Zobacz wideo: Zmiany nazw miejscowości w Kujawsko-Pomorskiem.

W 2021 r. GDDKiA zleciła opracowanie analizy ekonomicznej tego przedsięwzięcia z uwzględnieniem 3 wariantów (remont, remont z poszerzeniem obiektu, remont i budowa obok nowego mostu). W lipcu 2022 r. bydgoski oddział GDDKiA, informując o stanie przygotowań do tego zadania, wspomniał, iż należy uwzględnić interesy miasta Bydgoszczy, PKP PLK jako współużytkownika mostu oraz Urzędu Marszałkowskiego - podmiotu zainteresowanego przeprowadzeniem przez Wisłę linii tramwajowej Bydgoszcz - Toruń.
Zapytaliśmy wszystkie strony o aktualny status tej sprawy.
Urząd Miasta Bydgoszczy czeka na odpowiedź GDDKiA
Zastępca prezydenta Bydgoszczy Mirosław Kozłowicz odpowiedział, że miasto zapewniło możliwość rozbudowy mostu do układu dwujezdniowego wraz z przebudową skrzyżowania z ul. Fordońską (rondo Buxakowskiego) w obowiązującym miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego Osiedla Stary Fordon (uchwalonego w 2017 r.). Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Bydgoszczy też zakłada taką opcję. - Odpowiedź o koncepcyjnym zarysie przebudowy ronda przekazaliśmy GDDKiA 15 lipca 2022 r. Do tej pory (28 grudnia - red.) nie otrzymaliśmy koncepcji, analiz lub zaproszeń w celu koordynowania przygotowań do ewentualnej rozbudowy mostu - mówi Mirosław Kozłowicz.
PKP remontują swoją część mostu w Fordonie
PKP PLK zarządzają częścią kolejową mostu. - Aktualnie nie prowadzimy rozmów o wspólnej inwestycji na obiekcie - przekazał nam, także 28 grudnia, Przemysław Zieliński z Zespołu Prasowego PKP PLK.
W 2022 r. PKP wykonały prace utrzymaniowe nawierzchni kolejowej: częściową wymianę mostownic, remont chodników technicznych na 5 przęsłach. Efektem robót za ok. 1,1 mln zł netto jest utrzymanie odpowiednich parametrów technicznych mostu i przejezdności linii kolejowej na odcinku Bydgoszcz Fordon - Unisław. W 2023 r. prace będą kontynuowane.
Bydgoszcz może być połączona z Toruniem linią tramwajową lub autobusową
Budowa linii tramwajowej łączącej Bydgoszcz z Toruniem jest wciąż aktualnym projektem wpisanym w Strategii rozwoju województwa, ale...
- Rozpatrywane są też inne możliwości. Pandemia zmieniła zachowania podróżnych i zapotrzebowanie w zakresie transportu publicznego. Na szerszą skalę stosuje się pracę zdalną. Trzeba też uwzględnić postęp technologiczny, upowszechnianie bezemisyjnych autobusów, co daje więcej możliwości wyboru w organizacji transportu. Przystąpiliśmy do stworzenia planu zrównoważonego rozwoju transportu publicznego. Współpracujemy z GDDKiA - mówi Adam Stańczyk, dyrektor Departamentu Planowania, Zrównoważonego Rozwoju i Nauki w Urzędzie Marszałkowskim.
"Express Bydgoski" wysłał w tej sprawie pytania również do bydgoskiego oddziału GDDKiA. Czekamy na odpowiedź GDDKiA. Gdy ją otrzymamy, wrócimy do tematu.