https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

W centrum wleczemy się jak ślimaki, za to na obrzeżach jedziemy coraz szybciej

Wojciech Mąka
Dariusz Bloch
Serwis korkowo.pl napisał, że szybkość aut jeżdżących po mieście w ostatnim roku zmalała. Bydgoscy drogowcy potwierdzają - ale bronią niedawno uruchomionego systemu kierowania ruchem ITS.

- Przykro mi bardzo i z całym szacunkiem dla autorów, ale dane nie mają żadnego związku z rezultatami osiągniętymi przez system ITS w Bydgoszczy - tak Krzysztof Kosiedowski, rzecznik bydgoskiego ZDMiKP, komentuje ostatni raport serwisu korkowo.pl. Jego analitycy zbadali średnie prędkości przejazdów w Bydgoszczy - okazało się, że mimo uruchomienia ITS-u, po mieście jeździmy wolniej niż rok temu. W tej chwili w odległości ok. 2 km od centrum prędkość aut wynosi 31 km/h.

Czas przejazdu w wyznaczonych korytarzach po uruchomieniu systemu uległ skróceniu o 32 procent. - Krzysztof Kosiedowski

- Po zdjęciu nogi z gazu przez kierowców na terenie zabudowanym, jak również już na dojazdach do terenu zabudowanego, automatycznie zmniejszyła się średnia prędkość przejazdów pojazdów na wybranych odcinkach dróg - przyznaje rzecznik drogowców. Przypomina jednak, że ITS ma upłynniać ruch i skracać czasy przejazdu, a nie zwiększać średnie prędkości aut. Uważa, że gdyby nie system, miasto już byłoby zakorkowane.

PRZECZYTAJ:Korkowo pechowo

Drogowcy mają swoje badania - dotyczą one właśnie średnich czasów przejazdów w obszarze działania ITS. Dane tworzy sam system, nie można nimi w żaden sposób manipulować. - Zarówno przed jego uruchomieniem jak i zaraz po uruchomieniu w ciągu wyznaczonych korytarzy ruchu przeprowadziliśmy pomiary średniego czasu przejazdu transportem indywidualnym oraz pojazdem szynowym - mówi rzecznik. - Czas przejazdu pojazdem indywidualnym po uruchomieniu ITS uległ skróceniu średnio o 32 procent.

Według serwisu, w mieście szybciej zaczęło się jeździć na jego obrzeżach: "W większym promieniu od Śródmieścia, do 10 km, najszybciej jeździ się również późnym popołudniem, a średnia prędkość wynosi wtedy ok. 53 km/h. Przedmieścia to lepsze warunki do jazdy. Najniższa średnia prędkość tam odnotowana wynosiła ok. 55 km/h".

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

I
ITS
ITS - inwigilacja transportu samochodowego

jesli ktos jeszcze wierzy ze o cos innego tu chodzilo to sie mocno zdziwi w przyszlosci :)
i
ixar
Szybkość zmalała. Wystarczy tramwaj i już jest czerwone przy klaryskach, a korek na jagiellońskiej sięga Komfortu. Ale ... tramwaje najważniejsze, pomimo że jak stoją nie używają energii w przeciwieństwie do setek samochodów. Widać ekologia na 1 miejscu
.pl
Korkowo.pl chętnie przyjmie większą kwotę i poprawi się przejezdność inaczej paru cwaniaczków wyleci za zdefraudowanie qpy kasy.
d
debit
Nie dziwie sie to normalne ze w wielkich miastach i Metropoliach jak Bydzia byly, sa i beda zawsze korki- to jeden z wskaznikow Metropolitalnosci. Jakby np. Wawa nie miala korkow bysmy sie wstydzili ze nie stac nas na samochody- tylko metropolie III Swiata wyrozniaja sie brakiem korkow a my do ich poziomu nie aspirujemy.
A
Andrzej
Moim zdaniem ITS to strata pieniędzy. Podobny efekt można by uzyskać poprzez właściwą regulacje świateł oraz stoper.
Minusy na obszarach których jeżdżę
-brak zielonej fali na Szubińskiej
-lewoskręt z „Królówki” w Focha porażka zielone światło na 3 samochody czekanie na zielone ponad 2 min. Kierowcy są już tak zdenerwowani że jadą nawet na czerwonym
Zarząd Dróg wydał tyle pieniędzy że teraz broni na siłę ITS
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski