Zobacz wideo: Bezpieczeństwo na drogach jesienią. O tym trzeba pamiętać.
- Bydgoszcz została zaproszona do badania klimatu rowerowego, który w naszym kraju organizuje Polska Unia Mobilności Aktywnej, a w Europie Europejska Federacja Cyklistów. Badanie to ankieta dla mieszkańców, cyklistów - tych amatorskich i tych bardziej profesjonalnych. Wyniki ankiety mają dać odpowiedź jak mieszkańcy, rowerzyści oceniają politykę rowerową samorządu, czego oczekują, jakie zadania wykonywać najpierw, by klimat dla rowerzystów poprawić - wyjaśnia Łukasz Krupa, dyrektor Biura Promocji Miasta i Współpracy z Zagranicą.
Drogi rowerowe w odcinkach
- Bydgoszcz stara się, by infrastruktura rowerowa była jak najbardziej przyjazna, żeby kierowcy aut przesiadali się na rower, podobnie z pasażerami komunikacji miejskiej, jeśli są tylko możliwości. My staramy się takie możliwości mieszkańcom stwarzać - ocenia Mirosław Kozłowicz, zastępca prezydenta Bydgoszczy.
Prezydent wymienił inwestycje w drogi rowerowe, które realizowano w Bydgoszczy w latach 2018-2019. To między innymi:
- Infrastruktura rowerowa wzdłuż Wojska Polskiego (pętla Chemiczna)
- Drogi rowerowe ciągu ul. Grunwaldzkiej (łącznie 3,2 km)
- Drogi w ciągu ul. Łochowskiej (1km)
- Kontrapas na ul. Wiatrakowej
- Drogi przy ul. Wojska Polskiego (przy ul. Magnuszewskiej i ul. Szpitalnej - 2km)
- Trasy w ramach drugiego etapu TU (2,4 km)
To Cię może też zainteresować
Kolejne kilometry tras powstały w tym roku. Trwa wyznaczanie kontrapasów na 24 bydgoskich ulicach - dzięki nim rowerzyści będą mogli poruszać się bezpieczniej, często krótszymi trasami.
Rower to normalny środek transportu
Łukasz Krupa podkreśla, że Biuro Promocji Miasta i Współpracy z Zagranicą organizuje wydarzenia, które mają na celu popularyzację roweru jako alternatywnego środka transportu, który może być też formą rekreacji.
- Naszym największym osiągnięciem jest organizacja ogólnopolskiej rywalizacji o Rowerową Stolicę Polski, w której wzięły udział 44 miasta, a rowerzyści przejechali 4 mln kilometrów. To wydarzenie zyskuje popularność. Mamy bardzo dobre zwrotne opinie z miast uczestników, które chcą ten projekt rozwijać u siebie - zapewnia Łukasz Krupa.
Zadowolenie rowerzystów
Wyniki ankiet mają pomoc w planowaniu inwestycji i stwierdzeniu, co można poprawić, by rowerzystom kręciło sie lepiej.
Urzędnicy podkreślają, że zawsze jest dużo grup społecznych, które mają swoje interesy - piesi, cykliści, właściciele aut, użytkownicy komunikacji miejskiej i czasem jest tak, że trudno te interesy pogodzić.
Opinie o rowerowym klimacie Bydgoszczy przekazywać można na – rowerowyklimat.pl.
