Kioskarze idą na salony

Kioskarze idą na salony

Jarosław Jakubowski

Express Bydgoski

Aktualizacja:

Express Bydgoski

Koniec ery kiosków „Ruchu”. Firma wymienia je na salony prasowe, do których można wejść i samemu wybrać sobie czasopismo.

Koniec ery kiosków „Ruchu”. Firma wymienia je na salony prasowe, do których można wejść i samemu wybrać sobie czasopismo.


Tradycyjnym kioskom z gazetami w ostatnich latach wyrosła konkurencja w postaci marketów i sklepów osiedlowych, w których coraz częściej kupujemy prasę. Klienci wolą przejrzeć czasopisma i dopiero potem je kupić. Nic dziwnego, że obroty kiosków z okienkami zaczęły spadać. Ruch SA postanowił temu przeciwdziałać.


Dystrybutor rozpoczął systematyczne zastępowanie budek salonami prasowymi, do których można wejść.


- Kioski takie pozwalają wyeksponować około 900 tytułów prasowych, są zimą ogrzewane, latem klimatyzowane, w większości z nich znajduje się kolektura LOTTO. Niestety, takie kioski to również negatywne strony dla obsługi: liczne kradzieże i ryzyko napadu, zwłaszcza w godzinach wieczornych, bowiem w kiosku pracuje przeważnie jedna osoba. Z tych powodów kioski te posiadają stały monitoring poprzez zamontowane kamery oraz alarm napadowy - mówi Michał Stasiński, kierownik działu marketingu Ruch SA Oddział Kujawy w Bydgoszczy.


Spostrzeżenia te potwierdza Dawid Grodkiewicz, kioskarz z placu Piastowskiego. - Dla klienta zwykły kiosk nie jest zbyt wygodny, bo pada na niego deszcz i śnieg, a poza tym nie może spokojnie sobie przejrzeć prasy.


Przykładem takiej tendencji jest punkt sprzedaży przy ul. Połczyńskiej 2 w Bydgoszczy. Zastąpienie kiosku salonem prasowym spowodowało, że obroty w sprzedaży prasy zwiększyły się o 40 procent. - Ludzie zaczęli kupować tytuły takie jak „Dom i Ogród”, które dotąd słabo schodziły - dodaje Michał Stasiński.


W 2007 roku Ruch SA Oddział Kujawy postawił dziewięć nowych kiosków z wejściem do środka. Kolejne 29 zamierza postawić na początku 2008 roku.

Czytaj treści premium w Expressie Bydgoskim Plus

Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Dodajesz komentarz jako: Gość

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

Liczba znaków do wpisania:

zaloguj się

Najnowsze wiadomości

Zobacz więcej

Najczęściej czytane

Wideo