https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Tramwaj do Fordonu na pół gwizdka...

Tomasz Zieliński
Na poczatku brakujące wozy na linii do Fordonu zastąpią stare i sprawdzone konstale
Na poczatku brakujące wozy na linii do Fordonu zastąpią stare i sprawdzone konstale Dariusz Bloch
Tortem i wystawą zdjęć zainaugurujemy największą inwestycję tramwajową ostatnich lat w Polsce. Pierwsze dwa dni funkcjonowania linii będą dla pasażerów bezpłatne. Z 12 składów PESY, które powinny wyjechać na tory, zobaczymy osiem - jak dobrze pójdzie.

[break]
Dostawca tramwajów słowa dotrzymał i fizycznie tramwaje, w miesiąc po pierwotnym terminie, dotarły do spółki Tramwaj Fordon. Problem w tym, że na trasy nie wyjadą wszystkie. Trwają ostatnie odbiory i testy części pojazdów.

- Będzie ich nie mniej niż osiem - deklaruje Maciej Kozakiewicz, prezes spółki Tramwaj Fordon, prowadzącej inwestycję. - Wszystkie będą fizycznie w zajedni. Jednak ostatnia czwórka przechodzi fazę testów.

PRZECZYTAJ:Tramwaj jeżdżący do 20.00? - To jakieś nieporozumienie - piszą Czytelnicy

Na miejscu są pracownicy Pesy, którzy od razu usuwają drobne usterki, jeśli takie są wykrywane. Z kolei nasi pracownicy instalują elementy systemów informatycznych, niezbędnych do prawidłowego eksploatowania linii, miedzy innymi system dynamicznej informacji pasażerskiej. Wozy wzbogacane są również w anteny, za pomocą których steruje się rozjazdami.

Co z brakującymi wozami? - Na początku zastąpią je stare i sprawdzone konstale, znane w mieście od ponad 30. lat.

W sobotę linia zostanie oficjalnie zainaugurowana. Z tej okazji będzie można m.in. zwiedzić tramwaje i obejrzeć wystawę fotograficzną.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 8

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

A
Andrzej
A gdzie kosze na śmieci. Zabrakło kasy, czy właściwego odbioru inwestycji?
p
przylesiak
Czy nowe znaczy bardziej przydatne???...tzn. szybko, tanio, wygodnie???...
Jeśli będę mógł odpowiedzieć pozytywnie to jestem ZA...
Ale to co bardzo już wymaga zastanowienia to np.przejście dla pieszych na skrzyżowaniu Akademicka - Kaliskiego/Rupniewskiego...przejście 40 kroków w 12 [s] nie jest sprzyjające bezpieczeństwu...widziałem osoby starsze które miały problem aby w tym czasie przejść jeden kierunek ruchu...Chyba że światła są wyregulowane wyłącznie dla cyklistów...
A połączenia będą na początku na pewno dezorganizować, bo nikt nie będzie znał możliwości nowej komunikacji na pamięć, a przy rzadszym kursowaniu trzeba będzie sporo wysiłku żeby standard skomunikowania był przynajmniej taki jak do tej pory...
A tort...cóż po torcie komuś choremu na cukrzycę...
Lepiej niech komunikacja służy społeczeństwu, aby pasażerowie mogli powiedzieć że to co zostało stworzone za grube miliony, jest sprawne, przydatne i miłe..
d
danka
Skąd my to znamy ,feta przed oddaniem całej inwestycji i dlaczego ten pośpiech
l
lola
Spoko napewno bedzie lepiej- wszystko co jezdzi na szynach nawet jezeli jest to grat z chorzowskiego Konstalu jest lepsze od autobusow. No i nareszcie koniec z tymi meczacymi przesiadkami na Wyscigowej.
B
Bydgoszczun
Jak byście się nie guzdrali i zawłaszczyli Fordon zaraz po wojnie to o tym tramwaju dawno byście zapomnieli ! A teraz to samo będzie z Osielskiem i Solcem Kujawskim . Zamiast się czaić trzeba działać to Bydzia czwartym miastem w Polsce zostanie . Na złość Toruniowi oczywiście !
N
Nadwiślak
Naprawdę po 30 latach czekania nikt w Fordonie nic sobie nie robi z tego, że inauguracja jest 2 tygodnie później, ba nawet bym wolał jeszcze poczekać, żeby sobie wszystko na spokojnie dłużej potestowali. Bardziej mnie jako mieszkańca tej dzielnicy interesuje jak będzie się sprawował nowy rozkład jazdy. Ten obecny jest dobry zobaczymy czy nowy przynajmniej mu dorówna, oby tak było.
a
august
Cieszmy sie ze wogle ta linia jest bo czekalismy na nia przeciez tyle lat. Gdyby nie kasa zawlaszczona przez Torun na ich nowe mosty, trasy srednicowe i hale Jordanki bysmy mieli te linie juz co najmniej od 5 lat. Co z tego ze na poczatku beda tam jezdzic tez te stare Konstale z chorzowskiej fabryki- one tez sa ok, poza tym po otwarciu tej linii nie moze byc tak ze tylko te linie do Fordonu beda obslugiwane przez te 12 Swingow I 2 wagony nowszej generacji ktore jezdza juz po Bydzi od 5 lat oraz ten jeden przebudowany nie do poznania stary Konstal- razem mamy w Bydzi bowiem 15 wagonow nowszych generacji niz Konstal. i tyle wlasnie wystarczy zeby obsluzyc te 4 linie do Fordonu. To nie moze jednak oznaczac ze kursy jezdzace po starych trasach gdzie bedzie nadal jezdzilo co najmniej 30 wozow musze byc tylko obslugiwane przez stare wagony. To bylaby dyskryminacja ludzi jezdzacych liniami nr 1,2,4,6,8 i 9. Nie mozna dzielic Bydgoszczan na ludzi lepszego ( ci ze Swingami) i gorszego ( ci z Konstalami) sortu, takie destrukcyjnie dzielenie to monopol PIS i innych destrukcyjnych srodowisk faszystowsko- katolickich.
c
cezar
nie zawiodlem sie na naszych rodakach,jak zazwyczaj wielka kiszka,jedyny ewenement w tym kraju,ktory dziala na medal to-wosp
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski