III LO im. Królowej Jadwigi
przystąpiło w roku szkolnym 2011/2012 do projektu Szkoła z
klasą 2.0. Uczniowie i ich opiekunowie podejmowali różne
działania związane z technologią informacyjno-komunikacyjną.
<!** Image 2 align=middle alt="Image 196787" >
W projekcie uczestniczyli Małgorzata
Sieradzka, Magdalena Łukaszewska, Magdalena Bączkowska, Grażyna
Śliwczyńska, Iwona Górska, Roman Burzyński.
Rozpoczęli od przygotowania Kodeksu
2.0, w którym określili zadania mające obowiązywać w szkole a
związane z technologią informacyjno-komunikacyjną (TIK). Następnie
przez cały rok doskonalili swoje umiejętności dotyczące tej
dziedziny. Przygotowywali projekty, prezentacje multimedialne,
zakładali blogi, tworzyli filmy, porozumiewali się z nauczycielami
wykorzystując adresy e-mailowe, poszerzali swoja wiedzę zaglądając
do Internetu. Te zadania mogli wykonywać w szkole, dzięki
specjalnie przygotowanym do tego celu łączom Wi- Fi.
<!** reklama>
Praca nad projektem pozwoliła również
nauczycielom szkoły przeprowadzać ciekawe lekcje przy wykorzystaniu
komputerów, tablicy multimedialnej, rzutników. Zajęcia takie w
jeszcze większy sposób zaktywizowały uczniów Królówki.
Warto podkreślić, że uczennice
biorące udział w projekcie: Julia Łukomska, Marta Żołnierowicz i
Justyna Kwieciak za prowadzenie bloga, w którym prezentowały swoje
obserwacje i pomysły dotyczące ciekawych lekcji, z ich udziałem,
dzieliły się linkami elektronicznymi pomagającymi się uczyć,
publikowały swoje prace, zamieszczały komentarze i dokumentowały
prace nad projektem, zdobyły II miejsce wśród szkól
ponadgimnazjalnych, za co otrzymały dyplomy i nagrody rzeczowe.
<!** Image 3 align=middle alt="Image 196787" >
Z kolei blog uczennic: Magdaleny Kruk,
Joanny Zabłockiej, Izabeli Niezborały, Agnieszki Idziak i Ingi
Kaźmierczak został odznaczony odznaką Uczymy się z TIK oraz
Działamy z TIK, a projekt końcowy pt. "Subkultury w Naszym
regionie" został wyróżniony poprzez zaproszenie na galę
podsumowującą w Warszawie.
Szkolny Festiwal 2.0, który odbył się
w czerwcu zakończył pracę nad projektem. Pozwolił on uczniom
rozwinąć umiejętność samodzielnego myślenia oraz wykorzystać
zdobytą wiedzę w praktyce.
Ciężka praca, ogromne zaangażowanie
uczniów i nauczycieli nie poszły na marne. Wysiłek społeczności
szkolnej został nagrodzony w sierpniu Certyfikatem 2.0 Szkoły z
klasą 2.0.