Mosty Solidarności w Bydgoszczy - nowa nawierzchnia jeszcze w tym roku

Sławomir Bobbe
Sławomir Bobbe
Gdy w 2019 roku wymieniano nawierzchnie na mostach skończyło się gruntownym remontem - stan mostów po zdarciu asfaltu był daleki od ideału.
Gdy w 2019 roku wymieniano nawierzchnie na mostach skończyło się gruntownym remontem - stan mostów po zdarciu asfaltu był daleki od ideału. Dariusz Bloch
Dodaj komentarz:
Udostępnij:
Most św. Antoniego z Padwy na Czyżkówku i południowe mosty Solidarności w ciągu ul. Focha jeszcze w tym roku zyskają nową nawierzchnię.

Zobacz wideo: Tak wygląda nowy park iluminacji w bydgoskim Myślęcinku

- Prace będą wiązać się przede wszystkim z wymianą warstwy ścieralnej i odtworzeniem oznakowania poziomego. Równocześnie uszczelniane będą styki pomiędzy nawierzchnią i krawężnikami oraz dylatacjami (szczeliny pozwalające na prawidłową pracę konstrukcji). Prace związane z frezowaniem mają być prowadzone połówkowo. W trakcie robót pojawią się zwężenia i ograniczenia prędkości. Regularne prace utrzymaniowe pozwalają bezpiecznie użytkować ważne obiekty inżynierskie. Zapewniają też bardziej komfortowy przejazd. W poprzednich latach odnowione zostały nawierzchnie m.in. na południowych mostach „Solidarności" i moście Bernardyńskim - przypomina ZDMiKP w Bydgoszczy.

To Cię może też zainteresować

Czy tym razem mosty "Solidarności" nie sprawią budowlańcom kłopotów? Przypomnijmy, gdy w 2019 roku odnawiano nawierzchnię na południowej, zdecydowanie starszej stronie mostów Solidarności okazało się, że sama wymiana asfaltu nie wystarczy. Po odsłonięciu konstrukcji wyszło na jaw, że most jest w fatalnym stanie (mimo, że miał funkcjonować minimum 50 lat bez poważniejszych napraw konstrukcji) i potrzebna jest jego gruntowna modernizacja, co przedłużyło znacznie prace na moście i spowodowało wyłączenie jego fragmentu z użytkowania. - Niestety, po niespełna kilkudziesięciu okazało się, że podczas wykonywania prac, budowlańcy niestarannie wykonali konstrukcję i w konsekwencji teraz musimy poprawić roboty z ubiegłego wieku. Dopiero całkowite odsłonięcie konstrukcji, obnażyło faktyczną kondycję podłoża - informował dwa lata temu ZDMiKP.

Firma Strabag, która zgłosiła się do przetargu zadeklarowała wykonanie prac za 400 tysięcy złotych, na ich rezultat zamierza dać pięcioletnią gwarancję. Jeśli ZDMiKP zdecyduje się na współpracę, Strabag wykona zadanie w ciągu trzech tygodni od dnia podpisania umowy.

Most św. Antoniego z Padwy na Czyżkówku to konstrukcja zbudowana w 2002 roku.
Była jednym z pierwszych elementów budowy węzła zachodniego. Spina brzegi Kanału Bydgoskiego i pozwolił wyprowadzić ruch z ul. Grunwaldzkiej na nowe rondo gen. Maczka. Mosty „Solidarności" w ciągu ul. Focha to nie dwa mosty jak sądzi wielu bydgoszczan, ale zespół sześciu obiektów (czterech drogowych i dwóch tramwajowych) nad Brdą i Młynówką. Konstrukcja południowych mostów pochodzi z 1955 roku. Wówczas w osi jezdni znajdowało się także torowisko tramwajowe. Mosty tramwajowe i w ciągu jezdni północnej powstały natomiast w latach 1977-1982.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie