Mieszkańcy Miedzynia i Prądów odbili się z projektem od administracyjnej ściany. Dlaczego?

Sławomir Bobbe
Sławomir Bobbe
Ulica Sztumska niewiele różni się od innych dróg na osiedlu
Ulica Sztumska niewiele różni się od innych dróg na osiedlu nadesłane
Ponad 1700 głosów pod projektem uchwały, zakładającej budowę dróg na Miedzyniu i Prądach, trafi prawdopodobnie do kosza.

Ta społeczna inicjatywa zapowiadała się obiecująco. Mieszkańcy Miedzynia, zrzeszeni w dwóch organizacjach - Stowarzyszeniu „Dla Bydgoszczy” i Bydgoskim Stowarzyszeniu Miedzyń i Prądy - zebrali dokładnie 1742 podpisy pod obywatelskim projektem uchwały, dotyczącej budowy dróg osiedlowych. Niedawno podpisane: wniosek, projekt i jego uzasadnienie złożyli u przewodniczącego Rady Miasta Bydgoszczy Zbigniewa Sobocińskiego. Uchwały jednak nie będzie.

PRZECZYTAJ:Nowoczesna platforma transportowa w Łęgnowie mogłaby dać zatrudnienie wielu ludziom. Czy powstanie? i Białe Błota przygotowują się do remontu leśnego połączenia Szubińskiej z Nakielską
[break]

- Państwa projekt nie spełnia warunków formalnoprawnych. Co skutkuje tym, że nie może być rozpatrzony na sesji Rady Miasta Bydgoszczy - napisał do wnioskodawców Zbigniew Sobociński, przewodniczący rady. - Chciałbym podkreślić, że państwa projekt jest zbiorem bardzo cennych pomysłów, które z całą pewnością wpłyną na remonty uliczek osiedlowych. Sam pomysł na pewno będzie inspiracją przy ustalaniu z prezydentem miasta budżetu miasta na kolejne lata.

Ratuszowy radca prawny, który negatywnie zaopiniował wniosek, podkreślił, że projekt uchwały ma inny tytuł niż hasło, pod którym podpisywali się mieszkańcy, nie wskazuje też źródeł finansowania. Radca zauważył też, że projekt narusza zasadę równości mieszkańców przez to, że udziela preferencji dwóm osiedlom.

- Jesteśmy zdziwieni, bo odpowiedź radcy prawnego dotyczy tylko projektu uchwały. Tymczasem część zastrzeżeń radcy wyjaśniamy w uzasadnieniu do projektu. Statut miasta mówi o trzech niezbędnych dokumentach, które muszą złożyć wnioskodawcy - projekcie uchwały, uzasadnieniu i podpisach. I wszystko złożyliśmy - mówi Dariusz Smól ze Stowarzyszenia Miedzyń i Prądy. - Faktycznie, nazwy zostały wstawione niefortunnie, nie wiem, czy w tej sytuacji będzie można to poprawić i złożyć go jeszcze raz. Uznaliśmy, że drogi mają być sfinansowane z części podatków, które płacą tutejsi mieszkańcy. Uważam jednak, że to nie wnioskodawcy powinni wskazywać źródła finansowania, tylko powinni robić to urzędnicy.

- Niestety, inicjatywy mieszkańców traktuje się u nas dość lekceważąco. Nieliczne uchwały, które wywołane zostały działaniami mieszkańców, dotyczą KPEC i kwestii nazwania mostu imieniem pułkownika Kuklińskiego - uważa radny Jarosław Wenderlich.

Na Miedzyniu nie czekają jednak z założonymi rękami. Stowarzyszenie „Dla Bydgoszczy” już zbiera pieniądze, by wejść w porozumienie z miastem i wspólnie zająć się dwiema ulicami: Makową i Bluszczową. - Nasz wkład własny będzie nieco niższy niż innych, bo wyniesie 15 procent. A to dlatego, że udowodniliśmy, że w ramach czynów społecznych powstało na tej ulicy wiele przyłączy i innej infrastruktury.

Potrzebujemy około 150 tysięcy złotych na wkład własny. Zbieramy je od dwóch lat, bo tyle czekaliśmy, aż gazownia zajmie się remontem swoich instalacji. Chcieliśmy, by właściciele mediów najpierw wyremontowali co ich, by później - gdy zrobimy drogi, nie psuli nam nawierzchni. Myślę, że na wiosnę przyszłego roku drogi będą już zrobione, na razie jesteśmy w fazie projektowania - mówi Benedykt Grobelny, przewodniczący stowarzyszenia.

Wideo

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Mieszkaniec

Czemu wszyscy maja w d**** Miedzyń i stan dróg na nim. Życzę wszystkim przeciwnikom budowy dróg osiedlowych żeby wasze mordy oderwaly się kiedyś od pasnika i odwiedziły swoich niechcianych mieszkańców na ich osiedlach. Póki nie będą zrobione wszystkie drogi osiedlowe to bydgoszcz wciąż będzie WSIĄ.

d
do Janusza

Dokladnie masz racje- ten proceder nazywa sie nepotyzm i dlatego wiekszosc Osowej Gory z ktorej " przypadkiem" mieszka zarowno Bruski jak i Dombrowicz ma od dawna asfaltowe drogi.

J
Janusz

To normalne, po prostu nie ma tam kogoś kto ma plecy w Urzędzie. Znam przypadek gdzie ZDMiKP na polecenie UM czyt prezydenta, ZA DARMO, w trybie pilnym, podłączyła część mieszkańców do burzówki.Prace trwały dwa dni, rozkopano nową ulicę, prace trwały do 22:00,byle szybko, co by się nikt nie zainteresował

j
jana

jak jestes taki madry to powiedz po co placi sie podatki przez wiele wiele lat a wladze ignoruja mieszkancow i traktuja jak ludzi 2-giej kategorii

b
benonek

Bo ta dzielnica ma średnią mieszkańców 65. Ci którzy zrobili 25% to bogaci ludzie. Na Poziomkowej np. domy mają baseny a ludzie kasę i stać ich było na wywalenie za biedniejszych brakującej kwoty. Po to się płaci podatki, by z nich obywatele korzystali.

w
wojan 12

Było głosować na Dombrowicza a nie na bufona

M
MF

czemu nie mogą się złożyć jak inni mieszkańcy Miedzynia w programie 25/75.

A
Ananas

Zaprawde powiadam Wam- to wszystko wina Dudy i PIS.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3