Jest już pozwolenie na budowę drogi rowerowej wzdłuż Grunwaldzkiej od ronda Grunwaldzkiego do Kraszewskiego. Po wybudowaniu jej i po przebudowie odcinka Grunwaldzkiej od Węzła Zachodniego do wylotu z miasta rowerzyści z Okola, Czyżkówka, Flisów i Osowej Góry będą mieli bezpieczny dojazd do centrum.
Część tej drogi rowerowej wybudowana będzie w ramach rozbudowy ul. Grunwaldzkiej, której to zakończenie zaplanowano dopiero na 2019 rok. Natomiast odcinek od Węzła Zachodniego do centrum objęty będzie oddzielną inwestycją, która kosztować będzie 3,5 mln zł i ma skończyć się w przyszłym roku.
Zobacz również:
W Bydgoszczy powstają basen, szkoła i inne obiekty [lista inwestycji]
Od Kraszewskiego do Czarnej Drogi zaprojektowano wydzielone drogi dla rowerów po obu stronach jezdni. Od Czarnej Drogi do ulicy Granicznej po stronie północnej zaprojektowano wydzieloną drogę rowerową, a po stronie południowej ruch rowerowy ma odbywać się na jezdni serwisowej. Na wschodnim odcinku - od ulicy Granicznej do ronda Grunwaldzkiego - zaprojektowano wydzielone drogi dla rowerów po obu stronach na końcu powiązane z drogami projektowanymi wokół ronda.
Podczas prac projektowych zdecydowano się na korektę geometrii jezdni ul. Grunwaldzkiej pomiędzy Graniczną i rondem Grunwaldzkim. Dzięki temu dróg rowerowych na tym odcinku również będą miały charakter wydzielony bez konieczności zawężania jezdni.
W tegorocznym budżecie na prowadzenie prac związanych z budową ścieżki zarezerwowano 3,5 mln zł. Ogłoszenie przetargu planowane jest latem. Budowa nowego ciągu rowerowego zakończy się w przyszłym roku.
Czytaj też: Skok na główkę po śmierć. Rozmowa z prof. Markiem Haratem
Polub "Express" na Facebooku
Bydgoszcz dawniej i dziś