Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Do wyboru: kontrapas albo miejsca parkingowe

Sławomir Bobbe
Sławomir Bobbe
Czy z ul. Śniadeckich i Warszawskiej zniknie część miejsc parkingowych?
Czy z ul. Śniadeckich i Warszawskiej zniknie część miejsc parkingowych? Dariusz Bloch
Drogowcy pytają, czy warto ułatwić życie rowerzystom kosztem likwidacji miejsc parkingowych na ulicach Śniadeckich i Warszawskiej. Do końca września trwają konsultacje społeczne w tej sprawie.

[break]
ZDMiKP przedstawił pomysł połączenia systemem tras rowerowych Bartodziejów z Dworcem Głównym PKP. W zależności od wybranego wariantu inwestycji, na trasie do dworca ubędzie od kilkunastu do kilkudziesięciu miejsc parkingowych w strefie płatnego parkowania. W wariancie 1 najwięcej zniknie ich z ulicy Śniadeckich - 36, w wariancie 2 znikną z ul. Warszawskiej (18) i Łęczyckiej (11).

- Wariant 1 polega w głównej mierze na zmianach w organizacji ruchu, tj. wprowadzeniu pasów i kontrapasów rowerowych na jezdniach. W wariancie 2, oprócz zmian w organizacji ruchu, przewiduje się budowę nowych dróg rowerowych. W obu wariantach budowa infrastruktury dla rowerzystów wiąże się z koniecznością wprowadzenia zmian towarzyszących, np. w sygnalizacjach świetlnych, sposobie i liczbie miejsc parkingowych - zapowiada ZDMiKP.

Trzeba iść za ciosem

- Inwestycja jest konsekwencją wprowadzenia Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego, który cieszy się niezwykłą popularnością. Dziennie notowane jest do 3 do 5 tysięcy wypożyczeń, trzeba tym osobom zapewnić dobre warunki do podróżowania. Tym bardziej że coraz więcej bydgoszczan traktuje rower nie jako sposób na rekreację, ale jako codzienny środek transportu w drodze do i z pracy czy szkoły - zauważa Krzysztof Kosiedowski, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.

- Opracowaliśmy wytyczne do projektu, przygotowaliśmy dwa warianty i czekamy teraz na opinie mieszkańców. Część z tych pomysłów można byłoby wdrożyć dość szybko i niewielkim kosztem, część to poważniejsze zadania inwestycyjne, które można wykonać w przyszłym roku - zastrzega rzecznik.

Kontrapas albo parking

Najwięcej kontrowersji budzą zmiany proponowane na końcowym etapie trasy - na ul. Śniadeckich i Warszawskiej. Jednym z pomysłów jest wyznaczenie 1,5-metrowego pasa dla rowerów na jezdni, kosztem istniejącego buspasa na odcinku Fredry-Zygmunta Augusta. W innym wariancie na Warszawskiej powstać ma 1,5-metrowy kontrapas po zachodniej stronie ulicy. Ten pomysł zakłada likwidację wszystkich miejsc parkingowych przy tej ulicy. Na ul. Śniadeckich (od ul. Gdańskiej do placu Piastowskiego) również mówi się o wyznaczeniu kontrapasa. To oznaczałoby likwidację miejsc postojowych po północnej stronie jezdni.

Sytuację ma rozładować utworzenie większej liczby miejsc parkingowych po drugiej stronie ulicy Śniadeckich. Karty konsultacji dostępne są na stronie internetowej zdmikp.bydgoszcz.pl.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!