Na hasło „rachunek za prąd”, w niektórych domach napięcie gwałtownie rośnie

Katarzyna Bogucka
Katarzyna Bogucka
Adam Zakrzewski/Archiwum
Paranoja w Enei. Kilka dni temu pisaliśmy o panu Piotrze, który dostał rachunek przyprawiający o zawał serca, teraz zgłosił się do nas pan Mirosław. Jemu podarowano gigantyczną, roczną... nadpłatę.

Przypomnijmy pierwszą historię. Mieszkaniec ul. Bohaterów Kragujewca w Bydgoszczy zapewniał, że oświetla tylko własne mieszkanie. Z rachunku za prąd, który otrzymał ze spółki Enea, wynikało jednak, że zużył tyle prądu, ile wystarczyłoby do oświetlenia... całego bloku. Różnica: kilka tysięcy kWh. Rachunek opiewał na ponad 4 tysiące złotych. Sprawę, na szczęście, udało się z pomocą redakcji odkręcić.

Pan Mirosław z Osówca to, teoretycznie, szczęściarz, ponieważ pomyłka była na jego korzyść. Po przeczytaniu danych na fakturze, właściciele licznika zdębieli. Zawiadomiono ich, że mają... roczną nadpłatę (na plusie aż 663,64zł). - Uczciwość kazała nam natychmiast zawiadomić Eneę o błędzie.

Usłyszeliśmy, że to system się pomylił. Do pomyłki doszło w czerwcu, w sierpniu otrzymaliśmy pisemną korektę, potwierdziło się, że z licznika spisano błędne dane, nie wiemy, dlaczego. Niestety, sprawa wcale nie została zamknięta - tłumaczy pan Mirosław. Do „Expressu” zwrócił się, ponieważ od sierpnia nie może doprosić się nowej książeczki opłat.

- W związku z tak poważnym błędem, chcieliśmy mieć dokładnie rozpisany harmonogram i wysokość opłat, żeby nie było żadnych wątpliwości. Od sierpnia nie płaciliśmy za prąd, który przecież stale zużywaliśmy, obawiając się dalszych nieprawidłowości...

Co na to Enea? - Klient nie otrzymał właściwej faktury na czas z powodu naszego zaniedbania - przyznaje Luiza Trocka z Biura Prasowego Enea SA. - Zbyt długi był czas pomiędzy wystawieniem zlecenia na odczyt licznika, a wprowadzeniem tego odczytu do systemu i wydaniem faktury rozliczeniowej.

Takie zdarzenie nie powinno mieć miejsca. Klienta, którego naraziliśmy na stres i nieprzyjemności, serdecznie przepraszam. Dziś pełnomocnik klienta odwiedził bydgoskie biuro obsługi. Pozytywnie rozpatrzyliśmy jego reklamację, wprowadzono korektę wskazań licznika i wystawiono właściwą fakturę do zapłaty.

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

i
ilona

Mam identyczna sytuacje pod koniec lipca dostalam rachunek za prad niedoplata prawie 1500 zł i po 504zl do placenia co dwa miesiace nowy rachunek.Okazalo sie ze nasz licznik zostal zle spisany pierwsz telefoniczna reklamacja 3.08 pózniej kolejne odwiedziny w stacjonar biurze obslugi jednak nikt nie zajmuje sie nasza sprawa Enea tlumaczy sie zmiana systemu i ogolnym zamieszaniem a my uczciwi obywatele czujemy sie juz bezsilni od sierpnia nie placimy za prad poniewaz czekamy na korekte ktorej nikt nie raczy wystawic.Cierpi na tym nasze zdrowie i finanse

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3