https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Głośne tramwaje Pesy? Warszawa poradziła sobie z hałasami, emitowanymi przez tramwaje Swing bydgoskiej spółki

mik, WM, jar, Transport Publiczny
Okazuje się, że Swingi bydgoskiej Pesy mogą hałasować mniej - spółka Tramwaje Warszawskie właśnie skończyła przeprogramowywanie falowników, sterujących silnikami tramwajowymi. Dzięki temu pojazdy szynowe jeżdżą ciszej.
Okazuje się, że Swingi bydgoskiej Pesy mogą hałasować mniej - spółka Tramwaje Warszawskie właśnie skończyła przeprogramowywanie falowników, sterujących silnikami tramwajowymi. Dzięki temu pojazdy szynowe jeżdżą ciszej. Dariusz Bloch
Władze stolicy poradziły sobie z hałasem, emitowanym przez tramwaje Swing bydgoskiej Pesy.

W Bydgoszczy od dłuższego czasu mówi się o hałasujących tramwajach. Ten problem dotyczy głównie mieszkańców Bydgoszczy Wschód, którzy wzięli udział w ostatniej sesji Rady Miasta. - Estakada przebiega 50 metrów od najbliższych domów naszego osiedla - mówiła w czasie ostatniej sesi Rady Miasta Bydgoszczy Iwona Styś. - Tramwaje jeżdżą tamtędy z prędkością 70 km/h, a dziennie jest ich 500. Trzaski, huk, piski i dudnienie to nasza codzienność. -**Mamy tego dość. Jesteśmy więźniami we własnych domach, bo o otwieraniu okien nie ma mowy. Miasto zostawiło nas bez żadnej ochrony.
Mieszkańcy tego rejonu już od momentu powstania linii tramwajowej apelowali do władz o zapewnienie choćby ekranów dźwiękochłonnych. Bez efektu - oficjalne odpowiedzi były takie, że konstrukcji nie można zmodernizować, bo grozi to koniecznością zwrotu unijnych środków, za które wybudowano tramwaj do Fordonu.
>> Najnowsze i najciekawsze informacje z Bydgoszczy i regionu: www.expressbydgoski.pl**

- Podczas budowy estakady na linii tramwajowej do Fordonu nie zastosowano żadnych rozwiązań, które zabezpieczyłoby przed hałasem - mówiła Iwona Styś podczas wystąpienia obywatelskiego. - Najgorszy hałas generują najnowsze ciężkie tramwaje Pesy, czyżby nasza Pesa sprzedała miastu buble? - zastanawiali się mieszkańcy Bydgoszczy Wschód.

Z problemem hałasujących tramwajów bydgoskiej Pesy poradziły sobie władze stolicy - czytamy na strnie www.transport-publiczny.pl. Po szynach w Warszawie pasażerów wozi 186 Swingów z bydgoskiej Pesy. Mieszkańcy stolicy także narzekali na hałasujące pojazdy. Tramwaje Warszawskie zapewniają, że elektroniczne piski to przeszłość - donosi Transport Publiczny. Stołeczna spółka w listopadzie ubiegłego rozpoczęła akcję przeprogramowywania urządzeń elektronicznych, odpowiedzialnych za zamianę prądu stałego na prąd przemienny i sterowanie trójfazowymi silnikami tramwajów. To tzw. falowniki, które pracując, wydają elektroniczne piski. Ich przeprogramowanie pomogło w wyciszeniu pojazdów. - Operacja zakończyła się w lutym 2018 r., a po wgraniu nowych sterowników, urządzenia wydają cichsze i przyjemniejsze dla uszu dźwięki - czytamy w komunikacie Transportu Publicznego.

Polub nas na Facebooku

zobacz także:

Rocznica śmierci Jana Pawła II. Archiwalne zdjęcia papieża

Nowe tramwaje Pesy dla Łodzi: (źródło TVN/X-News)

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 14

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

N
Nobel dla Pesy
"nasze są w nowszej wersji" - te z kwadratowymi kołami ....
n
nieCCC
Pani Styś pewnie poda cię do sądu za zniesławienie- wbrew pozorom w sieci nie jest się anonomowym ...
d
diagnoza
to czytaj więcej , czytanie nie boli - na pewno uda ci się poszerzyć swoje horyzonty przynajmniej do granic średniorozwinietego 15-latka, no chyba, że maś jakieś deficyty ....
w
wiem
Bartosz, pomyś sam a nie powielaj kłamstw- dawne zostało udowodnione, że Miastu żadna kara nie grozi, że Miasto nie straci gwarancji i że estakada utrzyma ekrany i nie zawali (śmiechu warte!) To są tylko takie wymówki dla plebsu, który łyka wszystko, co tylko usłyszy z objawionych ust od urzedasów próbujących pod dywan zamieść własną niekomatencję i nieprawidłowości przy realizacji ttrasy do Fordonu.
Przestań trollować lub sprawdź zamiast siać zamet i szerzyć nieprawdę.
S
Szczecinianka
Jestem Bydgoszczy-w hotelu Brada- na szkoleniu, co jakiś czas łoskot i jakby grzmoty. Ktoś skomentował- burza się zbliza. i. A potem okazało się, że ulicą przejeżdża co jakiśczas nowy tramwaj, zresztą wolniutko. Strach pomysleć, gdyby jechał szybciej. Idąc na dworzec zwróciłam uwagę, że te stare faktycznie nie rwytwarzają takich grzmotów - więc coś na pewno jest na rzeczy !!
c
ccc2
za PRL pociągi przejeżdżały w wysokim wale ochronnym i nie było ich słychać ani widać (tylko na przejeździe). W ostanich latach wał obniżono dwukrotnie- raz budujac Lewińskiego ai raz ptzy budowie trasy do Fordonu. Teraz pociągi jeżdż "na wierzchu" . Takie buble zamawie Miasto za grube miliony ....
s
sd
Powinni przywyknąć mieszkając tyle lat przy torach kolejowych. Zawłaszcza za PRLu ruch pociągów na trasie węglowej był pewnie z 10x taki jak teraz a na BDG Wsch. parkowało jednocześnie z 10 składów towarowych
C
CCC
Pani Styś zwyczajnie kłamie i wprowadza ludzi w błąd mówiąc o tych 70 km/h. Maksymalna prędkość to 55 km/h, a realna jeszcze niższa.
B
Bartosz
Niektórym wszystko zaczyna przeszkadzać: tramwaje, dzieci na podwórku, dzwony w kościele, zapowiedzi pociągów na dworcu, przystanek akurat "za moim" oknem, miejsce parkingowe pod blokiem, sklep za daleko/za blisko... W mieście mieszkamy i trzeba czasem iść na pewne ustępstwa "w granicach rozsądku", a doszliśmy do sytuacji, że grupka mieszkańców chce spowolnić ruch kilkunastu czy może nawet kilkudziesięciu tysiącom pasażerów tramwajów, zaś my wszyscy możemy zapłacić z tego tytułu gigantyczną karę, która mogłaby pójść na kolejne inwestycje w mieście.
a
andre
Mylenie pojęć. Tym protestującym osobom przeszkadzają tramwaje w ogóle, a nie że tylko Pesy, co swoją drogą jest dość absurdalne, bo tysiące innych ludzi też mieszka przy torach i żyją, są przyzwyczajeni. Mieszanie do tego Warszawy też jest nietrafione, bo tam chodziło o dźwięk z falowników czyli urządzeń elektrycznych, a nie dźwięk tramwaju w ogóle, a Swingi warszawskie są starsze od Swingów bydgoskich i dlatego aktualizowali sterowniki, nasze są w nowszej wersji.
B
Bydgoszczanin
Nie bardziej od wroclawskich tramwajow firmy skoda slyszalem wiem co pisze
P
Polak
A przypadkiem ta Iwona Styś, to przypadkiem nie pracuje w Urzędzie Miasta, której od samego początku przeszkadza tramwaj? Autorzynie "artykułu" proponuję przed napisaniem tekstu przejechanie się w rzeczone miejsce z miarą i sprawdzenie ile jest faktycznie metrów od kaskady do najbliższych zabudowań. Jestem ciekawy tego kto zmierzył prędkość tramwaju na kaskadzie? 70 km/h tuż po ruszeniu z przystanku?
T
TorTor
Wszyscy, którzy je zakupili o tym wiedzą. Teraz i to samych bydgoszczan to dotarło. Swoją drogą, czy to nie wstyd dla tej firmy, że inni muszą ją poprawiać? :/
M
Marek
Jaki gamoń redaguje te bzdury i bez przerwy pisze o tych ludziach mieszkających w pobliżu estakady? 50 m od estakady to kawał drogi. Czyżby ci i ludzie zapomnieli, że mieszkają w mieście? 70 km/ godz. prędkości tramwaju -toż to prawie samolot. Większych bzdur nie czytałem.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski