https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Po Bydgoszczy wolniej, ale krócej. Czy ITS to niewypał?

Wojciech Mąka
Trzydzieści jeden kilometrów na godzinę to prędkość, z jaką w maju poruszaliśmy się autami w centrum miasta. To wolniej niż rok temu. Mimo to Bydgoszcz - wg serwisu korkowo.pl - nie należy do najwolniejszych miast w kraju. Na zdjęciu: wczorajszy korek na
Trzydzieści jeden kilometrów na godzinę to prędkość, z jaką w maju poruszaliśmy się autami w centrum miasta. To wolniej niż rok temu. Mimo to Bydgoszcz - wg serwisu korkowo.pl - nie należy do najwolniejszych miast w kraju. Na zdjęciu: wczorajszy korek na Dariusz Bloch
Nikt nie ma złudzeń - po Bydgoszczy jeździ się wolniej niż rok temu. Czy wart 50 milionów złotych system ITS okazał się kosztownym niewypałem?

[break]
Ulica Kamienna nie jest zawalona autami jedynie w nocy. Przez krótką Sporną jedzie się 20 minut... Serwis "korkowo.pl" właśnie ocenił, że w ciągu ostatniego roku auta na bydgoskich ulicach znowu zwolniły.

"W Śródmieściu wyraźnie widać spadek prędkości: od maja 2014 roku stopniowo malały i w analogicznym okresie bieżącego roku samochody można było rozpędzić w ciągu dnia do średnio 34 km/h" - wyniki raportu są bezlitosne. Teraz prędkość w ścisłym centrum miasta to 31 km/h.

Tymczasem drożność ulic miały poprawić uruchomione w I połowie br. Inteligentne Systemy Transportowe. To m.in. zsynchronizowany układ sygnalizacji świetlnych na skrzyżowaniach, wspomagany czujnikami natężenia ruchu i kamerami.

Wygląda więc na to, że zbudowana za 50 mln zł zabawka nie zdaje egzaminu.

Krzysztof Kosiedowski, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich, przyznaje, że po mieście jeździ się wolniej - choćby dlatego, że samochodów jest ponad 220 tysięcy i wciąż przybywa, a i sami kierowcy zdejmują nogę z gazu. Zaznacza od razu: - Działania ITS były zaprojektowane i są mierzone w średnich czasach podróży, a nie średniej prędkości przejazdu przez miasto.

Czyli - jeździmy wolniej, ale krócej stoimy w korkach. ITS sam to udowadnia, kalkulując i wypluwając z siebie statystyki. - Badania, którymi dysponujemy, potwierdzają skrócenie średniego czasu podróży - mówi rzecznik. - Na wszystkich pomierzonych odcinkach uzyskaliśmy rezultat od niecałych 9 proc. aż do 57 proc. poprawy.

Według drogowców, najlepszy przykład zbawiennego działania ITS-u to fragment między skrzyżowaniem ulic Wojska Polskiego - Ujejskiego a Wyszyńskiego - Kamienna. Dotąd był pokonywany w ok. 16 minut. Obecnie ten sam odcinek można przejechać autem w niecałe 7 minut.

============91 Więcej(53327999)============
więcej na ten temat s. 5
[email protected]
telefon 52 326 07 12
============11 Zdjęcie Autor(53327997)============
Fot. Dariusz Bloch
============06 Zdjęcie Podpis Akcent 8.2(53327998)============
Trzydzieści jeden kilometrów na godzinę to prędkość, z jaką w maju poruszaliśmy się autami w centrum miasta. To wolniej niż rok temu. Mimo to Bydgoszcz - wg serwisu korkowo.pl - nie należy do najwolniejszych miast w kraju. Na zdjęciu: wczorajszy korek na Wojska Polskiego.

Komentarze 19

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

z
zecer
Węzeł Zachodni niezakorkowany? to chyba nie mieszkasz na Osowej Górze
k
konto
Zbuduja cos- zle, nie zbuduja- tez zle....Typowy roszczeniowy elektorat PIS ktory mysli ze mu sie ciagle cos nalezy za nic.
d
do kulki
Oczywiscie przyjdzie 25 pazdziernika i rozliczymy PIS za ostatnie 5 lat kłamstw, oszczerstw i innych przejawow ich bujnej fantazji smolenskiej. Wielki Kartofel, brat Swietej Pamieci Zmarlych Prezydenckich Mosci po trupach idzie po wladze. Jak on nie mial wstydu i czelnosc zeby ubiegac sie o Urzad Prezydenta kiedy ciało jego brachola bylo jeszcze cieple w grobie? To sie nazywa pisowska moralnosc marszu po trupach, byle do koryta...
K
Koolka
No i czy ktoś za to odpowie. No nikt, bo naród tępy i jak jest okazja rozliczyć tego typu marnotrawienie pieniędzy, to wolą siedzieć z tyłkami w domu.
k
kania
Mnie sie ten system podoba bo jest nowoczesny i wcale nie spowalnia ruchu. Korki zawsze sa i byly w Metropoliach takich jak Bydgoszcz, tylko na wsiach takich jak Torun jest maly ruch. Jak ktos nie zna podstawowego ukladu ulic Bydzi ktore wyswietlaja te tablice to jest nieukiem i czas aby spedzil pare godzin z mapa miasta na nauce. System dziala dobrze, informacje o odjazdach tramwajow i autobusow sa aktualne i poprawne. Wstyd ze jako jeden z nielicznych mam odwage powiedziec do ZDMIKP - zrobilscie dobra robote, nie przejmujcie sie negatywnymi uwagami wiekszosci forumowiczow, to pewnie jest wieczne niezadowolony i roszczeniowy elektorat PIS.
j
jan
takich długów jak teraz bydgoszcz nigdy nie miała
M
Magda
taa, bo k***a sciezka na TU to najwazniejsza rzecz ;/
G
Gość
Potem inne nagłe zmiany wynikłe remonty objazdy dróg

Na czerwono Data Mrugająca nagłych zmian Ruchu Kołowego
p
prusak
Ten system its to kosztowny absurd...wiele już mówiono o zagrożeniach jakie powodują wszelkie reklamy przy jezdniach, bo wymuszają oderwanie wzroku od tego co sie dzieje na drodze. Nikt na zdrowy rozum nie będzie w czasie kierowania autem odrywał wzroku od jezdni i czytał informacji na tablicach...wydłużenie przejazdu przez miasto to wynik kolejnego absurdu w postaci mnożącej sie liczby sygnalizacji świetlnych,( de facto utrudniających ruch,działających nawet w porach małego ruchu ) i utrzymywaniu bezsensownych ograniczeń prędkości. Dla przykładu, najbardziej płynnymi skrzyżowaniami są te na których ruch nie jest wstrzymywany przez sygnalizację, np rondo kujawskie czy obecnie węzeł zachodni.
m
mami
Ktoś ładną kasę przytulił za ten szajs, czyżby Bruski ??
b
baju baju
Są odpowiednie instytucje by sprawdzić kto zlecił komu .Może w końcu prokurator weźmie się roboty.Nasze elity czują się bezkarne
B
BDG33
System działa kiepsko, ale najważniejsze, że ktoś na tym nieźle zarobił.
Część z tych ponad 50 mln to dofinansowanie z UE, ale część pochodziła z naszych podatków.
A "przy okazji" wyłączyli tablicę na pętli na Błoniu. Żeby dowiedzieć, się, kiedy jedzie następny autobus, trzeba sprawdzać po kolei rozkłady na przystankach lub po prostu pytać kierowców.
"Ułatwili" mieszkańcom, nie ma co...
w
wrkk
Te telewizory "kineskopowe" na przystankach to szajs! Czy nie można było kupić sprawdzonych tablic LEDowych, jak większość miast: Warszawa, Gdańsk, Poznań, Łódź, Toruń, Wrocław, w końcu Berlin...
b
bebo
Na przystankach co innego wyświetla się na tablicy, co innego jest na tabliczce, autobus lub tramwaj przyjeżdza jeszcze inaczej, bo kierowca lub motorniczy ma swój rozkład. Pieniądze wyrzucone w błoto, żadnego zysku dla uzytkowników. Zysk ma firma, wprowadzająca to badziewie.
G
Gucio
Może warto przyjrzeć się odpowiedzialnym za zmarnotrawienie tyłu pieniędzy. Po raz kolejny ktoś lekką rączką wywala miliony na chybione inwestycje: trasa uniwersytecka bez ścieżki rowerowej, jednoroczne kwiatki za grube tysiące w parku, który otwarty został pod koniec lata, czy ITS, o którym nikt z kierowców dobrego słowa nie powiedział...
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski