https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Do wyboru: kontrapas albo miejsca parkingowe

Sławomir Bobbe
Czy z ul. Śniadeckich i Warszawskiej zniknie część miejsc parkingowych?
Czy z ul. Śniadeckich i Warszawskiej zniknie część miejsc parkingowych? Dariusz Bloch
Drogowcy pytają, czy warto ułatwić życie rowerzystom kosztem likwidacji miejsc parkingowych na ulicach Śniadeckich i Warszawskiej. Do końca września trwają konsultacje społeczne w tej sprawie.

[break]
ZDMiKP przedstawił pomysł połączenia systemem tras rowerowych Bartodziejów z Dworcem Głównym PKP. W zależności od wybranego wariantu inwestycji, na trasie do dworca ubędzie od kilkunastu do kilkudziesięciu miejsc parkingowych w strefie płatnego parkowania. W wariancie 1 najwięcej zniknie ich z ulicy Śniadeckich - 36, w wariancie 2 znikną z ul. Warszawskiej (18) i Łęczyckiej (11).

- Wariant 1 polega w głównej mierze na zmianach w organizacji ruchu, tj. wprowadzeniu pasów i kontrapasów rowerowych na jezdniach. W wariancie 2, oprócz zmian w organizacji ruchu, przewiduje się budowę nowych dróg rowerowych. W obu wariantach budowa infrastruktury dla rowerzystów wiąże się z koniecznością wprowadzenia zmian towarzyszących, np. w sygnalizacjach świetlnych, sposobie i liczbie miejsc parkingowych - zapowiada ZDMiKP.

Trzeba iść za ciosem

- Inwestycja jest konsekwencją wprowadzenia Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego, który cieszy się niezwykłą popularnością. Dziennie notowane jest do 3 do 5 tysięcy wypożyczeń, trzeba tym osobom zapewnić dobre warunki do podróżowania. Tym bardziej że coraz więcej bydgoszczan traktuje rower nie jako sposób na rekreację, ale jako codzienny środek transportu w drodze do i z pracy czy szkoły - zauważa Krzysztof Kosiedowski, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.

- Opracowaliśmy wytyczne do projektu, przygotowaliśmy dwa warianty i czekamy teraz na opinie mieszkańców. Część z tych pomysłów można byłoby wdrożyć dość szybko i niewielkim kosztem, część to poważniejsze zadania inwestycyjne, które można wykonać w przyszłym roku - zastrzega rzecznik.

Kontrapas albo parking

Najwięcej kontrowersji budzą zmiany proponowane na końcowym etapie trasy - na ul. Śniadeckich i Warszawskiej. Jednym z pomysłów jest wyznaczenie 1,5-metrowego pasa dla rowerów na jezdni, kosztem istniejącego buspasa na odcinku Fredry-Zygmunta Augusta. W innym wariancie na Warszawskiej powstać ma 1,5-metrowy kontrapas po zachodniej stronie ulicy. Ten pomysł zakłada likwidację wszystkich miejsc parkingowych przy tej ulicy. Na ul. Śniadeckich (od ul. Gdańskiej do placu Piastowskiego) również mówi się o wyznaczeniu kontrapasa. To oznaczałoby likwidację miejsc postojowych po północnej stronie jezdni.

Sytuację ma rozładować utworzenie większej liczby miejsc parkingowych po drugiej stronie ulicy Śniadeckich. Karty konsultacji dostępne są na stronie internetowej zdmikp.bydgoszcz.pl.

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

A
Architekt
Ulice Śniadeckich, Pomorska, Warszawska i Sienkiewicza to jedne z najbardziej znaczących ulic Śródmieścia i zarazem jedne z najbardziej zdewastowanych w tej dzielnicy. Na Śniadeckich problem tkwi w złej kompozycji tej ulicy. Winno się ograniczyć miejsca parkingowe tylko do jednej strony ulic, na drugiej stworzyć szpaler drzew (coś jak próbowano na Pomorskiej, bądź na Hetmańskiej). Porażką totalną jest ul. Królowej Jadwigi, która jest jak pustynia, nad którą latem unosi się tyle pyłu z ulicy, że aż ciężko przechodzić, a co dopiero mieszkać. Na ul. Śniadeckich poza remontem chodników (z normalnych płyt, a nie jakieś asfaltowe wycinanki), należałoby faktycznie ograniczyć ilość miejsc parkingowych. Sam buspas nie uważam za konieczny (to nie jest trasa kursu kilku linii, by był tam taki natłok, a po zwiększeniu przepustowości - ograniczeniu miejsc z jednej tylko strony - na pewno ruch się upłynni). Obecnie często od Sienkiewicza do Gdańskiej auta stoją w wąskich gardłach, w jednym pasie ruchu, właśnie ze względu na zachodzące, zaparkowane auta. Podsumowując - reorganizacja, rewaloryzacja. I będzie lepiej i kierowcom i mieszkańcom (ulica to nie tylko transport, ale też i wszyscy ludzie, którzy tam mieszkają, żyją).
S
Samba
Najlepiej zlikwidować wszystkie miejsca do parkowania samochodów. Przychody z mandatów będą wyższe niż ze strefy płatnego parkowania. Rowerzyści i tak będą jeździć po chodnikach, bo przy krawędziach jezdni są takie wyboje, że można zginąć próbując przemieszczać się po mieście na rowerze.
J
J
Postawcie drogowkę, niech doedukuje jak się jeździ pojazdami takimi jak samochód i rower. Problem sam się rozwiąże bezkosztowo. Problemem póki co jest brak szacunku różnych grup i pokazywanie co to nie oni na siłę tworząc niebezpieczne sytuacje na drodze.
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski