Dziś otwarte zostały oferty w przetargu na wyłonienie nowego wykonawcy piątego odcinka drogi ekspresowej S5 Bydgoszcz Błonie - Szubin Północ. Do przetargu zgłosiło się 6 wykonawców.
Na liście są firmy Polaqua spod Piaseczna, konsorcjum Trakcja PRKiI oraz Masfalt, PORR z Warszawy, Budimex, Strabag oraz konsorcjum podbydgoskiej Kobylarni i skierniewickiego Mirbudu. Wszystkie firmy deklarują, że skrócą czas trwania inwestycji o 2 miesiące i dają gwarancję na 5 lat.
Na tym kończą się dobre wiadomości, bo oferty znacznie przebijają to, co GDDKiA może firmom zaoferować. - To kwota 299 mln zł - mówi Tomasz Okoński rzecznik oddziału dyrekcji. Propozycje firm to koszt od 359 mln zł do 556 mln zł.
- Przypominamy, że po wielokrotnych wezwaniach poprzedniego wykonawcy, firmy Impresa Pizzarotti, do rzetelnej i zgodnej z podpisanymi umowami realizacji kontraktów na trzech odcinkach S5 w województwie kujawsko-pomorskim - Nowe Marzy - Świecie Południe; Świecie Południe - Bydgoszcz Północ oraz Bydgoszcz Błonie - Szubin Północ - włoska firma nie realizowała zapisów kontraktowych. Wykonawca nie wypełniał zapisów dotyczących realizacji umów, w tym postępu robót zgodnego z harmonogramem oraz nie regulował płatności dla podwykonawców, usługodawców i dostawców materiałów - mówi Tomasz Okoński. - 11 czerwca 2019 roku GDDKIA odstąpiła od umów z wykonawcą tych inwestycji.
W sierpniu 2019 roku ogłoszone zostały przetargi na dokończenie prac dla trzech przedmiotowych odcinków drogi ekspresowej S5. Przetargi spotkały się z dużym zainteresowaniem branży budowlanej. Wpłynęło ponad 2500 zapytań od potencjalnych oferentów (z czego 700 zapytań dotyczyło przetargu na odcinek Bydgoszcz Błonie - Szubin Północ)
Dla pozostałych dwóch odcinków S5 - Nowe Marzy - Świecie Południe oraz Świecie Południe - Bydgoszcz Północ - termin otwarcia ofert wyznaczono na 26 listopada br.
Pomiędzy węzłami Bydgoszcz Północ a Bydgoszcz Opławiec (obwodnica Bydgoszczy) realizowane są prace wykończeniowe na obiektach. Na moście nad Brdą trwa układanie nawierzchni i montaż barier ochronnych. Na wiadukcie kolejowym w Maksymilianowie układana są elementy płyty głównej oraz trwa regulacja podwieszenia obiektu. Prowadzone są też drobne prace ziemne oraz roboty wykończeniowe na Obwodzie Utrzymania Drogi w Tryszczynie. Prace na tym odcinku wykonane są już w ponad 80 procentach.
