Bydgoszcz chce wiedzieć, jak uszczęśliwić rowerzystów

Sławomir Bobbe
Sławomir Bobbe
Miasto chce się dowiedzieć, co jeszcze może zrobić, by klimat dla rowerzystów był lepszy.
Miasto chce się dowiedzieć, co jeszcze może zrobić, by klimat dla rowerzystów był lepszy. Filip Kowalkowski
Bydgoszcz, podobnie jak kilkadziesiąt polskich i kilkaset europejskich miast, bada czy rowerzyści są zadowoleni z klimatu rowerowego, jakie buduje miasto. Co, gdy zadowoleni nie będą?

Zobacz wideo: Bezpieczeństwo na drogach jesienią. O tym trzeba pamiętać.

- Bydgoszcz została zaproszona do badania klimatu rowerowego, który w naszym kraju organizuje Polska Unia Mobilności Aktywnej, a w Europie Europejska Federacja Cyklistów. Badanie to ankieta dla mieszkańców, cyklistów - tych amatorskich i tych bardziej profesjonalnych. Wyniki ankiety mają dać odpowiedź jak mieszkańcy, rowerzyści oceniają politykę rowerową samorządu, czego oczekują, jakie zadania wykonywać najpierw, by klimat dla rowerzystów poprawić - wyjaśnia Łukasz Krupa, dyrektor Biura Promocji Miasta i Współpracy z Zagranicą.

Drogi rowerowe w odcinkach

- Bydgoszcz stara się, by infrastruktura rowerowa była jak najbardziej przyjazna, żeby kierowcy aut przesiadali się na rower, podobnie z pasażerami komunikacji miejskiej, jeśli są tylko możliwości. My staramy się takie możliwości mieszkańcom stwarzać - ocenia Mirosław Kozłowicz, zastępca prezydenta Bydgoszczy.

Prezydent wymienił inwestycje w drogi rowerowe, które realizowano w Bydgoszczy w latach 2018-2019. To między innymi:

  1. Infrastruktura rowerowa wzdłuż Wojska Polskiego (pętla Chemiczna)
  2. Drogi rowerowe ciągu ul. Grunwaldzkiej (łącznie 3,2 km)
  3. Drogi w ciągu ul. Łochowskiej (1km)
  4. Kontrapas na ul. Wiatrakowej
  5. Drogi przy ul. Wojska Polskiego (przy ul. Magnuszewskiej i ul. Szpitalnej - 2km)
  6. Trasy w ramach drugiego etapu TU (2,4 km)

To Cię może też zainteresować

Kolejne kilometry tras powstały w tym roku. Trwa wyznaczanie kontrapasów na 24 bydgoskich ulicach - dzięki nim rowerzyści będą mogli poruszać się bezpieczniej, często krótszymi trasami.

Rower to normalny środek transportu

Łukasz Krupa podkreśla, że Biuro Promocji Miasta i Współpracy z Zagranicą organizuje wydarzenia, które mają na celu popularyzację roweru jako alternatywnego środka transportu, który może być też formą rekreacji.

- Naszym największym osiągnięciem jest organizacja ogólnopolskiej rywalizacji o Rowerową Stolicę Polski, w której wzięły udział 44 miasta, a rowerzyści przejechali 4 mln kilometrów. To wydarzenie zyskuje popularność. Mamy bardzo dobre zwrotne opinie z miast uczestników, które chcą ten projekt rozwijać u siebie - zapewnia Łukasz Krupa.

Zadowolenie rowerzystów

Wyniki ankiet mają pomoc w planowaniu inwestycji i stwierdzeniu, co można poprawić, by rowerzystom kręciło sie lepiej.
Urzędnicy podkreślają, że zawsze jest dużo grup społecznych, które mają swoje interesy - piesi, cykliści, właściciele aut, użytkownicy komunikacji miejskiej i czasem jest tak, że trudno te interesy pogodzić.

Opinie o rowerowym klimacie Bydgoszczy przekazywać można na – rowerowyklimat.pl.

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

s
seburro

Rzygać się chce, Bruski buduje ścieżki rowerowe, a chodnik przy szkole nr. 35 na miedzyniu wygląda dokładnie tak samo jak 40 lat temu, dziura na dziurze.

Y
Yanosic

Szkoda że nie kierowców bo by się bruski i jego półgłówki od dróg dowiedziały co myślą o nich