https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Korki w Bydgoszczy: Wszystko przez zmiany w ITS

mm
Sznur samochodów stoi, choć pali się zielone światło - to codzienny obrazek na zakorkowanej Grunwaldzkiej
Sznur samochodów stoi, choć pali się zielone światło - to codzienny obrazek na zakorkowanej Grunwaldzkiej Dariusz Bloch
W ostatnim czasie system ITS nie działa tak, jak powinien. Drogowcy wyjaśniają, że problem w określonych punktach trwa tylko kilka dni.

Inteligentne Systemy Transportowe są nieodłącznym elementem podróży po mieście już od kilkunastu miesięcy. Wiosną 2015 roku drogowcy zakończyli odbiory poszczególnych podsystemów i wprowadzili udogodnienie w życie.

W tym roku w kilku miejscach zaplanowano aktualizację ITS-u oraz poszerzenie jego zasięgu. Przypomnijmy, że od początku jego istnienia objęty był on granicami od strony północnej ulicami Kamienną, Artyleryjską i Zygmunta Augusta, od zachodu Dworcową, Królowej Jadwigi, marszałka Focha, Kruszwicką i Szubińską, od południa Piękną, Solskiego i Wojska Polskiego a od wschodu Ujejskiego, Jana Pawła II, mostem Pomorskim i alejami Wyszyńskiego, włączając w to jeszcze odcinek od ronda Fordońskiego do Wyścigowej.

Tramwajem szybciej

Teraz zasięg jest zdecydowanie szerszy. Jak już wcześniej informowaliśmy, system ITS został wdrożony na trasie tramwajowej do Fordonu. Oznacza to, że tramwaje zyskały priorytet na skrzyżowaniach, a czas podróży nową trasą od pętli Łoskoń do stacji Bydgoszcz Wschód został skrócony nawet o pięć minut.

W ostatnich kilku tygodniach elementy ITS montowane są też w innych punktach. Przy przystankach tramwajowych (np. na wysokości Gdańskiej i Chodkiewicza) pojawiają się nowe tablice z informacją pasażerską. W tym tygodniu system ma zacząć działać także na rondzie Maczka.

PRZECZYTAJ:Czy ITS stanie się batem na drogowych piratów? Jeśli tak, to dopiero za kilka lat

Jednak niektórzy kierowcy niepokoją się, że ostatnio ITS działa zdecydowanie gorzej niż na początku.

Samochodem dłużej?

- Odnoszę wrażenie, że moja podróż z domu do pracy i odwrotnie wydłużyła się. I nie chodzi nawet o korki. Po prostu na światłach stoi się teraz dłużej - uważa nasz Czytelników.

Drogowcy potwierdzają, że podczas prac nad wdrażaniem ITS-u w nowych miejscach można odnieść takie wrażenie.

- Poszczególne skrzyżowania są wpinane do centralnego systemu zarządzania ruchem. Wygrywamy nowe oprogramowania i sterowniki - tłumaczy Krzysztof Kosiedowski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej. - Moment wpięcia nowej sygnalizacji do systemu może powodowań zakłócenia na sąsiednich. Musimy nową część dostroić i wyregulować z już istniejącą - dodaje. Według ZDMiKP problemy nie powinny jednak trwać dłużej jak kilka dni.

Jak już wspominaliśmy w tym tygodniu do obszaru ITS-u dołączy rondo Maczka, W następnych dniach prace przewidziano także przy skrzyżowaniach Grunwaldzkiej z Kanałową i Jasną oraz przy przejściu na wys. Koronowskiej i Grunwaldzkiej.

CZYTAJ TEŻ:Bydgoszczanie płacą najwyższe składki OC wśród mieszkańców całego województwa

Komentarze 18

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

c
cadu
A moze ty zmotoryzowany oszołomie czas przerzucić sie na pro- ekologiczne autobusy I tramwaje zamiast zatruwac srodowisko swoimi spalinami? Kierowcy samochodów sa nowobogackimi egoistami niszczącymi nasz klimat!
j
jan
Marudzicie, ITS w Fordonie dla tramwajów działa od roku prawie a jeszcze jest przekleństwem. Albo nie działa wcale albo działa tak, że tylko utrudnia jazdę. A wy chcecie żeby w Bydgoszczy było dobrze. To jest "inteligentny" system, więc rok to mało żeby usprawnił ruch.
w
wyjazd z brzozy tragiczny
Odcinek brzoza. Bydgoszcz masakra caly tydzien korek i nic z tym nie robia
a
aNtek
Nie porównuj wsi do metropolii!
z
zdziwiony z Bydzi
ale zielone chyba tez są czy krzyzaki zabronili wam
B
BDG
kto marudzi na ITS niech przejedzie sie do Torunia na Rubinkowo tam na jednym odcinku zaliczy trzy czerwone swiatła
k
kierowca
"Wiosną 2015 roku drogowcy... wprowadzili udogodnienie w życie."
Udogodnienie jak cholera, szczególnie na r.Kujawskim, Wielkopolskim i wielu wielu innych. Brakuje tylko na r.Jagiellonów....
d
do anonim
Jazda Gnieźnieńską przez korki na Żwirki i pobudowanie wokół mnóstwa nowych bloków (zwiększenie liczby samochodów tam dojeżdżających) to tragedia. Ta ulica nie jest przystosowana do takiej liczby aut, zresztą na światłach na wjeździe na Szubińską wcale się krócej nie czeka.
m
matoł
nie raz pisalem ze dla ITS musi byc inteligentna obsluga ! przestancie mnie rozsmieszac z tym Kosiedowskim i jego czapą
K
Kierowca
Wyłącznie światła i nie będzie korków , debili jakiś się pogoni sygnałem bo bez świateł to oni sa tak zniewoleni jak Polacy przez Brukselę i będzie lepiej niż ze światłami . Gdzie są światła wyłączone jest wszystko OK.Tylko co by robili gamonie w urzędach ?
a
anonim
Jedź Gnieźnieńską.
L
Lol
Tak brzoza to Pępek świata Haha
V
VEW
DO TEGO JESZCZE REMONTY PO REMONTACH I WIECZNIE JAKIEŚ OBJAZDY. A NA DESER JESZCZE JAKIŚ MARATON. NAJLEPIEJ W PIĄTEK , W GODZINACH SZCZYTU KOMUNIKACYJNEGO I GŁÓWNYMI ULICAMI MIASTA. ZA KARĘ , GŁÓSOWALIŚCIE NA PIS TO TERAZ MACIE.
P
PASAŻER
BEZNADZIEJNE ITS-y I DO TEGO NIEUSTAJĄCE AWARIE TRAMWAJÓW . OT KOMUNIKACA PO PO PO BYDGOSKU. I TO NIE SĄ TYLKO TAKIE MOJE WRAŻENIA - TO JEST FAKT.
b
bydgoszczanin
Najlepiej działa nowy system przy Żwirki i Wigury. Zawsze stałem w korku do Szubińskiej tak mniej więcej od Kossaka. Teraz, po super inteligentnym rozwiązaniu .......skręcam z Inowrocławskiej w Żwirki i .......... stoję w korku do Szubińskiej. Tak było w ubiegły piątek.
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski