https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Miasto stawia na główne ulice. Największe szanse mają te inwestycje, które dostaną pieniądze z Unii

Hanna Walenczykowska
Tymon Markowski
Drogowcy analizują, w które osiedlowe uliczki trzeba zainwestować. Na razie cieszyć się mogą mieszkańcy Fordonu.

Bydgoscy radni PiS oświadczyli w ubiegłym tygodniu, że będą zabiegać o budowę dróg osiedlowych. Taki projekt, przypominamy, realizowano w Bydgoszczy przez blisko 8 lat - wtedy, kiedy prezydentem był Konstanty Dombrowicz. Obecnie, osiedlowe gruntówki nie są najważniejsze.

PRZECZYTAJ:Miasto zachwalało podziemne przejście, trzeba do pomysłu wrócić - mówi nasz Czytelnik [SONDA]

- Priorytetem dla miasta są inwestycje, które mogą uzyskać dofinansowanie ze środków europejskich - informuje Marta Stachowiak, doradca prezydenta Bydgoszczy. - Jeśli chodzi o propozycję radnych PiS, to panowie radni będą mogli złożyć stosowne poprawki na etapie tworzenia budżetu na przyszły rok.

Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej, zgodnie z polityką miasta, zdecydował o rozbudowie i remontach głównych dróg w mieście.
- Działaniem priorytetowym jest dla nas to, by inwestycje dotyczące podstawowego układu dróg miasta zostały zrealizowane w oparciu o fundusze unijne - potwierdza Krzysztof Kosiedowski, rzecznik ZDMiKP i przypomina, że w ubiegłym roku na wykonanie nowych nawierzchni ulic wydano ponad 15 mln złotych.
[break]
- Wyremontowaliśmy ponad 15 kilometrów bydgoskich jezdni - wyjaśnia Krzysztof Kosiedowski. - W tym roku mamy podobne plany. Miasto przekazało z budżetu kolejne 15 milionów złotych na remonty. Wykonamy za nie nowe nawierzchnie jezdni na następnych 15 kilometrach.

Rzecznik bydgoskich drogowców podkreśla, że miasto stara się sprostać oczekiwaniom bydgoszczan. Dlatego też powstaje analiza, która być może w latach 2015-2016 pozwoli na utworzenie rezerwy finansowej, z której zbudowane zostaną ulice o charakterze lokalnym. - Przygotowujemy wykaz dróg, które mają szczególne znaczenie dla układu komunikacyjnego dzielnic - mówi Krzysztof Kosiedowski. - Analizujemy ich połączenia z ulicami głównymi i już funkcjonującymi połączeniami wewnątrz osiedli. Sprawdzamy również istniejące i planowane uzbrojenie terenu (ułożenia kanalizacji, gazu, innych sieci).

Obecnie planuje się budowę ulic Trybowskiego i Matki Teresy z Kalkuty na terenie osiedla Eskulapa (wartość ok. 8,6 mln zł). Za 2,9 mln zł ma zostać wybudowana ulica Bydgoskich Olimpijczyków (termin realizacji 2015 rok).

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

m
maus
ulice na osiedlu eskulapa powinien budować inwestor,który postawił domy w środku pola.Miasto powinno wreszcie utwardzić ulice na Piaskach,Jarach,Miedzyniu,Osowej Górze,tam gdzie mieszkańcy czekają 30-40 lat!
T
Ted
Ulica Bortnowskiego ciemna i dziurawa na odcinku od ulicy Wyzwolenia do Powstania Styczniowego brak lamp ulicznych,a w całym mieście wymieniają na nowe .Tak od 30lat paradoks.
F
Fordoniak
A alternatywnej drogi (dla ul. Fordońskiej) z Fordonu do Centrum jak nie było tak nie ma !!!! władza obiecuje ja przy każdych wyborach..
R
Roman
Jacy mieszkańcy Fordonu mogą się cieszyć?
Cieszyć się może prywatny deweloper któremu władza buduje ulice na jego nowe osiedle. Czyżby to był przypadek że wybrano akurat to miejsce w mieście do budowy dróg osiedlowych? Nie sądzę. Widać , że była to dodatkowa transakcja związana z wymianą ruiny na wyspie młyńskiej.
A ci co w Fordonie mieszkają przy piachu i w ciemnościach od wielu dekad, mieszkać będą dalej. Zresztą podobnie jak mieszkańcy wielu miejsc w Bydgoszczy.
Władza wybrała sama bez jakichkolwiek konsultacji i argumentacji.
A przez to że nie zostanie wybudowana ul. Rydygiera, to powstanie tylko ulica w poprzek osiedla. Niełącząca nowego ze starym. Niełącząca ludzi ze szkołami, służbą zdrowia, sklepami i obiektami kultu.
p
ppp
Opracowano dla wielu ulic osiedlowych projekty - projekty ktorych waznosc juz prawdopodobnie dobiegla konca!! Pan Konstanty chcial dla Bydgoszczy jak najlepiej - niestety obecny Prezydent woli łatać główne ulice. Osowa Góra dzisiaj byłaby we większości utwardzona jakby nie obecny
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski