Drogowcy przygotowali plan rozbudowy sieci parkingów w Bydgoszczy. Dziś i jutro będzie on przedstawiony komisjom Rady Miasta. Dokument już trafił do radnych. Proszący o zachowanie anonimowości radny opozycji mówi wprost: - Wszyscy wiedzą, że nie ma gdzie w mieście parkować. A plan drogowców przypomina listę pobożnych życzeń. Ja też mogę w perspektywie 6 lat wymyślić lokalizacje dla parkingów, nie mając w ręce choćby aktu własności terenów, na których maja powstać. Papier wszystko przyjmie, ludzie i praktyka - nie. Nikogo nie interesuje, że będzie mógł zostawić auto w Myślęcinku i przesiąść się do tramwaju. Człowiek ma własny samochód, to chce z niego korzystać, nawet jadąc przez zatłoczone centrum.
[break]
Z dokumentu drogowców wynika, że będą chcieli stworzyć kilka rodzajów parkingów. Po pierwsze - „Park and Ride” (zostawiamy auto i przesiadamy się do pojazdów komunikacji miejskiej - przyp. red.). Ostatnie badania pokazują, że największe natężenie samochodów w mieście jest od jego północnej strony - od Gdańska. To właśnie tam i na Osowej Górze mają się tego rodzaju parkingi pojawić. Kierowca zostawia auto i dalej jedzie autobusem albo tramwajem. Planowane lokalizacje to okolice Myślęcinka i stadionu Zawiszy, Plażowa/Nakielska i Koronowska/Chmurna. Data zakończenia inwestycji - za rok.
Drugi rodzaj parkingów nazwano „Park and Go” (zostawiasz samochód i dalej poruszasz się na własnych nogach - przyp. red.). Jeden z takich parkingów właśnie powstaje przy ul. Pod Blankami. Do końca przyszłego roku podobne miejsce ma powstać przy budynkach Urzędu Miasta przy Grudziądzkiej - ratusz cały czas negocjuje z potencjalnymi inwestorami. Drogowcy zaplanowali także inne parkingi - te po 2020 roku mają powstać m.in. przy ul. Fredry i w okolicach dworca kolejowego przy Zygmunta Augusta.
Na Bielawach, stacji Bydgoszcz Wschód, Leśna i przy Filharmonii Pomorskiej mają powstać zupełnie inne miejsca postojowe - mają się nazywać „Kiss and Ride” To niewielkie parkingi, na których samochód zostawia się na chwilę. Tego typu miejsca najczęściej są zlokalizowane przy instytucjach kultury czy urzędach. Te wymienione wyżej mają zostać oddane do użytku do 2020 roku.