Jak informuje ratusz, projekt zakłada powstanie dwóch konstrukcji o długości około 250 metrów. Jedna przeznaczona będzie dla tramwajów. Torowisko znajdzie się między jezdniami (istniejącą oraz nowo budowaną). Inwestycja pozwoli znacznie lepiej skomunikować Fordon i Bartodzieje z dzielnicami położonymi na tzw. górnym tarasie Bydgoszczy (m.in. Kapuściska, Wyżyny, Wzgórze Wolności) i terenami inwestycyjnymi. Tramwaje zaoszczędzą około 6 minut. Nową przeprawą kursować ma linia nr 7 (Kapuściska-Fordon) oraz 11 (Bielawy-Wyżyny-Fordon). Rozwiązanie ułatwi też organizację ruchu tramwajowego na wypadek remontów torowisk na Toruńskiej i Fordońskiej lub w trakcie zdarzeń losowych (np. wypadek).
POLECAMY
Tak budowano Bydgoszcz. Poznajesz te miejsca? [archiwalne zdjęcia]
Poznaliśmy oferty
Wykonaniem prac budowlanych zainteresowanych jest 13 firm. Wyceniły one wartość zadania na kwoty od 153 do 186 mln zł. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty ZDMiKP będzie kierować się także terminem wykonania zadania. Podpisanie umowy poprzedzi kontrola uprzednia Urzędu Zamówień Publicznych. Wcześniej miasto podpisało umowę na dofinansowanie zadania środkami unijnymi na poziomie 48 mln zł.
Częścią projektu jest też nowy most drogowy po stronie wschodniej. Znajdą się na nim dwa pasy ruchu. Obok powstanie też ciąg pieszo-rowerowy. Wraz z inwestycją przebudowane będą też skrzyżowania ul. Kazimierza Wielkiego z Fordońską oraz Toruńską.
Wykonaniem prac budowlanych zainteresowanych jest 13 firm. Wyceniły one wartość zadania na kwoty od 153 do 186 mln zł
Częścią projektu jest też rozbudowa rozjazdów w rejonie skrzyżowania ul. Toruńskiej z Perłową. Dodatkowymi elementami inwestycji są też przebudowa torowisk wzdłuż ul. Perłowej. Miasto zakłada, że w inwestycja będzie prowadzona "pod ruchem" tramwajowym na ul. Fordońskiej i Toruńskiej - by ograniczyć utrudnienia w trakcie inwestycji do minimum. Dlatego duża część prac będzie mogła odbywać się poza istniejącym pasem drogowym.
