Jak informuje GDDKiA, firma Impressa Pizzarotti mimo wielokrotnych wezwań i dobrej woli ze strony Generalnej Dyrekcji nie realizowała zapisów kontraktowych. Wykonawca zostały wezwany w trybie Subklauzuli 15.1 do poprawy. Szczegółowo określono zakres prac, co do terminowości wykonania.
Wykonawca nie wywiązał się z wezwań i prowadził kontrakty niezgodnie z zawartymi umowami. Nie wypełniał zapisów dotyczących ich realizacji, w tym realizacji postępu robót zgodnego z harmonogramem oraz nie regulował płatności dla podwykonawców, usługodawców i dostawców materiałów.
Dyrekcja przypomina podwykonawcom, usługodawcom i dostawcom materiałów o „Serwisie dla podwykonawców” uruchomionym na stronie internetowej GDDKiA. Podmioty poszkodowane we współpracy z Impressa Pizzarotii, pozyskają tam najważniejsze informacje, jak skutecznie otrzymać nieuregulowane należności.
Deklaracje bez pokrycia
Na etapie procedury przetargowej zamawiający (GDDKiA) zadawał pytania techniczne, w odpowiedzi na które wykonawca potwierdził wolę i możliwość realizacji zamówienia zarówno pod względem technicznym, jak i ekonomicznym. Wykonawca oświadczył w formularzu złożonej oferty, że zamówienie zrealizuje „samodzielnie, tj. bez udziału podwykonawców” oraz wykazał posiadanie zdolności kredytowej w wymaganej wysokości.
Zestawienie kosztorysów
odcinek nr 1: Nowe Marzy - Dworzysko (23,3 km)
- kosztorys GDDKiA: 590 458 667,65 zł brutto
- wartość kontraktu: 374 722 113,70 zł brutto
odcinek nr 2: Dworzysko - Aleksandrowo (22,4 km)
- kosztorys GDDKiA: 683 725 199,48 zł brutto
- wartość kontraktu: 409 760 779,95 zł brutto
odcinek nr 5: Białe Błota - Szubin (9,7 km)
- kosztorys GDDKiA: 428 388 789,44 zł brutto
- kwota kontraktu: 259 926 113,82 zł brutto
POLECAMY:
Remont węzła przy Szarych Szeregów w Bydgoszczy. Wideo z drona
