W obietnice polityków rządzącej koalicji o budowie S5 na całym odcinku w naszym regionie nie wierzy już senator PO Andrzej Kobiak, który mówi wprost: S5 na odcinku Bydgoszcz - Nowe Marzy nie będzie.
<!** Image 3 align=none alt="Image 220846" sub="Fot.: Dariusz Bloch">
<!** reklama>
6 września minister transportu, budownictwa i gospodarki morskiej Sławomir Nowak spotkał się z przedstawicielami wykonawcy autostrady A1 na odcinku Czerniewice - Kowal. To na tym spotkaniu miały pojawić się pierwsze sygnały ze strony ministerstwa, że z budową S5 na pewnych odcinkach trzeba się będzie wstrzymać jeszcze przez kolejne dwa lata. Oficjalnie jednak nikt tego potwierdzić nie chce.
- Nie byłem uczestnikiem tego spotkania, nie wiem więc, czego dotyczyły rozmowy - zastrzega Tomasz Okoński, rzecznik oddziału GDDKiA w Bydgoszczy. Zapewnia jednak, że z punktu widzenia GDDKiA nic się w sprawie S5 nie zmienia. - Pracujemy intensywnie nad tym, by w przyszłym roku kompletna dokumentacja na cały kujawsko-pomorski odcinek S5 była gotowa. Wtedy będzie możliwe ogłoszenie przetargu na realizację każdego z odcinków trasy - zapowiada rzecznik GDDKiA w Bydgoszczy.
Wątpliwości jednak są i to coraz większe. Ich wyrazicielem stał się wczoraj Andrzej Kobiak, senator PO z naszego regionu.
- Bardzo cieszy fakt, iż pan minister zadeklarował rozpoczęcie budowy drogi S5 między Bydgoszczą a Gnieznem. Jak wiemy, planuje pan ogłoszenie przetargu na wiosnę 2014 roku - oświadczył na ostatnim posiedzeniu Senatu Andrzej Kobiak. - Wycofał się pan jednak z doprowadzenia drogi do węzła Nowe Marzy, gdzie trasa łączyłaby się z autostradą A1. Zbudowanie węzła S5 w Nowych Marzach jest niezwykle istotne dla Bydgoszczy, Trójmiasta i całych naszych regionów. Wykonanie inwestycji wraz z tą częścią może mieć ogromny wpływ na kolejne lata rozwoju województw kujawsko-pomorskiego i pomorskiego.
Senator poprosił ministra transportu o wyjaśnienia i odpowiedź na pytania: Czy jest możliwe opracowanie ścisłego kalendarza prac związanych z realizacją budowy drogi S5? Na jakim etapie znajdują się obecne prace nad tą inwestycją? Czy bierze się pod uwagę wariant z doprowadzeniem drogi S5 do węzła A1 w Nowych Marzach?
Do tematu wrócimy.