https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Bydgoszcz uważana jest za jeden z najbardziej perspektywicznych rynków w Polsce. Czym kusimy inwestorów?

Sławomir Bobbe
W Bydgoszczy brakuje powierzchni logistycznych tzw. klasy A. Inwestycja Waimea Holding w BPPT ma przynajmniej częściowo tę lukę wypełnić.
W Bydgoszczy brakuje powierzchni logistycznych tzw. klasy A. Inwestycja Waimea Holding w BPPT ma przynajmniej częściowo tę lukę wypełnić. materiały inwestora
Trzech dużych graczy z branży logistyczno-magazynowej jeszcze w tym roku zainwestuje w Bydgoszczy w duże obiekty. Po oddaniu ich do użytku, zatrudnienie znaleźć może nawet kilka tysięcy nowych pracowników. Prace przygotowawcze już trwają.

[break]
Nasze miasto staje się coraz atrakcyjniejszym miejscem dla obiektów logistycznych - przekonywali wczoraj zgodnie przedstawiciele firm z branży. Co decyduje o tym, że Bydgoszcz jest nową, perspektywiczną lokalizacją na magazynowej mapie Polski?

- Miasto ma centralne położenie między Poznaniem, Trójmiastem i Warszawą, rozwija się dobrze infrastruktura drogowa, w tym S5 i, mamy nadzieję, S10. To także silny ośrodek przemysłowy, dający duży potencjał firmom oraz chłonny rynek konsumencki, z 350 tysiącami mieszkańców w samej Bydgoszczy. Do tego dochodzi atrakcyjny pod względem kosztów rynek pracy - wylicza Danuta Dzierżak, dyrektor z Axxi Immo Group.

- Jesteśmy firmą z polskim kapitałem, zrealizowaliśmy kilka projektów. W Bydgoszczy zabezpieczyliśmy sobie działkę wielkości 22 hektarów, jedną z ładniejszych w Polsce, jest z planem, ma równą powierzchnię i dojazd komunikacją miejską - mówi Andrzej Rosiński, prezes Waimea Holding. - W kwietniu chcemy rozpocząć budowę pierwszej hali, przygotowujemy się pod kątem firm produkcyjnych, umożliwimy im wynajem nawet niewielkiej powierzchni, od około 700 metrów kwadratowych, gdy zwykle minimum to 2 tysiące metrów. Zainwestujemy w park około 160 mln zł.

Jak pokazują przykłady Wrocławia i Poznania, wejście dużych firm z branży powoduje duży wzrost płac. - Piotr Bzowski, P3 Logistic Parks

W Bydgoszczy pojawią się też globalni gracze z branży.

- Pierwszy raz byłem tu w 2009 roku i obserwuję, jak rozwija się park przemysłowy, zmiany są imponujące - chwalił wczoraj na spotkaniu w ratuszu Piotr Bzowski, dyrektor ds. najmu i developmentu P3 Logistic Parks. - Nasza firma jest partnerem firm logistycznych, zajmujących się magazynowaniem, 60 procent z nich to najwięksi gracze na rynku, jak np. DHL i z tymi partnerami chcemy do Bydgoszczy przyjść. Zamierzamy jak najszybciej załatwić pozwolenia i rozpocząć inwestycje w Bydgoszczy.

Podobne deklaracje złożył Tomasz Śrama z Panattoni Europe. - Jesteśmy w trakcie realizacji parku logistycznego w Bydgoszczy. Od 2005 roku zbudowaliśmy 3,5 miliona metrów kwadratowych powierzchni produkcyjno-magazynowej w Polsce. Wiemy, że podaż obiektów klasy A (spełniających najwyższe wymagania dotyczące powierzchni i technicznych możliwości zabudowy - przyp. red.) w Bydgoszczy jest ograniczona, to był główny czynnik, dla którego zdecydowaliśmy się na inwestycje i nie żałujemy. Kupiliśmy działkę na terenie Zachemu, w sąsiedztwie parku przemysłowego. Zaczęliśmy budowę hali na 12 tysięcy metrów.

Bydgoszcz, w której bezrobocie spadło już do 5,4 procent, będzie mogła liczyć w związku z nowymi inwestycjami na kolejne miejsca pracy. Szacuje się, że po oddaniu do użytku trzech hal, może być to nawet trzy tysiące nowych miejsc pracy.

- Logistyka w ostatnich latach zmieniła swoje oblicze bardzo mocno, to już nie proste przerzucanie palet. Wszystkie firmy dążą do tego, by dodać jakieś dodatkowe usługi. I z tym wiąże się zatrudnienie ludzi, zwłaszcza w firmach z branży e-commerce (np. sklepy internetowe - red.) - mówi Piotr Bzowski. - Wszystko zmierza do tego, by wykorzystać przewagę konkurencyjną, jaką daje firmom tani - w porównaniu z Zachodem - pracownik. Jak pokazuje przykład Poznania i Wrocławia, wejście dużych firm na rynek powoduje duży wzrost płac i zainteresowania danym miejscem.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

M
Mariusz !!!
Jeszcze Toruń będzie błagać Bydgoszcz, aby przygarnęła go pod swoje ogromne opiekuńcze skrzydła. Prawdopodobnie jednak zamiast przygarnąć pasożyta, to Bydgoszcz go rozdziobie i rozdrapie - bo zasłużył sobie na to swą postawą.
z
znawca
nauczcie sie wreszcie ze autostrada nie obsluguje przyległego terenu widocznie w Bydzi kusza ladne dziewczyny
k
kierowca
Normalka Stolica Metropolii Miast Wiodące 362 tyś mieszkańców . Nie ma takiego drugiego w Regionie . Toruń 180 tyś !!! wszystko w temacie/.
e
ejw
Czyżbyś był z torunia że boli cię jak coś powstaje w Bydgoszczy?
p
pw
Logistyka w bydgoszczy? Przecież tu nawet nie ma autostrady.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski