Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Na dworcu beton to podstawa. Dosłownie

Tomasz Zieliński
Budynek, który widać w tle, to dworzec wyspowy. On również jest remontowany i będzie wyglądał jak za dawnych lat
Budynek, który widać w tle, to dworzec wyspowy. On również jest remontowany i będzie wyglądał jak za dawnych lat Tomasz Czachorowski
Ekipy budujące dworzec PKP zaczynają dziś wylewać płytę pod nowy budynek. Za kilka dni wmurowany zostanie kamień węgielny.

Prace remontowe i budowlane, rozpoczęte w pierwszych dniach czerwca, toczą się zgodnie z harmonogramem. Zakończyć mają się pod koniec przyszłego roku.
[break]

Powstaje płyta

- Dzisiaj zaczynamy pierwsze betonowanie płyty, na której stanie nowy budynek Dworca Głównego - mówi Bartłomiej Muszyński, menedżer projektu w spółce Budimex, będącej liderem konsorcjum budującego stację. - Później, w zależności od potrzeb, przeprowadzimy kolejne dwa albo trzy dodatkowe betonowania.

Na placu budowy od kilkunastu dni stoi pierwszy żuraw, niebawem pojawi się kolejny. Budowlańcy używać będą również potężnych dźwigów kołowych.
Zakończono już palowanie pod budowę czterech słupów, na których oprze się konstrukcja górnej części budynku dworcowego.
Nadal zamknięty jest peron drugi. Prowadzone tu roboty budowlane wraz z remontem przyległych do peronu torowisk zakończyć się mają do połowy listopada.

Od połowy czerwca ekipy remontowe pracują przy odnawianiu dworca wyspowego.

„Wyspowy” w obróbce

Na ukończeniu są prace rozbiórkowe wewnątrz gmachu. Gotowa jest już część nowej więźby dachu. Budynek odzyska, znany ze starych zdjęć, dach dwuspadowy wraz z wieżyczkami zegarowymi.

- Po uszczelnieniu dachu, rozpoczniemy prace remontowe wewnątrz - zapowiada Bartłomiej Muszyński. - Budynek zyska nowe instalacje, później przystąpimy do robót wewnętrznych i wykończeniowych.
Równolegle z pracami przy budynkach dworcowych, toczą się prace na torowiskach.

Nowy bydgoski dworzec będzie jednym z najnowocześniejszych w Polsce. Obiekt zostanie w pełni dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Oprócz ścieżek prowadzących i specjalnych oznaczeń dla osób niedowidzących, w budynku pojawią się także windy, wyposażone w system informacji głosowej i oznaczenia w języku Braille’a. Oprócz przebudowy budynków, planowana jest gruntowna modernizacja przejścia podziemnego wraz z peronami i uporządkowanie przestrzeni wokół stacji. Powstaną też nowe wiaty peronowe. Łączna wartość prac budowlanych i modernizacyjnych to 197 mln zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty