Decyzja rządu rozczarowała dyrektorów, nauczycieli i uczniów. Chcą uczyć się zdalnie

Ewa Abramczyk-Boguszewska
Ewa Abramczyk-Boguszewska
Przeciwko decyzji rządu protestują uczniowie. Chcą uczyć się zdalnie, ponieważ jak mówią, boją się o zdrowie bliskich
Przeciwko decyzji rządu protestują uczniowie. Chcą uczyć się zdalnie, ponieważ jak mówią, boją się o zdrowie bliskich Karolina Misztal/ Zdjęcie ilustracyjne
- Spodziewaliśmy się, że będzie wprowadzone nauczanie zdalne lub hybrydowe - mówi dyrektorzy szkół. Nie ukrywają, że kolejne kwarantanny wśród uczniów i nauczycieli dezorganizują pracę placówek. Protestuje też młodzież.

W ostatnią sobotę premier Mateusz Morawiecki miał ogłosić decyzje w sprawie dalszej pracy szkół. Kilka dni wcześniej zapowiedział, że „pandemia rzeczywiście się rozszerza, dlatego być może te zasady [wprowadzone w sierpniu - przyp.red.] trzeba będzie zaostrzyć”. Wszyscy czekali więc na informację.

Zobacz wideo: Koronawirus - pojawiły się nowe objawy.

Tymczasem premier powiedział, że na razie nauczania zdalnego nie będzie .

Czytaj także

Po kolei na kwarantannę

- Czuję się rozczarowana - mówi wprost Magdalena Popielewska, dyrektor Zespołu Szkół Budowlanych w Bydgoszczy. - Spodziewałam się decyzji, która pozwoliłaby dyrektorowi szkoły w porozumieniu z sanepidem. wprowadzić nauczanie hybrydowe. Pan premier powiedział, że to wirusolodzy, inspekcja sanitarna lepiej znają się na koronawirusie i jego wpływie na dzieci i młodzież. I ja się z tym zgadzam, ale sanepid nie wie, jak realizować nauczanie. Nie uważam, że należy zupełnie zamykać szkoły, ale jestem za nauczaniem hybrydowym. Bardzo obawiam się o zdrowie nauczycieli. Martwię się też, że czekają nas niekończące się kwarantanny kolejnych klas i kolejnych nauczycieli. A to bardzo dezorganizuje pracę szkoły.

- Pan premier twierdzi, że 98 proc. szkół pracuje normalnie. Być może, ale co ta normalność oznacza? - pyta Rafał Łaszkiewicz, dyrektor I LO im. Kasprowicza w Inowrocławiu. - Podam przykład z wczoraj: w mojej klasie na kwarantannie są dwie klasy, które wygenerowały nieobecność 13 nauczycieli. I muszę teraz zorganizować zdalne lekcje dla tych dwóch klas, które są w domu i 16, które zostały w szkole. Być może dobrze wygląda to w statystykach, bo kwarantannę mają „tylko” dwie klasy, ale w praktyce już nie. Czuję się jednoznacznie rozczarowany decyzją premiera. Uważam, że w szkołach średnich spokojnie można by wprowadzić nauczanie zdalne bądź hybrydowe. To nie są dzieci, które wymagają opieki.

Problemy z opieką

Na ten właśnie problem wskazują dyrektorzy szkół podstawowych. Tutaj wprowadzenie zdalnego nauczania, zwłaszcza w przypadku młodszych dzieci jest bardziej skomplikowane. - Rodzice musieliby wówczas zapewnić im opiekę, a to dla wielu osób duży kłopot - mówi Przemysław Kotłowski, dyrektor SP 63 w Bydgoszczy. - Trudno rozstrzygać, co jest lepsze. Ze względu na zdrowie na pewno korzystniejsze będzie nauczanie hybrydowe bądź zdalne. W naszej placówce jest przecież około tysiąca uczniów. Jednak z drugiej strony uczniowie znacznie więcej wynoszą z zajęć stacjonarnych i to nie tylko, jeśli chodzi o przyswojenie materiału. Mają kontakt z nauczycielem, z rówieśnikami.

Według Marka Gralika, kujawsko-pomorskiego kuratora oświaty dyrektorzy muszą przygotowani pracę w systemie zdalnym bądź hybrydowych. - Taka organizacja pracy nie powinna być problemem - stwierdził.

Uczniowie protestują

Tymczasem uczniowie skrzykują się w mediach społecznoś­ciowych, aby zaprotestować przeciwko polityce rządu (#protestuczniowski). Uczniowie domagają się zamknięcia szkół, ponieważ jak mówią boją się o zdrowie swoich bliskich. Protestujący uczniowie ubierają się na czarno. Trwa też zbiórka podpisów pod petycją w internecie.

Mieli COVID-19

Nauczyciele coraz głośniej mówią o tym, że obawiają się o swoje zdrowie. Podkreślają, że nie czują się bezpieczni w placówkach, w których spędzają kilka godzin dziennie z setkami uczniów.

W poniedziałek media obiegła informacja o śmierci pani pedagog ze Szkoły Podstawowej w Osieku nad Wisłą (gmina Obrowo). Beata Rumińska-Ćwik była zarażona COVID-19. Po walce z koronawirusem zmarł też wieloletni sołtys miejscowości Łążyn w tej samej gminy. O śmierci tych dwóch osób w niedzielę poinformował na Facebooku Urząd Gminy Obrowo.

W sobotę zmarł zarażony koronawirusem 31-letni nauczyciel Kamil Pietrzyk. Uczył w SP nr 5 w Zawierciu (województwo śląskie). Jego stan był ciężki. Mężczyzna wymagał podłączenia do respiratora, dlatego przetransportowano go do szpitala w Tychach. Komunikat o jego śmierci opublikowała szkoła, w której pracował.

Wideo

Materiał oryginalny: Decyzja rządu rozczarowała dyrektorów, nauczycieli i uczniów. Chcą uczyć się zdalnie - Gazeta Pomorska

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

C
Carol

dlaczego Express znów podaje wyłącznie lewacką propagandę o akcji uczniów !! Podajcie statystyki ilu uczniów chce nadal chodzić dziennie. A jak nie znacie tego to nie uprawiajcie propagandy a zróbcie ankietę. Z"mojej" szkoły chce chodzić ok 91% uczniów - to mówi własnie anonimowa ankieta.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3