Zidentyfikowaliśmy potencjalny problem związany z bezpieczeństwem, który dotyczy ograniczonej liczby płyt gazowych. Problem ten dotyczy możliwego wycieku gazu między główną rurą gazową a kurkiem gazowym w niektórych modelach wyprodukowanych pomiędzy 1 sierpnia 2024 r. a 31 października 2024 r. Jeśli posiadasz jeden z poniżej wymienionych modeli, których dotyczy problem, NIE UŻYWAJ GO - taki komunikat pojawił się na stronie internetowej firmy Beko. Odnośnik do informacji został umieszczony na samej górze strony głównej producenta.
Modele, których dotyczy problem:
HIYG64225SBOP (STOCK CODE 8770273200)
HIYG64225SXOP (STOCK CODE 8770263200)
Oto poglądowe zdjęcia produktów zamieszczone na stronie firmy:


Jak sprawdzić płytę?
Aby ustalić, czy problem dotyczy Twojego produktu i dokonać zgłoszenia, producent zaleca postępowanie zgodnie z poniższą instrukcją:
Wyłącz prąd w swojej nieruchomości z panelu elektrycznego (skrzynki bezpieczników).
Wyłącz główny zawór gazowy w swojej posesji.
Powoli i ostrożnie wyciągnij płytę gazową i poszukaj pod nią tabliczki znamionowej z numerem modelu. Powinien znajdować się na spodzie płyty gazowej.
Użyj tabliczki znamionowej z numerem modelu, aby sprawdzić, czy Twoja płyta gazowa została wyprodukowana między 1 sierpnia 2024 r. a 31 października 2024 r.
Informacja o dacie produkcji znajduje się na tabliczce znamionowej w miejscach oznaczonych na poniższym wzorze:

Jeśli nie możesz znaleźć wzoru tabliczki znamionowej, możesz skontaktować się z firmą pod adresem [email protected] lub pod numerem telefonu: 22 250 14 14.
Co robić, jeśli posiadasz wadliwą płytę?
Jeśli Twoje urządzenie zostało wyprodukowane między 1 sierpnia 2024 r. a 31 października 2024 r., opisywany problem dotyczy Twojego urządzenia. Natychmiast przestań go używać i odłącz dopływ gazu. Ze względów bezpieczeństwa produkt, którego dotyczy problem, musi zostać wycofany z eksploatacji, a jego dopływ gazu musi zostać odłączony do czasu przybycia technika serwisu - ostrzega Beko.
W takim przypadku klient powinien zadzwonić pod numer 22 250 14 14 aby umówić się na dogodny termin wymiany produktu przez serwisanta.
Beko zapewnia jednocześnie, że produkty wytworzone poza wyżej wymienionym okresem nie są dotknięte wadą i spełniają wszystkie normy bezpieczeństwa i jakości.
W przypadku prawidłowej instalacji zgodnie z instrukcją obsługi, produkty nieobjęte wadą pozostają bezpieczne w użyciu - czytamy w komunikacie.
Link do komunikatu na stronie producenta znajdziesz TUTAJ.
(źródło: beko.com)
