- Od 6 lipca 2022 roku nie otrzymałam faktury za energię od firmy Enea S.A. - informuje nas pani Krystyna, Czytelniczka mieszkająca w Kujawsko-Pomorskiem. - Według umowy, faktury powinny przychodzić co dwa miesiące. W systemie elektronicznym podawałam odczyty liczników. Ostatni odczyt został podany miesiąc temu, 4 stycznia tego roku. Otrzymywałam automatyczne komunikaty o pracach serwisowych w systemie bilingowym i w związku z tym o opóźnieniach w wystawianiu faktur.
Zobacz wideo: Zarzuty dla Piotra C., członka Rady Nadzorczej MWiK

Kiedy przyjdzie odpowiedź?
Klientem jest ojciec pani Krystyny, jednak upoważnił pisemnie córkę do reprezentowania go w tej sprawie.
- Zgłosiłam osobiście sprawę w Enei SA przy ul. Warmińskiego w Bydgoszczy. Tam jednak odesłano mnie do firmy Enea Operator. W związku z tym 4 stycznia tego roku telefonicznie zgłosiłam sprawę na infolinii Enea Operator. Poinformowano mnie, że firma ma 14 dni na rozpatrzenie sprawy. Nie otrzymałam żadnej informacji - wyjaśnia Czytelniczka.
To Cię może też zainteresować
30 stycznia po raz kolejny, jak informuje, zadzwoniła do firmy Enea. - Przyjęto o ironio zgłoszenie na zgłoszenie - mówi. - Nadal nie otrzymałam żadnej formalnej informacji. Poinformowano mnie jedynie o trwających pracach technicznych. Nie potrafiono jednak odpowiedzieć na pytanie kiedy otrzymamy fakturę. Sprawa została przekazana do Powiatowego Rzecznika Praw Konsumenta.
Otrzymał gigantyczny rachunek
Z kolei pan Damian z Bydgoszczy zgłasza problem z odczytem licznika w mieszkaniu przy ulicy Kleeberga.
- U mnie w listopadzie 2022 roku zrobili odczyt licznika. Wyszło, że ma 6600 kWh, a faktyczne zużycie prądu wynosiło 4560. Dostałem fakturę do zapłaty w wysokości 3500 zł - mówi klient operatora. - Dzwoniłem i wysyłałem maile, informowałem, że jest błąd, bo mój licznik ma inny stan. Miałem nadzieję, że to zweryfikują i usuną zawyżoną kwotę. Po miesiącu zamiast skasować, ile miałem do zapłaty, to jednego miesiąca wyszło rzekomo, że zużycie wynosiło 1900 kWh, a kolejnego - 1100 kWh. Kwotę zsumowano i teraz mam do zapłaty 5300 zł.
Pan Damian nadmienia, że w ostatnich dniach otrzymał korespondencję z firmy Enea w związku z jego prośbą o skorygowanie rachunku. Z odpowiedzi wynikało, że "sprawa jest zakończona", jednak - jak twierdzi - na stanie konta dostępnym w serwisie online wciąż widnieje rachunek w wysokości 5300 zł.
W tych sprawach skontaktowaliśmy się z firmą Enea. Czekamy na odpowiedź.