Testowany elektryk to model Solaris Urbino 12 electric
.
Autobus wyjedzie w trasę w poniedziałek, 7 lutego i będzie kursował na liniach nr: 54, 57, 80, 84, 92 i 99. Pasażerowie będą mieli okazję do skorzystania z przejażdżki. Funkcjonowanie i przebieg pojazdu mogą być jednak uzależnione od wielu czynników np. dodatkowego ładowania w ciągu dnia.
W galerii podajemy szczegółowe informacje na temat kursowania autobusu od 7 do 15 lutego. Zobacz, na jakich trasach i w jakich godzinach będzie jeździć testowany autobus elektryczny:
To warto wiedzieć
Uwaga, za przejazd zapłacisz tylko papierowym biletem!
Należy jednak pamiętać, że w autobusie nie będzie możliwości zakupu biletu kartą kredytową oraz nie będą odtwarzane zapowiedzi głosowe. Autobus nie będzie posiadał też barw miejskich, dostępu do WiFi i gniazd ładowania USB. W pojeździe brak będzie też tablicy bocznej z nr linii i wielu przydatnych informacji wewnątrz. W związku z powyższym, przejazd autobusem trzeba będzie opłacić za pomocą tradycyjnego biletu papierowego.
Autobus elektryczny jest pomalowany na szaro z żółtymi pasami, więc rozpoznanie go nie sprawi większego problemu.
Solaris Urbino 12 electric - garść szczegółów technicznych
- Autobus posiada 24 miejsca siedzące z czego 8 z niskiej podłogi.
- Wyposażony jest w szerokie drzwi, które ułatwiają wsiadanie i wysiadanie, przestronne okna oraz LED-owe oświetlenie wnętrza.
- Autobus jest wyposażony w baterie, które umieszczono z tyłu pojazdu, a także na dachu, nad pierwszą osią.
- Rozkład baterii gwarantuje odpowiednie rozłożenie nacisków na obie osie i dodatkowo umożliwia zwiększenie przestrzeni pasażerskiej.
- Wyposażenie dodatkowe autobusu stanowią automatyczne systemy wspierające pracę kierowcy.
- Dzięki kamerom umieszczonym po bokach autobusu, kierowca otrzymuje ostrzeżenia o pieszych lub rowerzystach znajdujących się w pobliżu.
- Autobus posiada też system kamer zastępujących lusterka wsteczne oraz boczne, co zmniejsza całkowitą szerokość autobusu. Jest to szczególnie ważne w przypadku węższych ulic o dużym natężeniu ruchu.
Na pokładzie pojazdu znajduje się nawet urządzenie liczące pasażerów, które pozwala przewoźnikowi zbierać dane o przepływie pasażerów w autobusie na danej linii.
W grudniu testowano inny elektryczny autobus
Źródło informacji: ZDMiKP
