Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Komunikacja miejska w Bydgoszczy. Gdzie zgłaszać poszczególne interwencje? Wyjaśniamy

Marta Mikołajska
Marta Mikołajska
Wyjaśniamy, jakiego rodzaju zgłoszenia dotyczące komunikacji miejskiej w Bydgoszczy mieszkańcy mogą kierować do ZDMiKP, a jakie do poszczególnych przewoźników: MZK i Mobilis.
Wyjaśniamy, jakiego rodzaju zgłoszenia dotyczące komunikacji miejskiej w Bydgoszczy mieszkańcy mogą kierować do ZDMiKP, a jakie do poszczególnych przewoźników: MZK i Mobilis. Tomasz Czachorowski
W ostatnim czasie skontaktowali się z nami przedstawiciele grupy Awaria Bydgoskiego Tramwaju z prośbą o pomoc w podniesieniu świadomości mieszkańców na temat tego, jakiego rodzaju sprawy należy kierować do organizatora przejazdów w Bydgoszczy, a jakie do poszczególnych operatorów. Z przekazanych informacji wynika bowiem, że wciąż wiele osób myli ze sobą MZK i ZDMiKP w Bydgoszczy, nie zdając sobie sprawy z tego, że są to dwa różne podmioty.

Kierowanie zgłoszeń, skarg, uwag czy innych spraw do nieodpowiednich podmiotów zdaje się wiązać z uciążliwością zarówno dla zgłaszających - bo przez to droga do rozwiązania problemu się wydłuża - jak też dla urzędników odbierających takie zgłoszenia. Dlatego też grupa Awaria Bydgoskiego Tramwaju zdecydowała się rozpocząć kampanię informacyjną, której celem jest uświadomienie bydgoszczan, kto jest właściwym adresatem takich zgłoszeń.

Zapytaliśmy - zarówno w Miejskich Zakładach Komunikacyjnych, jak i w Zarządzie Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy - ile takich zgłoszeń trafia do MZK i ZDMiKP, a także z jakiego rodzaju problemami mogą zgłaszać się mieszkańcy do poszczególnych instytucji.

Bydgoszcz. W MZK najlepiej przez formularz

Jak wyjaśnia Piotr Bojar, Prezes Zarządu Miejskich Zakładów Komunikacyjnych w Bydgoszczy, tu wszelkie wnioski, sprawy czy skargi najlepiej zgłaszać przez formularz kontaktowy, który dostępny jest na stronie internetowej: www.mzk.bydgoszcz.pl, gdyż wypełniając formularz krok po kroku, poprzez kolejne pytania eliminowane są tematy nie należące do kompetencji MZK.

- Na dziesięć zgłoszeń, jakie wpłynęły w ostatnim tygodniu za pomocą formularza kontaktowego i pocztą elektroniczną, wszystkie były skierowane prawidłowo - podkreśla Piotr Bojar. Jak dodaje, pomyłki występują głównie w kontaktach telefonicznych, a najczęściej dotyczą one kompetencji ZDMiKP, tj. tras przebiegu linii, godzin odjazdu, częstotliwości kursowania. Często zadawane są pytania dotyczące taryfy biletowej, ulg i zwolnień. - W miarę możliwości odpowiadamy na te pytania. W sprawach z zakresu kontroli biletowej czy opłat dodatkowych nie jesteśmy w stanie pomóc - mówi prezes MZK w Bydgoszczy.

MZK nie odpowiada także na pytania dotyczące linii obsługiwanych przez konkurencyjnego operatora - firmę Mobilis - tj. linii: 51, 53, 55, 56, 58, 62, 67, 69, 73, 76, 85. Skargi dotyczące tych linii można zgłaszać pod nr telefonu: 504 205 326.

Bydgoszcz. Do kogo ze skargą na komunikację?

Piotr Bojar tłumaczy, że podział kompetencji pomiędzy ZDMiKP, a operatorów (tj. MZK i Mobilus) przedstawia się następująco:

  • oferta przewozowa, tj. układ linii zmiany w komunikacji, kontrola biletów, przystanki – ZDMiKP (stanowisko obsługi mieszkańców dostępne pod nr. tel.: 52 582 27 05);
  • jakość wykonania usługi, tabor - Operatorzy (MZK - nr tel.: 52 324 94 76 lub 52 324 94 30; Mobilis - nr tel.: 504 205 326)

Jak mówi nam Tomasz Okoński, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy, tutaj wszelkie zgłoszenia od pasażerów są analizowane i załatwiane zgodnie z właściwością.

- Jeśli zgłoszenia dotyczą pracowników operatorów bądź też ich taboru, są przekazywane do właściwych jednostek celem rozpatrzenia bądź uzyskania stanowiska (zależy od konkretnego zgłoszenia) przewoźnika - MZK lub Mobilis - wyjaśnia Tomasz Okoński.

Dodaje także, że zgłoszenia dotyczące ściśle kompetencji organizatora rozpatrywane są bezpośrednio przez ZDMiKP w Bydgoszczy i nie ma w tym zakresie problemów.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera