Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej ogłosił przetarg na budowę infrastruktury rowerowej w poniedziałek 17 kwietnia. Otwarcie ofert planowane jest 8 maja. Docelowo nowa trasa ma połączyć Śródmieście z osiedlem Bartodzieje. Inwestycja została uznana za jeden z priorytetów przez bydgoski Zespół ds. Polityki Rowerowej. Opracowano już koncepcję (program funkcjonalno-użytkowy) i poddano go konsultacjom społecznym. Wybrany wykonawca na realizację zadanie od momentu podpisania umowy ma mieć 15 miesięcy.
– W pierwszym etapie budowana będzie rowerowa infrastruktura wzdłuż ulic M. Curie Skłodowskiej (od skrzyżowania ul. Skłodowskiej-Curie z ulicami St. Moniuszki, L. Wyczółkowskiego i Sportową) i Łęczyckiej (od modernizowanego skrzyżowania z Fordońską do skrzyżowania z Kamienną) – przekazał ZDMiKP.
Większość trasy mają stanowić pasy rowerowe, wyznaczone na jezdni oznakowaniem. Plany dotyczące poszczególnych odcinków prezentują się następująco:
- ul. M. Curie-Skłodowskiej (Chopina-Wyszyńskiego i Wyszyńskiego-Łęczycka): pasy rowerowe w obu kierunkach,
- rondo Skrzetuskie: wydzielone drogi dla rowerów na całym skrzyżowaniu, dowiązane do dróg dla rowerów wzdłuż ul. Wyszyńskiego,
- ul. Łęczycka: wydzielona droga dla rowerów po stronie wschodniej.
– W kolejnym etapie planowane jest zlecenie prac również na śródmiejskim odcinku nowej trasy, która docelowo prowadzić ma do ulicy Gdańskiej (wzdłuż ulic Z. Krasińskiego, R. Markwarta, L. Sieńki i S. Moniuszki) – przekazali drogowcy.
Rada Osiedla Bartodzieje, której część uwag zostało uwzględnionych w obecnej koncepcji, liczy, że drogowcy wprowadzą jeszcze kilka dodatkowych zmian, które mają uprzyjemnić poruszanie się ulicą Curie Skłodowskiej i poprawić bezpieczeństwo rowerzystów.
– Głównie chodzi o zieleń. W obecnej koncepcji planowane jest poszerzenie jezdni, tak aby zmieściły się pasy rowerowe, często kosztem trawników, a czasami drzew. W niektórych wypadkach można tego uniknąć, np. przy skrzyżowaniach z ulicami Kijowską, Ceramiczną czy Polanka – tłumaczy Adam Dziura, radny osiedla Bartodzieje.
Konkretne propozycje dotyczą m.in. skrócenie pasów do lewoskrętu. Rada uważa również, że więcej zieleni można wprowadzić na odcinku rondo Skrzetuskie – ul. Gajowa, gdzie planowane są po dwa pasy jezdni w obie strony, co spowoduje konieczność zwężenia chodnika. – Zaproponowaliśmy wykonanie tam odcinków po jednym pasie i lewoskrętów przed samym skrzyżowaniem (na całym fragmencie jezdnia miałaby trzy pasy). To rozwiązanie poprawi bezpieczeństwo rowerzystów i umożliwi wprowadzenie szpaleru drzew – uważa Adam Dziura.
Dodaje, że poprawki możliwe są jeszcze do wprowadzenia przez wykonawcę, bo przetarg dotyczy realizacji prac nie tylko budowlanych, ale również projektowych.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Kaźmierska wróci za kraty? Mecenas Kaszewiak mówi, dlaczego tak się nie stanie
- Czyżewska była polską Marilyn Monroe. Dopiero teraz dostała kwiaty na grób
- Co się dzieje z Sylwią Bombą? Drobny szczegół totalnie ją odmienił [ZDJĘCIA]
- Olbrychski nie przypomina dawnego amanta "Jest jak Kopciuszek po dwunastej w nocy"