Spółki zakontraktowały wspólnie 3 z 7 lokomotyw objętych Programem Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko ( Działanie 3.2). Obie firmy kładą ogromny nacisk na zrównoważony rozwój, wspierają inwestycje w ekologiczne, niskoemisyjne rozwiązania, promują jakość, a w swych działaniach są zorientowane na potrzeby klientów.
Pesa, polski producent, złożył najkorzystniejszą ofertę
Klient Pesy na razie nie ujawnia kwot dotyczących tego kontraktu.
Lokomotywy Pesy ruszą w trasy po regularnej siatce połączeń intermodalnych operatora pomiędzy portami polskimi w gdańsku i Gdyni, a najważniejszymi regionami gospodarczymi kraju już latem przyszłego roku.
Umowa obejmuje produkcję i serwis gwarancyjny, certyfikowanych na Polskę lokomotyw elektrycznych, wraz z serwisem utrzymaniowym do naprawy.
- Jesteśmy zadowoleni, że przetarg na dostawę lokomotyw spotkał się z tak dużym zainteresowaniem i że to ostatecznie polski producent złożył najkorzystniejszą ofertę. Wierzymy, że doświadczenie i jakość produktów Pesy pomoże nam jeszcze sprawniej i efektywniej rozwijać system przewozów intermodalnych w Polsce i przenosić coraz więcej ładunków z dróg na tory - mówi Dariusz Stefański, CEO PCC Intermodal SA.
- Pierwszy krok – podpisanie umowy za nami, będziemy z niecierpliwością wypatrywali kolejnych, by na finale, za około rok rozpocząć w naszej flocie eksploatacje lokomotyw 111E – Gama. Nie da się rozwijać transportu intermodalnego bez taboru zapewniającego odpowiedni poziom dostępności. Nie da się promować rozwiązań ekologicznych, tworzyć wartości firmy w oparciu o jakość bez partnerów, których misja osadza się na podobnych fundamentach. Mamy nadzieje, że wspólnie z Pesą osiągniemy kolejne poziomy rozwoju naszych produktów – dodał Adam Adamek, wiceprezes PCC Intermodal SA.
- Dla spółki PCC Intermodal dostarczymy elektryczną lokomotywę z platformy GAMA dedykowaną do przewozów intermodalnych. Jestem przekonany, że doskonale wpisze się ona w potrzeby przewozowe naszego klienta - powiedział Piotr Rościszewski, kierownik sprzedaży rynku lokomotyw i wagonów w Pesie.
- Pesa konsekwentnie rozwija platformę GAMA. Poza eksploatowanymi już w Polsce lokomotywami 111Ed, 111E i 111Db wkrótce zaoferujemy klientom dwunapędową lokomotywę 111DE, która będzie przystosowana do pracy pociągowej zarówno pod siecią trakcyjną, jak i na liniach niezelektryfikowanych. Jesienią rozpoczniemy również testy pierwszej polskiej lokomotywy manewrowej z napędem wodorowym. Jej premiera odbędzie się na wrześniowych Targach Trako - zapowiedział Maciej Maciejewski, wiceprezes, dyrektor sprzedaży Pesy.
Pesa produkuje. Dla kogo?
Dodajmy, że w tej chwili Pesa produkuje nowe pojazdy m.in. dla Regio Jet, Ceskich Drah, Kolei Małopolskich, modernizuje wagony dla PKP Intercity oraz produkuje tramwaje dla Śląska, Torunia, Kijowa i rumuńskiego Iasi.
Pojazdy produkowane przez bydgoską firmę obecne są we wszystkich 16 regionach Polski oraz 11 rynkach zagranicznych (Niemcy, Włochy, Rosja, Czechy, Węgry, Litwa, Ukraina, Bułgaria, Rumunia, Białoruś i Kazachstan).
W sumie Pesa uzyskała 23 homologacje zagraniczne. Wśród jej klientów są między innymi Deutsche Bahn, Trenitalia, Ceskie Drahy, PKP Intericty i PolRegio. Tramwajami produkowanymi w Bydgoszczy podróżują mieszkańcy większości polskich dużych miast oraz m.in. Kijowa, Moskwy, Sofii i Cluj.
