Zobacz wideo: Więcej radarów na polskich drogach. Zapłaci za to Unia.
Przypomnijmy, że obecnie na obu obiektach mamy zwężenie jezdni. Pojazdy poruszają się wyłącznie prawymi pasami (od strony chodników), w obu kierunkach. Wprowadzono też ograniczenia prędkości.
Ze wstępnych ustaleń wynika jednak, że wykonanie wszystkich podpór pod obiektem, pozwoli udostępnić (z pewnymi ograniczeniami), oba pasy ruchu w obu kierunkach. Zdecydowanie usprawni to ruch pojazdów pomiędzy centrum a Fordonem - informuje ZDMiKP.
- Docelowo pod obiektem ustawianych zostanie 8 podpór, z których każda składać się będzie z 4 betonowych słupów.
- Koszt podparcia obu wiaduktów to ponad 1,5 mln zł.
- Podpieranie obiektów zakończy się w czerwcu.
Tak budowano Bydgoszcz. Poznajesz te miejsca? [archiwalne zdjęcia]
Wiadukty Warszawskie w Bydgoszczy oddano do użytku w roku 1973 r., zarówno czasy jaki i technologie ich wykonania były dalekie od obecnych oczekiwań i nowych technologii. Są to dwa obiekty mostowe o długości 430 i 436 m, liczące po 23 przęsła każda, zlokalizowane w ciągu ul. Fordońskiej.
Kilkanaście lat temu konstrukcja została poddana remontowi ponieważ już wtedy nosiła znamiona zbyt intensywnego użytkowania i postępującej degradacji. Remont przywrócił funkcjonalność zniszczonej konstrukcji jednak pozostałe elementy, przez następne lata ulegały dalszej degradacji.
Jak zaznacza ZDMiKP, oba wiadukty zostały wybudowane prawie 50 lat temu w oparciu o prefabrykowane belki strunobetonowe typu korytkowego, które okazały się być jednym z najbardziej nietrwałych i awaryjnych systemów budownictwa mostowego. W Polsce od lat odchodzi się od tego typu konstrukcji.
(źródło: ZDMiKP w Bydgoszczy)
