Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nieporządki wzdłuż linii tramwajowej do Fordonu denerwują mieszkańców

Jarosław Jakubowski
Drogowcy są zobowiązani do zostawienia po sobie porządku
Drogowcy są zobowiązani do zostawienia po sobie porządku Tomasz Czachorowski
Budowa linii tramwajowej do Fordonu to nie tylko utrudnienia w ruchu. To także rozjeżdżona ziemia wokół terenu inwestycji oraz śmieci. Zapewniono nas jednak, że bałagan zniknie.

Nasza Czytelniczka, która regularnie dojeżdża z Fordonu do centrum, zaalarmowała nas w sprawie coraz większego bałaganu wzdłuż terenu budowy linii tramwajowej.
[break]
Zieleń zaraz po asfalcie
- Porobiono tam coś w rodzaju zatok, w których gromadzi się sprzęt i materiały. Teren jest rozjeżdżony przez ciężkie maszyny. Rozumiem, że tak musi być w przypadku każdej dużej inwestycji, ale niepokoi mnie fakt, że nieporządki, w tym walające się odpady budowlane, sięgają właściwie aż do budynków mieszkalnych. Czy ktoś to w ogóle uprzątnie?

- pyta pani Maria, wskazując dwa miejsca, gdzie bałagan jest największy: rejon Auchan oraz skrzyżowania ulic Kleeberga i Andersa.
Inwestycję prowadzi miejska spółka Tramwaj Fordon i to ona jest odpowiedzialna za to, żeby po zakończeniu budowy teren nie wyglądał jak w znanym serialu „Alternatywy 4”.

- Kończonych jest coraz więcej węzłów drogowych. Systematycznie będziemy domykać ten etap robót. Po uzbrojeniu terenu i położeniu nowej nawierzchni, są zakładane trawniki. Kulminacja takich robót powinna nastąpić w maju. Mieszkańców możemy zapewnić, że wykonawca nie pozostawi po sobie nieporządku. Także wszelkie uszkodzenia istniejącej infrastruktury, wynikające z prowadzonych prac, są ewidencjonowane przez inspektorów nadzoru i będą usuwane - mówi Maciej Kozakiewicz, członek zarządu spółki Tramwaj Fordon.
Drogowcy przepraszają mieszkańców za niedogodności oraz proszą o cierpliwość i wyrozumiałość.

- Zawsze, każdy wykonawca remontu czy inwestycji jest zobowiązany w umowie do uporządkowania, wręcz „urządzenia” terenu i pozostawienia otoczenia prowadzonych prac w nienagannym stanie. Obecnie nierzadko w lepszym stanie niż przed rozpoczęciem prac. Poza tym, nasi inspektorzy są na miejscu, nadzorują prace i z pewnością nie pozwolimy na pozostawienie bałaganu po zakończeniu inwestycji - stwierdza Krzysztof Kosiedowski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.

Inwestycja powoli wchodzi w końcową fazę. W ostatnim czasie słupy trakcyjne pojawiły się w rejonie ul. Geodetów, gdzie powstaje końcowa pętla tramwajowa z elementami zajezdni. Ułożono tam już większość torów (w tym siedem odstawczych). Do wybudowania jest jeszcze hala serwisowa. Wkrótce ma się rozpocząć część drogowa tej inwestycji.

Zmienia się skrzyżowanie ul. Andersa z Wyzwolenia. Można już korzystać z nowego odcinka ul. Wyzwolenia pomiędzy ulicami Dowbor-Muśnickiego i Andersa. Rozbierana jest stara jezdnia. Otwarto dla ruchu przejazdy na rondzie na przecięciu ul. Wyzwolenia i Orląt Lwowskich. Ulicą Wyzwolenia w kierunku północnym mogą jeździć na razie tylko autobusy.
Gotowe do końca roku
Wybudowano także przejazd tramwajowy w ciągu ul. Akademickiej koło ronda Misji Pokojowych ONZ. Uruchomiono skrzyżowanie Andersa z Kleeberga. Położono tam także warstwę asfaltu. Roboty trwają na odcinku ul. Kleeberga od Berlinga w kierunku budynku Fordońskiej Spółdzielni Mieszkaniowej. Drogowcy pracują ponadto na pętlach awaryjnych w rejonie ul. Piłsudskiego i Korfantego.
Na estakadzie nad stacją Bydgoszcz Wschód trwa zbrojenie i betonowanie zamontowanych elementów. Całość inwestycji ma być gotowa do końca 2015 roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!