MISTRZOWIE HANDLU. Zobacz, jak uczestnicy naszej akcji zbierają głosy za pomocą mediów społecznościowych

Akcja specjalna Mistrzowie Handlu
Udostępnij:
Sprawdziliśmy, jak uczestnicy naszej ogólnopolskiej akcji MISTRZOWIE HANDLU zbierają głosy za pomocą mediów społecznościowych. Zebraliśmy kreatywne pomysły, które możecie wykorzystać na swoich profilach lub fanpage'ach. Zobaczcie!

Jednym z podstawowych sposobów poinformowania o udziale w plebiscycie jest podzielenie się tą informacją w mediach społecznościowych - np. na Facebooku czy Instagramie. Można to zrobić, wykorzystując grafiki przygotowane przez nas dla uczestników lub przygotowując własne projekty.

Jeden post to zdecydowanie za mało. O udziale w akcji Mistrzowie Handlu warto raz na jakiś czas przypominać swoim klientom. Najlepiej wykorzystać do tego za każdym razem inną ilustrację.

Każdy "lajk", komentarz lub udostępnienie, które się pod tymi postami pojawiają, sprawiają, że zwiększa się zasięg posta. Oznacza to, że post zobaczy więcej osób - a wśród odbiorców będą nie tylko ci, którzy są naszymi klientami i znajomymi, ale również osoby, będące "znajomymi naszych znajomych".

Jeśli chcemy więc, aby post dotarł do jak największego grona odbiorców, zadbajmy o regularne odpowiadanie na komentarze, które się pod nim pojawiają. Posty z dużą liczbą komentarzy osiągają wysokie zasięgi.

Do komunikacji z klientami warto wykorzystać także chętnie oglądane przez wszystkich "relacje", jak również nowy format - tzw. "rolki" - który od kilku dni jest dostępny dla polskich użytkowników Facebooka.

Klienci pomagają zdobywać głosy

Do głosowania zachęcają klienci, co z pewnością jest szczególnie miłe dla uczestników naszej akcji, ponieważ to właśnie od nich pochodzą nominacje.

Wspierają również dumni pracodawcy

W zbieraniu głosów pomagają również dumni pracodawcy i współpracownicy.

Wideo? Najlepiej nadawane na żywo!

Jeśli chcesz, aby informacja o Twoim udziale w akcji Mistrzowie Handlu dotarła do jak największego grona osób, warto pokusić się o przygotowanie posta w formie materiału wideo. Nie musi to być hollywoodzka produkcja. Wystarczy nagranie filmu (np. z podziękowaniem za głosy) telefonem lub prostym aparatem fotograficznym.

Ważne jest jednak, aby później gotowy już film wgrać bezpośrednio na swój profil lub fanpage na Facebook'u. Linki wklejane z zewnętrznych źródeł (np. YouTube'a) uzyskują zazwyczaj mniejsze zasięgi.

Pamiętajcie, że zazwyczaj jeszcze lepsze zasięgi uzyskują wideo transmitowane na żywo. Aby je zrealizować, również nie potrzeba profesjonalnego sprzętu - ich siłą jest spontaniczność i autentyczność. Oszczędzamy też czas, który w przypadku tradycyjnego materiału wideo przeznaczylibyśmy na montaż.

Transmisje na żywo charakteryzują się natychmiastowym feedbackiem. Informacje o rozpoczęciu transmisji otrzymają osoby obserwujące Wasz fanpage. Warto więc nad transmisją na żywo napisać kilka słów o czym będzie wideo, aby oglądały go zainteresowane osoby.

Siła Instagrama i hasztagów

Do promocji swojego udziału w akcji Mistrzowie Handlu uczestnicy wykorzystują także inne media społecznościowe – np. Instagram.

Warto pamiętać, że na Instagramie dobrze funkcjonują hashtagi, które pozwalają grupować treści wokół danego tematu. Bardzo ważne jest, aby do publikowanych zdjęć odpowiednio je dobierać, ponieważ dzięki hashtagom zwiększysz zasięg postów, a nowe osoby będą mogły w ten sposób dotrzeć do Twojego profilu.

Ważna jest również Twoja aktywność na profilu. Zadawaj pytania w opisie postu – angażuj swoich obserwatorów, odpowiadaj na komentarze, które pojawiają się pod Twoimi postami, a także dodawaj zdjęcia w Instagram Stories.

Treści publikuj regularnie. Niech odbiorcy widzą, że Twój profil jest ciekawy i warty obserwowania.

Mistrzowie Handlu podbijają także TikToka

Z miesiąca na miesiąc TikTok rośnie w siłę. Nic więc dziwnego, że i tu mówi się o naszym plebiscycie.

PUBLIKACJE W GAZECIE I W INTERNECIE

Liderzy rankingów są regularnie prezentowani na łamach gazety. Taką publikacją warto pochwalić się w mediach społecznościowych. Wystarczy zrobić zdjęcie gazety telefonem lub pobrać elektroniczną wersję gazety na www.prasa24.pl. Można też udostępnić post, w którym prezentujemy liderów na fanpage’u gazety. A tych przecież nie brakuje!

Masz pytania? Napisz do nas!

Jeśli macie pytanie dotyczące mediów społecznościowych, promowania się w nich lub po prostu potrzebujecie pomysłów na kolejne posty, piszcie na adres: daria.jankiewicz@polskapress.pl. Nasza ekspertka od mediów społecznościowych - Daria Jankiewicz - Wam pomoże!

KLIKNIJ, GŁOSUJ
i zobacz aktualne wyniki

Wszystkim nominowanym gratulujemy i życzymy wielu głosów!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: MISTRZOWIE HANDLU. Zobacz, jak uczestnicy naszej akcji zbierają głosy za pomocą mediów społecznościowych - Portal i.pl

Więcej informacji na stronie głównej Express Bydgoski