Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kiedy zakończy się podpieranie wiaduktów Warszawskich w Bydgoszczy?

OPRAC.:
Michał Sierek
Michał Sierek
Archiwum Polska Press/ZDMiKP
Trwają prace przy podparciu wiaduktów Warszawskich w Bydgoszczy. Jak informuje Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy, po ich zakończeniu będzie można przywrócić ruch pojazdów na obu pasach oraz rozpocząć właściwe prace naprawcze.

Zobacz wideo: Więcej radarów na polskich drogach. Zapłaci za to Unia.

Przypomnijmy, że obecnie na obu obiektach mamy zwężenie jezdni. Pojazdy poruszają się wyłącznie prawymi pasami (od strony chodników), w obu kierunkach. Wprowadzono też ograniczenia prędkości.

Ze wstępnych ustaleń wynika jednak, że wykonanie wszystkich podpór pod obiektem, pozwoli udostępnić (z pewnymi ograniczeniami), oba pasy ruchu w obu kierunkach. Zdecydowanie usprawni to ruch pojazdów pomiędzy centrum a Fordonem - informuje ZDMiKP.

  • Docelowo pod obiektem ustawianych zostanie 8 podpór, z których każda składać się będzie z 4 betonowych słupów.
  • Koszt podparcia obu wiaduktów to ponad 1,5 mln zł.
  • Podpieranie obiektów zakończy się w czerwcu.
Zapraszamy Was w podróż kilkadziesiąt lat wstecz - zobaczcie na archiwalnych zdjęciach, jak budowano/remontowano bydgoskie mosty i wiadukty. Publikujemy też archiwalne fotografie przedstawiające dobrze znane bydgoskie konstrukcje. W niektórych miejscach sporo się od tego czasu zmieniło, w innych czas jakby się zatrzymał...Przesuń zdjęcie gestem lub naciśnij strzałkę w prawo

Tak budowano Bydgoszcz. Poznajesz te miejsca? [archiwalne zdjęcia]

Wiadukty Warszawskie w Bydgoszczy oddano do użytku w roku 1973 r., zarówno czasy jaki i technologie ich wykonania były dalekie od obecnych oczekiwań i nowych technologii. Są to dwa obiekty mostowe o długości 430 i 436 m, liczące po 23 przęsła każda, zlokalizowane w ciągu ul. Fordońskiej.

Kilkanaście lat temu konstrukcja została poddana remontowi ponieważ już wtedy nosiła znamiona zbyt intensywnego użytkowania i postępującej degradacji. Remont przywrócił funkcjonalność zniszczonej konstrukcji jednak pozostałe elementy, przez następne lata ulegały dalszej degradacji.

Jak zaznacza ZDMiKP, oba wiadukty zostały wybudowane prawie 50 lat temu w oparciu o prefabrykowane belki strunobetonowe typu korytkowego, które okazały się być jednym z najbardziej nietrwałych i awaryjnych systemów budownictwa mostowego. W Polsce od lat odchodzi się od tego typu konstrukcji.

(źródło: ZDMiKP w Bydgoszczy)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo