Spis treści
Pociąg dopłynął do portu Tema w Ghanie. Podróż trwała 1,5 miesiąca.
W Afryce ma być 10 takich pociągów!
Dostawą pojazdu RegioFox dla Ghany podjęła się firma Fracht FWO Polska. Po zakończeniu testów pojazd został podzielony na dwa człony i 15 lutego wyruszył na specjalnych lawetach do Hamburga. Stamtąd statek dostarczono statkiem do portu Tema w Ghanie, gdzie nastąpił wyładunek. W Ghanie nastąpi instalacja lokalnego systemu sterowania - napisał Rynek Kolejowy.
We wrześniu 2023 roku Pesa podpisała umowę na dostawę spalinowych składów dla kolei z Ghany. Bydgoska firma zobowiązała się na początek wysłać dwa pociągi, natomiast opcjonalnie ma być 10 kolejnych.
Pesa planuje też podbój innych kontynentów
„To nasz pierwszy krok na innym kontynencie, nie wykluczam, że za jakiś czas nasze pojazdy pojawią się na rynkach Azji czy Bliskiego Wschodu, bo stamtąd pojawiły się zapytania np. o lokomotywy wodorowe” – powiedział portalowi Rynek Kolejowy Krzysztof Zdziarski, prezes Pesy.
Kontrakt obejmuje wsparcie utrzymania pojazdów przez Pesę przez od trzech do pięciu lat. Pojazd posłuży do testowania ukończonej właśnie linii kolejowej Tema - Mpakadan.
Afryka to trzeci kontynent, po Europie i Azji, na który dostarczane są pojazdy wyprodukowane w Polsce. Ghana natomiast to pierwsze afrykańskie państwo, które zakontraktowało pociągi w Pesie. „To nowy rozdział w historii firmy, która jak widać cieszy się dobrą renomą także na kontynencie afrykańskim. Warto bowiem wspomnieć, że to koleje Ghany zapytały o możliwość dostarczenia pociągów, a Pesa podjęła to wyzwanie”. Kontrakt nazywany jest „egzotycznym” – pisze portal nakolei.pl.
Pierwszy popłynął do Afryki pociąg Link, kolejne to będą już składy z rodziny REGIO160, podobne do tych, które Pesa produkuje obecnie i dostarczy dla Ceskich Drah.
Rumunia - największy kontrakt w historii Pesy!
Bydgoska firma podbija polski i zagraniczne rynki. Przypomnijmy tylko, że w październiku zeszłego roku zdobyła swój największy kontrakt w historii - wygrała przetarg na wyprodukowanie 62 pociągów dla Rumunii za 3 mld zł. Pokonała giganta, firmę Alstom.
