Kładka powstała w 1991 roku. Od początku pełni ważną rolę komunikacyjną między osiedlami. Jak przypomina ZDMiKP, była to jedna z pierwszych konstrukcji tego typu w Polsce, a zaprojektował ją, przy pomocy obliczeń komputerowych (co było w tamtych czasach rzadkością), Jan Siuda z ówczesnego Biura Projektów Budownictwa Komunalnego w Bydgoszczy.
– Zakres podstawowy zadania obejmie wymianę balustrad oraz wieszaków, czyli prętów, za pomocą których przęsło jest podwieszone pod łuki nośne. Odnowiona zostanie też powłoka malarska, a elementy konstrukcyjne, zlokalizowane po obu stronach obiektu tzw. skrzydełka, zostaną przebudowane – informuje Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej.
W wariancie rozszerzonym w przetargu przewidziana będzie możliwość uzupełnienia zadania o wymianę nawierzchni, dylatacji, przebudowę umocnień skarp, odwodnienia oraz budowę nowego oświetlenia. Wykonanie wymienionych działań uzależnione jest jednak od środków finansowych, jakie zostaną po realizacji podstawowego zakresu.
Długość kładki to 70 metrów, rozpiętość osiowa łuku wynosi 55 m, a szerokość około 5 m. Już teraz drogowcy zapowiadają, że inwestycja będzie wiązała się z utrudnieniami w ruchu, a o szczegółach będą informować, gdy zaczną się prace budowlane.
– Przez cały czas dotychczasowego, standardowego użytkowania kładka nie sprawiała żadnych problemów eksploatacyjnych, a wykonany w latach poprzednich remont polegał wyłącznie na odnowieniu powłoki malarskiej. W roku 2018 roku kładka została uszkodzona przez ciężarówkę jednego z wykonawców przebudowy ul. Glinki, który przejeżdżając Al. Jana Pawła II z podniesioną częścią ładunkową, uderzył w pomost kładki w sąsiedztwie jednego z wieszaków. Powypadkowa ekspertyza, zamówiona przez ZDMiKP, nie wykazała zagrożenia dla konstrukcji i sprawa zakończyła się tylko na miejscowej naprawie obiektu – wyjaśnia ZDMiKP.
