- Latem pasażerowie z naszego regionu będą mogli wybrać miejscowości nad morzem, do których dojadą bezpośrednim pociągiem i rodzinnie spędzą czas. W wakacyjnym rozkładzie jazdy ponownie znajdzie się połączenie na Hel. Na tory wróci również wakacyjny pociąg Rybitwa, którym podróżni dojadą do Kołobrzegu bez konieczności przesiadek - informuje Piotr Całbecki, marszałek województwa kujawsko-pomorskiego.
Kierunkiem, na który warto zwrócić uwagę jest także Szczecin. - To połączenie jest realizowane od kilku miesięcy, dzięki porozumieniu z sąsiednimi samorządami województw i cieszy się dużym zainteresowaniem podróżnych - podkreśla Piotr Całbecki.
Pociągiem z Bydgoszczy na Hel - konkurs na nazwę pociągu
Jak informuje Beata Krzemińska, rzeczniczka prasowa Urzędu Marszałkowskiego, bezpośredni pociąg z Bydgoszczy na Hel zacznie kursować 19 czerwca. Będzie jeździć codziennie przez całe wakacje. Pociąg nie ma jeszcze nazwy, dlatego obsługująca kurs spółka Arriva ogłasza konkurs. Propozycje na nazwę można zgłaszać przewoźnikowi do końca marca. Można wygrać bezpłatny przejazd dla całej rodziny. Parterem konkursu jest samorząd województwa.
Zadanie polega na wymyśleniu oryginalnej nazwy dla pociągu kursującego z Bydgoszczy na Hel. Propozycja musi składać się z jednego lub dwóch wyrazów, ma być łatwa do zapamiętania, związana z charakterem podróży i naszym regionem, a także podkreślać unikalność tego połączenia. Regulamin i szczegóły konkursu znajdziecie na stronie Arrivy.

To warto wiedzieć:
Pociąg na Hel pozwala na dojazd do Gdańska, Sopotu, Gdyni oraz wszystkich miejscowości Mierzei Helskiej. Zacznie kursować 19 czerwca.
Pociąg "Rybitwa" do Kołobrzegu rozpocznie kursy od 28 czerwca. Więcej o tym połączeniu znajdziecie na stronie Urzędu Marszałkowskiego.
Przy współpracy z samorządami województw zachodniopomorskiego i wielkopolskiego ze stacji Bydgoszcz Główna do stacji Szczecin Główny codziennie kursuje pociąg "Barnim", który umożliwia pasażerom bezpośredni dojazd do stolicy województwa zachodniopomorskiego.
Jak informuje Beata Krzemińska, w 2025 roku dopłaty Urzędu Marszałkowskiego do regionalnych przewozów pasażerskich wyniosą 237 milionów złotych. W tej kwocie są koszty rekompensat dla Arrivy i Polregio oraz koszty dostępu do infrastruktury kolejowej i opłaty dworcowe – 31,3 milionów zł.
