu po oddaniu do użytku przedłużonej Trasy Uniwersyteckiej znacznie się zwiększy, ale taka jest cena rozwoju miasta. Okna mojego mieszkania wychodzą na ulicę Ujejskiego i nie mam nic przeciw inwestycji - podkreśla Zdzisław Tylicki przewodniczący rady osiedla Wzgórze Wolności.

Zupełnie innego zdania jest Piotr Częstochowski, działacz społeczny i również członek miejscowej rady.
- W planach nie uwzględniono kluczowych postulatów mieszkańców, w tym bezkolizyjnego połączenia z ulicą Jana Pawła II.

Część właścicieli nieruchomości będzie miała ogromny problem, żeby wjechać i wyjechać ze swoich działek. Do tego zmniejszy się radykalnie liczba miejsc parkingowych, a niektóre bloki w ogóle stracą miejsca, na których dotychczas stały auta. O ekranach akustycznych nikt nawet nie wspominał bo i bez nich droga będzie bardzo wąska - wylicza działacz.

- Na spotkaniu konsultacyjnym w ZDMiKP przedstawiono około 50 wniosków mieszkańców, prawie połowa z nich została uwzględniona przez ZDMiKP - twierdzi jednak Zdzisław Tylicki.

Inwestycja to głównie budowa nowej, blisko 500-metrowej ulicy łączącej Wojska Polskiego z al. Jana Pawła II i ul. Glinki. Na odcinku od Wojska Polskiego do ul. Ujejskiego zaprojektowano dwie jezdnie o szerokości 7,0 m z pasem dzielącym o szerokości 6,0 m. Obie jezdnie będą posiadać, po swoich zewnętrznych stronach, ścieżki rowerowe (2,0 m) i chodniki (1,5 m). Przebudowane zostanie również skrzyżowanie ul. Ujejskiego z ul. Karpacką. W jego miejscu powstanie małe, czterowlotowe rondo.

W dalszej kolejności – pomiędzy ul. Ujejskiego a ul. Cmentarną – planowana jest budowa wiaduktu drogowego nad obiema jezdniami al. Jana Pawła II (zlikwidowane zostanie jednopoziomowe skrzyżowanie Jana Pawła II i ul. Glinki). Ostatni odcinek, od ul. Cmentarnej do ul. Magnuszewskiej, jest projektowany w formie jezdni o szerokości 7,0 m, biegnącej po śladzie ul. Glinki. Granicą projektu jest skrzyżowanie ul. Magnuszewskiej i Glinki, które także zyska formę czterowlotowego ronda. Przy okazji ul. Gniewkowska i ul. Rozłogi zyskają z nim połączenie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!