Nie słabną cyberataki na Polaków są coraz powszechniejsze. Tylko w ostatnich dniach media informowały o atakach na subskrybentów Netflixa. Wcześniej ostrzegano przed fałszywymi wiadomościami, których nadawcami miały być rzekomo firmy kurierskie. Tym razem firma DAGMA ostrzega przed nową kampanią phisingową, która jest nakierowana na klientów PGE.
- Na ich numery telefonów docierają podejrzane wiadomości SMS. Nadawcy podszywają się w nich pod firmę PGE i informują o zadłużeniu odbiorcy oraz proszą o jak najszybsze uregulowanie zaległości. W wiadomości znajduję się dodatkowo link, który kieruje użytkownika bezpośrednio do strony z płatnościami mobilnymi- wskazano.
W momencie kiedy użytkownik kliknie we wskazany link, może stracić dane logowania do banku, a nawet pieniądze.
- Oszuści najczęściej podszywają się pod znane, ogólnopolskie i międzynarodowe marki albo pod instytucje publiczne. Tym razem znów mamy do czynienia z atakiem, który bazuje na reputacji firmy o zasięgu ogólnopolskim. To sprawia, że szansa powodzenia tego ataku jest znacznie większa – komentuje Daniel Suchecki, DAGMA.
Jak ustrzec się przed tego typu zagrożeniami?
- Czytaj uważnie wiadomości, które otrzymujesz.
- Nigdy nie klikaj w linki, które pochodzącą od nieznanych nadawców lub które wydają Ci się podejrzane.
- Zwróć uwagę czy tekst komunikatu (SMS/mail) pisany jest poprawną polszczyzną.
- Zainstaluj na swoim urządzeniu mobilnym pakiet antywirusowy i na bieżąco go aktualizuj
