Zobacz wideo: Bydgoscy i toruńscy policjanci ścigali uciekającego kierowcę

Kolejny most w Bydgoszczy uskodzony
Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy poinformował o planowanych pracach remontowych na moście Pomorskim. Na jednej z pięciu belek nośnych mostu (pod obiektem) zauważono zarysowanie, które świadczy o wieloletnim wyeksploatowaniu obiektu.
Prace naprawcze na moście Pomorskim będą wymagały wprowadzenia zmian w dotychczasowej organizacji ruchu pomiędzy rondem Fordońskim i Toruńskim. Aby bezpiecznie przeprowadzić prace i zmniejszyć drgania, ZDMiKP wprowadzi ograniczenia w ruchu na samym moście Pomorskim.
Ograniczenia w ruchu na moście Pomorskim
Tramwaje po moście Pomorskim będą mogły poruszać się z prędkością do 10 km/h (na samym obiekcie), natomiast dla pojazdów o masie całkowitej do 10 ton wprowadzone zostanie ograniczenie prędkości do 20 km/h. Pojazdy o masie powyżej 10 ton (z wyjątkiem autobusów komunikacji miejskiej) nie będą mogły wjechać na most i będą kierowane na sąsiednie przeprawy mostowe.
- Nasze służby chcąc zdiagnozować przyczyny uszkodzenia, jak i dokładnie sprawdzić jego poszczególne elementy, poprosiły w tej sprawie o konsultację merytoryczną prof. Arkadiusza Madaja z Politechniki Poznańskiej - informuje ZDMiKP w Bydgoszczy.
Wstępna ocena prof. Arkadiusza Madaja zakłada konieczność wykonania doraźnej naprawy mostu Pomorskiego, która umożliwi dalszą eksploatację obiektu. W międzyczasie opracowany ma zostać plan dalszego postępowania, w tym monitorowania i analizę możliwości jak najszybszego przywrócenia mostu do pełnej sprawności. Przedmiotowe prace będą prawdopodobnie prowadzone tylko pod obiektem i nie będę dodatkowo utrudniać ruchu pojazdów, pieszych i rowerzystów na samym moście.
Most Pomorski na ponad 50 lat
Most Pomorski został zaprojektowany przez wybitnego polskiego projektanta Maksymiliana Wolffa i wybudowany w latach 1967-1970 przez Płockie Przedsiębiorstwo Robót Mostowych. To trzyprzęsłowa konstrukcja o długości niespełna 80 metrów w formie dwóch wsporników połączonych nad rzeką wspólnym przegubem.
Budowa obiektu była pierwszą w Polsce realizacją metodą montażu nawisowego, czyli montażu przęsła z gotowych prefabrykatów dostawianych wspornikowo do już wcześniej zmontowanych. W latach 2004-05 most Pomorski został zmodernizowany wraz z całym układem komunikacyjnym.