https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Im dalej na zachód, tym linii kolejowych mniej

Sławomir Bobbe
Coraz mniej mieszkańców miasta pamięta pociągi odjeżdżające ze Stacji szubin. Na razie nie zanosi się na odrodzenie ruchu pasażerskiego.
Coraz mniej mieszkańców miasta pamięta pociągi odjeżdżające ze Stacji szubin. Na razie nie zanosi się na odrodzenie ruchu pasażerskiego. Tomasz Czachorowski
To koniec konsultacji społecznych dotyczących „Kujawsko-pomorskiego planu spójności komunikacji drogowej i kolejowej”. Teraz ruch marszałka.

[break]
- Konsultacje nad planem trwały od 30 września do 5 listopada 2015 roku. Uwagi i wnioski jeszcze spływają. Dotychczas wpłynęły uwagi 91 podmiotów (jednostek samorządu terytorialnego, osób fizycznych, stowarzyszeń), które zgłosiły dziewięćdziesiąt uwag (część z nich się pokrywa) - wyjaśnia Rafał Pietrucień, dyrektor marszałkowskiego departamentu rozwoju regionalnego.

Jak na dokument kluczowy dla rozwoju komunikacji w regionie, uwag nie jest wiele. Nie zaspał jednak Urząd Miasta Bydgoszczy, który wniósł swoje pomysły drogowe i kolejowe.

Szubin chce pociągu

- Do planu spójności zgłosiliśmy m.in. drogę wojewódzką do Białych Błot, która umożliwić ma lepsze skomunikowanie Bydgoszczy z węzłem drogi ekspresowej S5 - tłumaczy wiceprezydent Mirosław Kozłowicz. - Chcemy również, by w ramach RPO zmodernizowano linię kolejową 209 do Chełmży. Ważne jest również połączenie kolejowe z Wągrowcem i dalej do Poznania.

Na tym, by reaktywowano połączenie kolejowe przez Szubin, zależy nie tylko władzom miasta, ale również samym mieszkańcom.

- Chciałem mieć pewność, że nasze postulaty zostaną wzięte pod uwagę, więc zawiozłem je bezpośrednio do Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu - mówi Stanisław Junge z Szubina, który złożył do konsultacji propozycje swoje i kilkunastu innych mieszkańców. Pierwsza i najważniejsza? - Dopisanie jako zadania o najwyższym priorytecie rewitalizacji linii kolejowej numer 356 Bydgoszcz - Poznań na odcinku Bydgoszcz Główna do granicy województwa - mówi Stanisław Junge.

- Po stronie wielkopolskiej na tej trasie kursuje co dzień 18 par pociągów, widać więc, że jest w niej potencjał także i po naszej stronie województwa - uważa Mirosław Kozłowicz.

Ratuszowi urzędnicy podkreślają, że w sytuacji, gdy bydgoskim firmom coraz trudniej jest znaleźć pracowników, nie można lekceważyć problemu i sprawiać, że wielu osobom szukającym zatrudnienia łatwiej dojeżdżać jest do Wielkopolski niż do Bydgoszczy.

Dziwne kryteria

Czy bydgoskie postulaty i propozycje zostaną dopisane do planu? Jest wiele wątpliwości, także ze względu na przyjęte w planie kryteria dla wyznaczenia inwestycji kluczowych i tych o mniejszym znaczeniu. - W naszej części województwa do planu spójności wpisano niewiele połączeń. Wszystko przez sposób punktowania projektów - zyskiwały te, na których odbywa się już ruch kolejowy. Skoro po naszej stronie część połączeń od dawna jest nieczynna i nie ma ruchu pasażerskiego, to nie miały szans w tak ułożonej punktacji - podkreśla prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

M
Mariusz !!!
Zapraszam zainteresowanych do zapoznania się z moim komentarzem w Exspressie pod artykułem "Arriva wygrywa w sądzie z marszałkiem" red. Sławomira Bobbe z dnia: 5 LISTOPADA 2015.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski