https://expressbydgoski.pl
reklama
Pasek artykułowy - wybory

Międzynarodowe Targi Poznańskie zmieniają się w Poznań Event Hub. Tomasz Kobierski ogłosił to podczas konferencji Impact 2025

Paweł Antuchowski
Wideo
emisja bez ograniczeń wiekowych
Znana w całej Polsce marka Międzynarodowe Targi Poznańskie przeobraża się w Poznań Event Hub. Nie oznacza to jednak, że targi zmienią nazwę. Nowa marka będzie służyła w komunikacji z zagranicznymi organizatorami wydarzeń, aby lepiej odzwierciedlić możliwości terenów targów i obiektów należących do MTP. Z prezesem Międzynarodowych Targów Poznańskich rozmawialiśmy w studiu "Głosu Wielkopolskiego" podczas Impact o nowej marce. Kongres Impact w Poznaniu odbył się pod patronatem Polska Press Grupy, wydawcy "Głosu Wielkopolskiego".

Spis treści

MTP stanie się Poznań Event Hub

14 maja została prezentowana nowa marka Poznań Event Hub - nowego pomysłu na Międzynarodowe Targi Poznańskie. Jak ten pomysł wygląda w szczegółach i jaki jest plan na przestrzeń targów? 

Przez kilka lat bardzo mocno zabiegaliśmy o sprowadzanie międzynarodowych eventów, kongresów do Poznania. Dzisiaj Poznań ma IMPACT, bardzo duży, międzynarodowy kongres. Będzie też Światowy Kongres Kosmiczny. Co roku mamy przynajmniej sześć międzynarodowych wydarzeń. Wytworzyła się moda na Poznań, który chcielibyśmy jeszcze lepiej komunikować w Europie. Bo Poznań to nie tylko Międzynarodowe Targi Poznańskie. Ludzie szukający miejsc na kongresy mogą nie końca rozumieć tę nazwę. Mamy centrum kongresowe, część targową, pawilonową do eventów korporacyjnych, ale przecież w Targach Poznańskich w grupie kapitałowej mamy Port Sołacz, który jest wspaniałym miejscem spotkań, mamy Hipodrom Wola i mamy, w przyszłości przebudowaną, Arenę.

Ta marka będzie bardziej skierowana w stronę zagranicznych organizatorów?

Mamy pięć świetnych lokalizacji do organizacji eventów, które możemy skomunikować naszym klientom z całego świata, którzy zrozumieją, że pod marką parasolową Poznań Event Hub będą bardzo elastyczne tereny do realizacji wydarzeń. To są również nasze kompetencje związane z logistyką, pracami technicznymi, organizacją eventów. Możemy zawsze pomóc w rezerwacji hoteli, rezerwacji miejsc samolotowych. Możemy pomóc w wielu, wielu innych wydarzeniach i ten cały pakiet kompetencji i obiektów stanowi o tym, że jesteśmy hubem. Event Hub to dzisiaj jest bardzo nowoczesny nazwa, rozumiana w świecie jako pewna kompleksowość i tym kompleksowością, a przy okazji urodą miasta, łatwą dostępnością kolejową, coraz lepszą samolotową, chcemy zaoferować naszym partnerom, że mogą wybrać Poznań na tą destynację biznesową. 

Klasyczna formuła targów nie odchodzi do lamusa

A klasyczna formuła targowa, ona się w pewien sposób wyczerpała z uwagi na chociażby rozwój technologii? 

Nie, bo w portfolio targów poznańskich mamy mnóstwo ciekawych wydarzeń, które się rozwijają. Największe w Europie Targi Meble, gdzie przyjeżdżają kupcy z 82 krajów świata kontraktować meble do Poznania, do Polski. Mamy super rozwijające się targi cyberbezpieczeństwa Insecon, mamy przecież Poleco, czyli targi ekologiczne. Rekordowe Targi książki, które odwiedziło 70 tys. osób. Nigdy nie było tyle osób na targach zainteresowanych książkami. Powrócił Motorshow w oparciu o marki chińskie. Jednak widać, że ludzie oprócz takich typowych formatów targowych szukają czegoś innego. Bardzo silnie rośnie rynek kongresów, bo ludzie przyjeżdżają, spotykają się głównie dla wiedzy, inspiracji. To nie zawsze musi być stoisko targowe, to może być wiedza ekspercka, to może być wiedza od twórców opinii. W czasie pandemii ludzie zrozumieli, że bez spotkań nie buduje się zaufania. Je się buduje również na spotkaniach korporacyjnych i chociażby w tym roku w listopadzie mamy spotkanie współpracowników Microsoftu na 3,5 tys. osób. Po tej pandemii wypączkowały jeszcze inne, alternatywne formaty, do których teren targów poznańskich i nasze pozostałe lokalizacje są względnie przygotowane,. Przebudowa Poznań Congres Center, zbudowanie zielonych rzek i przebywanie w naturze, które dzisiaj jest ważne dla człowieka. Organizatorzy największych kongresów żądają od destynacji, żeby ich kongres nie miał wpływu na środowisko.

Pan powiedział ważną rzecz, że spotykając się budujemy zaufanie i właśnie po to między innymi takie przestrzenie spotkań są potrzebne. Jeżeli chodzi o jedną z tych przestrzeni, czyli Halę Arena, tutaj problemów z remontem było bez liku. Jak ten projekt teraz wygląda, czy już jest znany harmonogram działań i kiedy Arena wróci na mapę Poznania? 

Zarząd targów poznańskich, Grupy MTP, jest zdeterminowany, żeby zrobić tę inwestycję. Ona miała najpierw swoje trudności z realizacją ze względu na prawa autorskie do projektu Areny, które trzeba było odzyskać od spadkobierców projektanta. Potem uzgodnienia ze społecznością lokalną, bo jednak Arena stoi dzisiaj w centrum miasta, ma mnóstwo sąsiadów, którzy dbają o park, którzy chcieliby, żeby wydarzenia w Arenie nie ingerowały w ich życie. W związku z tym ten proces uzgodnienia społecznego też sporo potrwał. Arena jest dzisiaj wpisana do rejestru zabytków miasta Poznania, dlatego tutaj konieczne są dyskusje konserwator zabytków. A co jeszcze ważniejsze była jednak pandemia, był kryzys na rynku budowlanym, była wysoka inflacja, zwiększyły się ceny usług i produktów, przez co ten kosztorys niestety rósł. Trzeba pamiętać, że grupa MTP nie działała w czasie pandemii jako organizator targów tylko szpital. Potem działała jako centrum pomocowe i my przez ostatnie trzy lata też nie gromadziliśmy dodatkowo kapitału. To wszystko spowodowało, że jesteśmy w tym miejscu.

Targi są zdeterminowane aby wyremontować Arenę

To co się zmieniło w kwestii Areny od tamtego czasu?

Dzisiaj jesteśmy w o tyle w dobrej sytuacji, że jest nadzieja na pozyskanie pieniędzy czy to z Ministerstwa Sportu i Turystyki, czy w formie kredytu bankowego. Mam nadzieję, że względnie szybko ruszymy z tą renowacją. Ale trzeba też pamiętać, że jak ją zaczniemy to potrwa to jakieś dwa i pół do trzech lat. Dzisiaj podczas Impaktu miałem spotkanie ze światową organizacją zajmującą się ochroną wód i pozyskaniem wód czy utrzymaniem wód na kuli ziemskiej. Planuje ona zorganizowanie w Poznaniu kongresu na 2032 rok. Taka jest dzisiaj perspektywa pozyskiwania kongresów. My nie chcemy zrobić tego, że wybudujemy Arenę, a potem będziemy się martwić jak pozyskać klientów. Chcielibyśmy te procesy przeprowadzić równolegle. 

Ta marka Poznań Event Hub będzie dotyczyła także Areny. To nie jest tak, że ona zniknie po roku, tak jak tu mieliśmy różne doświadczenia z różnymi markami prezentowanymi podczas Impactu?

Ta marka będzie długotrwale rozwijana i mam nadzieję, że ona daje dużą pojemność. Proszę pamiętać, że Poznań to nie tylko te pięć obiektów, o których wspomniałem. Mamy przepiękne forty, które są wartością miasta Poznania i one w ramach Poznań Event Hub mogą być reklamowane jako miejsce wydarzeń, które dotyczą tej przestrzeni. Stadion Miejski też jest wspaniałym obiektem eventowo-kulturalnym, który może być wciągnięty do marki Poznań Event Hub. Dzisiaj chodzi o to, że Poznań posiada strukturę, zasoby ludzkie, materiałowe i obiektowe, żeby każde wydarzenie można było zorganizować. Trzeba to po prostu wykorzystać.

Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]. Dołącz do naszego kanału na Facebooku 

6000 gości, 650 mówców i panelistów, a wśród nich były prezydent USA Barack Obama, były sekretarz stanu USA John Kerry, politolodzy, profesorowie Francis Fukuyama i Timothy Snyder, czołowi polscy przedsiębiorcy, sportowcy, przedstawiciele świata kultury. W Poznaniu trwa Impact 2025. Zobaczcie zdjęcia z największej takiej konferencji w Europie Środkowo-Wschodniej!

Impact 2025: Światowi liderzy, wybitni polscy przedsiębiorcy...

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski