Najwięcej laurów w historii konkursu podczas tegorocznej gali w Warszawie zdobyła drukarnia Pozkal w Inowrocławiu. Jej prezes i założyciel, Tadeusz Chęsy, otrzymał aż trzy statuetki.
<!** Image 2 align=right alt="Image 149586" sub="Tadeusz Chęsy, prezes firmy Pozkal, prezentuje diamentowego i dwa złote Gryfy oraz wyróżnione publikacje / Fot. Renata Napierkowska">Nie bez przyczyny Inowrocław nazywany jest drukarskim zagłębiem. Nie tylko przoduje pod względem liczby firm poligraficznych, ale także jeśli chodzi o jakość swoich wyrobów.
Inowrocławskie drukarnie Pozkal i Polprint znalazły się w gronie najlepszych firm poligraficznych i zostały wyróżnione przez Polską Izbę Druku. A „Złote Gryfy” dla drukarzy mają niemal takie samo znaczenie, co Złote Lwy na festiwalu w Gdyni czy Oscary dla filmowców w Hollywood. Diamentową i dwie złote statuetki oraz dwie nominacje otrzymał Pozkal.
- Pięć razy wychodziłem na scenę. Nie pamiętam, by którakolwiek z drukarni dostała jednego dnia tyle nagród. Są one dla nas tym cenniejsze, że przyznawane są przez samych drukarzy - przyznaje prezes firmy Pozkal, Tadeusz Chęsy.
<!** reklama>Złote Gryfy przyznano firmie za powieść Alyson Noel „Ever - Miłość nigdy nie umiera” wydaną przez Wydawnictwo Dolnośląskie oraz za podręcznik do chemii dla gimnazjalistów Nowej Ery. Ponadto firma otrzymała dwie nominacje za „Sztuczne raje” Charlesa Baudelaire wydawnictwa Słowo/obraz terytoria i za album o Fryderyku Chopinie z Multico.
Podczas konkursu brana jest pod lupę jakość oprawy, sposób nałożenia farby i wykonanie książki.
- Nagroda za podręcznik do chemii cieszy mnie szczególnie, gdyż z Nową Erą współpracujemy od początku powstania naszej firmy
- mówi właściciel drukarni Pozkal.
Tadeusz Chęsy odebrał jeszcze jedną statuetkę, Diamentowego Gryfa, która jest przyznawana za całokształt działalności, a przepustką do nagrody jest otrzymanie trzech Złotych Gryfów. Na wielkiej gali pojawiła się jeszcze jedna inowrocławska firma, Polprint Jadwigi Dziaduszek, która była nominowana do nagrody w kategorii opakowania z nadrukiem. Komisja konkursowa wyróżniła w ten sposób opakowanie czekolady „Amaretto” wykonane przez ten zakład poligraficzny. Sukcesy drukarzy to jednocześnie świetna promocja dla miasta. Niebawem o inowrocławskich firmach będzie głośno nie tylko w Polsce, gdyż w stolicy rozpoczynają się międzynarodowe targi i wtedy informacja pójdzie w świat.
Warto wiedzieć
- „Złoty Gryf” to konkurs na najlepszy pod względem jakościowym i technicznym wyrób poligraficzny w danej kategorii.
- Gala wręczenia laureatom statuetek „Złotego Gryfa” odbyła się w stolicy w Novotelu i była połączona z Balem Polskiej Izby Druku.
