Jak wygląda komunikacja miejska w Bydgoszczy? Oddaliśmy głos internautom

Radosław Łączkowski
Radosław Łączkowski
Coraz częściej pojawiają się w komentarzach głosy o zbyt długim oczekiwaniu na tramwaje i autobusy. Październikowa zmiana rozkładu znacząco okroiła połączenia, co wpływa na uciekające minuty
Coraz częściej pojawiają się w komentarzach głosy o zbyt długim oczekiwaniu na tramwaje i autobusy. Październikowa zmiana rozkładu znacząco okroiła połączenia, co wpływa na uciekające minuty Tomasz Czachorowski
Po naszej ostatniej publikacji dotyczącej rozkładu jazdy i podróży komunikacją miejską, otrzymaliśmy wiele opinii czytelników. Jakie elementy zostały poruszone i jak wyglądało nastawienie mieszkańców? Oto najczęściej pojawiające się komentarze.

Zobacz wideo: Bydgoscy i toruńscy policjanci ścigali uciekającego kierowcę

Z przejazdu po Bydgoszczy można zauważyć, że na większości linii autobusowych i tramwajowych nie trzeba walczyć o miejsce siedzące. Rzecz jasna, na kilku przystankach pojawia się więcej pasażerów, ale nie może to dziwić. Oczywiście kwestia przepustowości w pojazdach bardzo mocno jest powiązana z porą dnia i „popularnością” linii. Ruch w komunikacji miejskiej o godzinie 11 naturalnie będzie mniejszy, niż wczesnym rankiem, w okolicach godz. 14 czy wieczorami. Szeroko pojęty tłok można zaobserwować na Błoniu czy rondzie Jagiellonów.

Jednak coraz częściej pojawiają się w komentarzach głosy o zbyt długim oczekiwaniu na tramwaje i autobusy. Październikowa zmiana rozkładu znacząco okroiła połączenia, co wpływa na uciekające minuty. – Tutaj się nie jeździ. Tylko się czeka na przystankach. Rozkłady jazdy - kto by się tym przejmował, bo z pewnością nie kierowcy – napisała pani Barbara. Pojawiały się opinie, że na Czerkaskiej w kierunku lotniska autobus linii 80 w ogóle nie przyjechał.

Również byliśmy świadkami, gdzie na pętli autobusowej Błonie pasażerowie wypatrywali pojazdu kilka minut dłużej, niż wynikało to z rozkładu jazdy. Podobnie było na rondzie Skrzetuskim, autobus linii 89 przyjechał około 10 minut po czasie. Część poirytowanych osób zrezygnowała z oczekiwania. Chwilami można odnieść wrażenie, że przejście krótkiej trasy z domu do pracy pieszo, nie jest wcale złym rozwiązaniem, ponieważ taki spacer zajmuje do 10 minut dłużej niż stanie na przystanku i przejażdżka autobusem.

Przechodząc do sytuacji z przystankami, kolejnym problemem, który jest widoczny to tablice informacyjne. – Wiadomości o awariach nie są wyświetlane natychmiast, a z bardzo dużym opóźnieniem lub wcale – poinformowała pani Sylwia. Z kolei w bardzo podobnym tonie wypowiedział się pan Ryszard, według którego tablice są powieszone za wysoko i w dodatku trudno cokolwiek wyczytać przez brud na monitorach. Zdarzają się również przypadki, gdzie nie były zsynchronizowane z godziną przyjazdu autobusu. Dosłownie i w przenośni, czas na przystankach zatrzymuje się.

Na szczególną uwagę zasługują szeroko opisywane sytuacje przez mieszkańców. Autobusy w kierunku Parku Przemysłowego w godzinach porannych są „naładowane”. Do tego stopnia, że część pasażerów nie jest zabierana. Jak zaznaczają internauci, z tego parku miasto osiąga spore przychody, więc warto byłoby się zainteresować dojazdem. Na pytania mieszkańców zareagował wiceprezydent Michał Sztybel, który zadeklarował przeanalizowanie tej sytuacji w ramach dostępnych środków. Jednocześnie zaznaczył, że choć miasto zwiększy wydatki na transport publiczny, to wyraźna część zostanie poświęcona na rosnące ceny prądu i paliwa.

Pozostając w temacie kosztów, można znaleźć opinie dotyczące komfortu jazdy w komunikacji miejskiej. Ograniczone korzystanie z klimatyzacji i ogrzewania to efekt szukania oszczędności w wykonaniu miasta. – Będziemy przyglądać się zużyciu energii, środkom finansowym i niewykluczone, że w ciągu roku będziemy musieli podejmować kolejne działania – zapowiadał na konferencji prasowej prezydent miasta, Rafał Bruski. Celem ograniczeń jest zmniejszenie wydatków na energię (oświetlenie ulic, wyłączenie saun itp.) o 10 procent. Mimo to, jak zaznacza ratusz, koszty z tego tytułu wyniosą 71,2 mln złotych. Dla porównania w 2021 roku miasto zapłaciło 33,4 mln.

***

W 2023 roku będzie kilka długich weekendów. W przypadku trzech trzeba będzie wziąć jeden dzień urlopu, by cieszyć się długim weekendem wolnym od pracy. W przypadku jednego będą potrzebne 2 dni urlopu. Sprawdź, kiedy wypadają długie weekendy w 2023 roku i zaplanuj już dziś swój urlop. Szczegóły na dalszych planszach galerii ►►►

Tak wypadają dni wolne i długie weekendy w 2023 roku. Tak wy...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
A już nie długo nowe cięcia w rozkładach od stycznia
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski
Dodaj ogłoszenie