Prace remontowe i budowlane, rozpoczęte w pierwszych dniach czerwca, toczą się zgodnie z harmonogramem. Zakończyć mają się pod koniec przyszłego roku.
[break]
Powstaje płyta
- Dzisiaj zaczynamy pierwsze betonowanie płyty, na której stanie nowy budynek Dworca Głównego - mówi Bartłomiej Muszyński, menedżer projektu w spółce Budimex, będącej liderem konsorcjum budującego stację. - Później, w zależności od potrzeb, przeprowadzimy kolejne dwa albo trzy dodatkowe betonowania.
Na placu budowy od kilkunastu dni stoi pierwszy żuraw, niebawem pojawi się kolejny. Budowlańcy używać będą również potężnych dźwigów kołowych.
Zakończono już palowanie pod budowę czterech słupów, na których oprze się konstrukcja górnej części budynku dworcowego.
Nadal zamknięty jest peron drugi. Prowadzone tu roboty budowlane wraz z remontem przyległych do peronu torowisk zakończyć się mają do połowy listopada.
Od połowy czerwca ekipy remontowe pracują przy odnawianiu dworca wyspowego.
„Wyspowy” w obróbce
Na ukończeniu są prace rozbiórkowe wewnątrz gmachu. Gotowa jest już część nowej więźby dachu. Budynek odzyska, znany ze starych zdjęć, dach dwuspadowy wraz z wieżyczkami zegarowymi.
- Po uszczelnieniu dachu, rozpoczniemy prace remontowe wewnątrz - zapowiada Bartłomiej Muszyński. - Budynek zyska nowe instalacje, później przystąpimy do robót wewnętrznych i wykończeniowych.
Równolegle z pracami przy budynkach dworcowych, toczą się prace na torowiskach.
Nowy bydgoski dworzec będzie jednym z najnowocześniejszych w Polsce. Obiekt zostanie w pełni dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Oprócz ścieżek prowadzących i specjalnych oznaczeń dla osób niedowidzących, w budynku pojawią się także windy, wyposażone w system informacji głosowej i oznaczenia w języku Braille’a. Oprócz przebudowy budynków, planowana jest gruntowna modernizacja przejścia podziemnego wraz z peronami i uporządkowanie przestrzeni wokół stacji. Powstaną też nowe wiaty peronowe. Łączna wartość prac budowlanych i modernizacyjnych to 197 mln zł.
