Ministrowi towarzyszyli trenerzy z Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej (NASK-PIB): Ewa Domańska i Andrzej Rylski.
Temat lekcji: „Wizerunek i tożsamość w internecie” oparty został na scenariuszu z projektu Cyberlekcje 3.0. To już 3. edycja tej inicjatywy, która wspiera nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych w nauczaniu o bezpiecznym korzystaniu z internetu.
Każda aktywność zostawia ślad
- Internet jest dla młodych ludzi miejscem nieograniczonych możliwości, ale także wyzwań. Musimy ich uczyć, jak budować swój wizerunek w sieci z rozwagą, by to, co dziś publikują, nie wpłynęło negatywnie na ich przyszłość. Każda aktywność online zostawia bowiem ślad, a odpowiedzialność w cyfrowym świecie to klucz do bezpiecznego i świadomego korzystania z internetu. Bez tej świadomości trudno mówić o nowoczesnym, odpowiedzialnym społeczeństwie - powiedział Krzysztof Gawkowski.
Minister zachęcał również uczniów SP 32, aby pod okiem rodziców i nauczycieli zaglądali do Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej (ose.gov.pl), gdzie można znaleźć wiele materiałów dotyczących cyfrowej higieny, zasad bezpiecznego poruszania się w sieci i tego, jak odróżnić informację od fake newsa.
Edukacja w zakresie cyberbezpieczeństwa
Cyberlekcje 3.0 to wspólny projekt Ministerstwa Cyfryzacji oraz NASK-PIB. Jego głównym celem jest edukowanie młodzieży o bezpiecznym korzystaniu z internetu i dostarczanie nauczycielom gotowych narzędzi dydaktycznych do prowadzenia zajęć. W ramach projektu zaplanowano: 7 pilotażowych, całodniowych szkoleń dla nauczycieli w miastach województwa mazowieckiego, a co dla nas istotne także dwugodzinne szkolenia w placówkach oświatowych dla kadry pedagogicznej oraz lekcje pokazowe dla uczniów, jak ta w SP 32.

Cyberbezpieczeństwo w centrum uwagi
Oszustwa „na pracownika banku” i „na wnuczka”, metody wyłudzania kodów BLIK oraz ochrona danych osobowych były głównymi tematami II Konferencji dla Cyberdojrzałych. Eksperci z Banku Pocztowego i Komen...
Jeszcze do końca grudnia projekt obejmie kolejnych 1500 uczniów, a nauczyciele zyskają narzędzia do edukowania w zakresie bezpieczeństwa cyfrowego.
W ramach działań edukacyjnych od stycznia do września 2024 r. sam NASK przeszkolił 95 388 dzieci i młodzieży oraz prawie 8000 nauczycieli.
