https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Czteropasmowa ulica Grunwaldzka z buspasem od ulicy Skośnej do Flisackiej skróci czas dojazdu do centrum

Justyna Tota
Prace na ul. Grunwaldzkiej będą prowadzone etapami
Prace na ul. Grunwaldzkiej będą prowadzone etapami Dariusz Bloch
Ulica Grunwaldzka zostanie przebudowana - to już pewne, bo ratusz otrzymał na to zezwolenie (ZRID) - a wraz z nią skrzyżowania, most na strudze Flis.

Obok remontu ulicy Kujawskiej oraz przedłużenia Trasy Uniwersyteckiej, przebudowa ulicy Grunwaldzkiej to jedna z najważniejszych inwestycji drogowych najbliższych lat.

- Realizacja wszystkich trzech zadań w sposób istotny zmieni układ drogowy miasta - podkreśla prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski.

Urząd Miasta Bydgoszczy otrzymał zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID), co jest równoznaczne z zatwierdzeniem podziałów nieruchomości, umożliwia przejęcie niezbędnych gruntów i daje zielone światło na rozpoczęcie prac.

Przebudowana ulica Grunwaldzka (na odcinku 4,6 km) ma mieć dwie jezdnie jednokierunkowe z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. W stronę centrum na odcinku od ul. Skośnej do Flisackiej zostanie wydzielony buspas, co znacznie skróci czas przejazdu komunikacją miejską. Ponadto, równolegle do Grunwaldzkiej fragmentami zostaną poprowadzone tzw. drogi serwisowe, którymi komunikacja miejska będzie mogła dojeżdżać do przyległych posesji, a ulice osiedlowe będą skomunikowane z drogami publicznymi.

Urzędnicy zapewniają, że plan inwestycji obejmuje także fragmenty ulic dochodzących, jak: Czaplej, Łowiskowej, Zimorodkowej, Wroniej, Perliczej, Skośnej, Kolbego, Papuziej, Przejście, Filtrowej, Okopowej, Zielonej, Flisackiej i Wyrzyskiej. Przebudowane będą wszystkie skrzyżowania. Powstaną nowe przystanki autobusowe, chodniki, drogi dla rowerów, przebudowany zostanie most na strudze Flis, a w strefie osiedli mieszkaniowych Osowa Góra i Czyżkówko hałas wyciszać mają ekrany akustyczne.

Grunwaldzka to jedna głównych dróg dojazdu do centrum miasta nie tylko dla mieszkańców Osowej Góry, ale także osób dojeżdżających spoza Bydgoszczy, np. z Koronowa, dlatego by nie paraliżować ruchu podczas przebudowy, prace będą prowadzone etapami. Pierwsze roboty planowane są na Osowej Górze. Najpierw jednak trzeba wyłonić wykonawcę tego zadania. Przetarg ma zostać rozstrzygnięty na przełomie 2016 i 2017 r. Ratusz zapowiada, że będzie brać pod uwagę nie tylko cenę, ale także termin wykonania robót budowlanych (nie dłuższy niż 28 miesięcy) i okres gwarancji.

Miasto może liczyć na dofinansowanie z Unii, gdyż rozbudowę Grunwaldzkiej zgłoszono do Programu Operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko”. W przyszłości przebudowana arteria połączy miasto z drogą ekspresową S5.

Komentarze 10

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

m
mach
To prawda wszystkie drogi w Bydgoszczy są zaprojektowane na miarę 20 wieku a mamy już 21-szt.Na wszystkich brakuje skrzyżowań 2poziomowych.Spójrzcie na Lublin miasto podobnej wielkości.
g
geron
Niestety to prawda że dotychczas w imie żle pojętych oszczedności nasze nowe trasy takie jak Trasa Uniwersytecka mają sporo błedów. Rondo Kujawskie powinno byc dwupoziomowe tak jak Rondo Mogilskie w Krakowie, skrzyzowanie Trasy Uniwersyteckiej z Wojska Polskiego oraz z Jana Pawla II powinno byc bezkolizyjne BEZ SWIATEL!!!!! Tak samo skrzyzowania Kamiennej z Gdanska, Sułkowskiego i Wyszynskiego. Sciezka rowerowa i piesza na całęj dlugosci Trasy Uniwersyteckiej! Docelowo tramwaj jako metro- tram na model niemiecki ( jak np. w Stuttgarcie) ale tylko w rejonie Centrum- np. od rejonu Parku Witosa na Jagiellonskiej po Garbary zeby jezdnie Focha i Jagiellonskiej wraz z Rondem Jagiellonow byly w całosci poświecone tylko samochodom. Podziemne przejście koło Klarysek dla pieszych i tamze do stacji tego mini- metra na Pl. Teatralnym. Wloty do odcinka podziemnego dla tramwajow takze na wysokosci Apteki pod Łabedziem na ul. Gdanskiej oraz przy kosciele garnizonowym przy Rondzie Bernardynskim dla tramwajow jadacych od strony Babiej Wsi. Jak tego nie zrobia teraz to najpozniej za 10-15 lat miasto nasze znowu bedzie tonąć w korkach tak jak bylo w latach 90- tych zanim oddano ul. Kamienną i Trase Uniwesytecką i beda musieli to wszystko co napisałem powyżej i tak dobudowac lub zrobic. Panie Kosiedowski z ZDMIKP- pamiętaj ze chytry płaci dwa razy. Lepiej zrobic raz, drogo ale dobrze. Ja jestem gotowy znosic te wszystkie drogowe wykopki, ogromne utrudnienia i objazdy byle tylko zrobiono dla nas prawdziwe wielkomiejskie trasy godne naszej pół- milionowej Metropolii.
G
Gość
Ty durny Trolluniku z betonowego getta Rubinkowo ktory udaje Fordoniaka. Chodz sobie do swojego Rydzykowego Kosciola przy waszym Porcie Drzewnym w Trolluniu czyli do Bazyliki Sw. Wyciskarki Cytryn z kopułą kapiącą złotem, pominku bezguścia Rydzola i dawajacych mu kasę starych kurew moherow. Jak przejdziesz sie te 10 km z Rubinkowa do tego kosciola to naprawde troche schudniesz ty piernikowy ciulu!
M
Mariner
Myślicie że tylko my stoimy w korkach w Bydgoszczy? Miasto ostatnio się coraz dynamiczniej rozwija i niestety ciężko nadrobić lata zaniedbań i na dodatek podążyć za trendem obecnego rozwoju.
F
Fordończyk
I słusznie ! Do kościoła najlepiej na piechotę ! Nie tylko dla ducha ale i dla ciała coś będzie !
A
Ali
Wjazd do Bydzi z krajowej 10ki jedno jezdniowa dwukierunkowa a gdzieś w polowie zaczyna się dwujezdniowa. To jest chore. Wieje metropolia jak nic. Od razu widać że do dużego miasta sie wjeżdża. Jeszcze widok tysiąca toi toi Budzi respekt hahaa
d
dex
A Nakielska kiedy!!!! Chyba żaden vip tu nie mieszka.W szczycie od kościoła do Bronikowskiego najszybciej na piechotęquz
P
PS
Czy Bruski chce, by Bydgoszcz rzeczywiście była ważnym miastem, czy jedynie bredzi o metropolii, pokaże przebudowa Grunwaldzkiej i trasy WZ
P
PS
najważniejsze są tramwaje
K
Kantor
Myślę, że podobne rozwiązanie trzeba zrobić na ulicy spornej. To co sie tam dzieje od kilkunastu dni to paranoja. Przejechać całą sporną w 20 minut to naprawdę świetny wynik.
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski