Zobacz wideo: Odkrywamy Bydgoszcz. Bartodzieje kiedyś i dziś:

Na drogach w Polsce bezpieczniej
W czerwcu 2021 roku weszły w życie znowelizowane przepisy, które miały poprawić bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych.
- W ubiegłym roku liczba zdarzeń z udziałem pieszych na pasach w całej Polsce zmniejszyła się o 9 proc. w porównaniu do roku 2020 - wynika z analizy przygotowanej przez serwis rankomat.pl.
Bilans ofiar śmiertelnych i rannych w wypadkach także uległ zmniejszeniu. Analizując dane z poszczególnych województw, wyraźnie widać, że nie wszędzie odnotowano spadki liczby wypadków na przejściach dla pieszych.
Od momentu wejścia w życie nowych przepisów do końca 2021 roku tylko w sześciu województwach odnotowano spadek liczby kolizji i wypadków na przejściach dla pieszych w porównaniu do roku poprzedniego. W takim ujęciu najgorzej wypadają województwa: lubelskie (+32 proc.), opolskie (+26 proc.) i wielkopolskie (+25 proc.).
Największy spadek odnotowano w województwie warmińsko-mazurskim (-14 proc.). W województwie kujawsko-pomorskim liczba zdarzeń z udziałem pieszych na pasach zwiększyła się o 13 proc. (ze 157 do 177).
Najbardziej niebezpieczne miejsce w Bydgoszczy
Od czerwca do grudnia 2021 roku liczba kolizji i wypadków na przejściach dla pieszych w Bydgoszczy ani nie wzrosła, ani nie zmalała w porównaniu do analogicznego okresu 2020 roku.
- W obu tych okresach na przejściach dla pieszych w Bydgoszczy doszło do 33 kolizji i wypadków - czytamy w raporcie przygotowanym przez rankomat.pl.
Statystycznie na każdych 10 tys. mieszkańców przypadło jedno takie zdarzenie. W Bydgoszczy do kolizji lub wypadków z udziałem pieszych dochodziło na ul. Skłodowskiej-Curie.