https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Budowa drogi S5. GDDKiA straciła cierpliwość. Włosi wyrzuceni z budowy

Marek Weckwerth
GDDKiA
Po wielokrotnych wezwaniach wykonawcy, firmy Impresa Pizzarotti, do rzetelnej i zgodnej z podpisanymi umowami realizacji kontraktów na odcinkach S5 w województwie kujawsko-pomorskim (Nowe Marzy - Dworzysko, Dworzysko - Aleksandrowo, Białe Błota - Szubin) GDDKiA podjęła decyzję o odstąpieniu od umów z wykonawcą tych inwestycji.

Jak informuje GDDKiA, firma Impressa Pizzarotti mimo wielokrotnych wezwań i dobrej woli ze strony Generalnej Dyrekcji nie realizowała zapisów kontraktowych. Wykonawca zostały wezwany w trybie Subklauzuli 15.1 do poprawy. Szczegółowo określono zakres prac, co do terminowości wykonania.

Wykonawca nie wywiązał się z wezwań i prowadził kontrakty niezgodnie z zawartymi umowami. Nie wypełniał zapisów dotyczących ich realizacji, w tym realizacji postępu robót zgodnego z harmonogramem oraz nie regulował płatności dla podwykonawców, usługodawców i dostawców materiałów.

Dyrekcja przypomina podwykonawcom, usługodawcom i dostawcom materiałów o „Serwisie dla podwykonawców” uruchomionym na stronie internetowej GDDKiA. Podmioty poszkodowane we współpracy z Impressa Pizzarotii, pozyskają tam najważniejsze informacje, jak skutecznie otrzymać nieuregulowane należności.

Deklaracje bez pokrycia

Na etapie procedury przetargowej zamawiający (GDDKiA) zadawał pytania techniczne, w odpowiedzi na które wykonawca potwierdził wolę i możliwość realizacji zamówienia zarówno pod względem technicznym, jak i ekonomicznym. Wykonawca oświadczył w formularzu złożonej oferty, że zamówienie zrealizuje „samodzielnie, tj. bez udziału podwykonawców” oraz wykazał posiadanie zdolności kredytowej w wymaganej wysokości.

Zestawienie kosztorysów

odcinek nr 1: Nowe Marzy - Dworzysko (23,3 km)

  • kosztorys GDDKiA: 590 458 667,65 zł brutto
  • wartość kontraktu: 374 722 113,70 zł brutto

odcinek nr 2: Dworzysko - Aleksandrowo (22,4 km)

  • kosztorys GDDKiA: 683 725 199,48 zł brutto
  • wartość kontraktu: 409 760 779,95 zł brutto

odcinek nr 5: Białe Błota - Szubin (9,7 km)

  • kosztorys GDDKiA: 428 388 789,44 zł brutto
  • kwota kontraktu: 259 926 113,82 zł brutto

POLECAMY:
Remont węzła przy Szarych Szeregów w Bydgoszczy. Wideo z drona

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 15

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Przekręty sie skończyły i wloska firma musi odejść..

Za Po sie udawało wyciągać kasę od państwa ...

Od samego początku widać było opóźnienia przy budowie S5..Włosi olewali prace..
P
PP
Tak właśnie patrzę na filmik i pusto, to przez tych wyrzuconych Włochów :)

https://www.youtube.com/watch?v=FCPsgcuYYms
G
Gość
Niestety ale rząd musi zwaloryzowaną kontrakty z lat 15-16. Inaczej polska popadnie w niesamowity kryzys. Rozumiem że kasy nie ma ale na to musi się znaleźć inaczej staniemy się drugą Grecją. Wszyscy mówią że 500 jest źle lecz to nie prawda.500 jest dobre ale dla ludzi nie dla gospodarki i stanu finansów publicznych. Jeśli rząd nie dołoży natychmiast kasy do budowy dróg to w przyszłym roku nie będzie miał z czego sfinansować obietnic socjalnych.
G
Gość
2019-06-11T22:02:48 02:00, Pwn28:

Wszystko podrożało i prawo zamówień publicznych to przewiduje. Można zwiększyć kasę na budowę skoro kosztorys był o 200 mln zł droższy to państwo musi mieć teraz na to zabezpieczenie. Nie da się budować dobrze i tanio. Nie będzie szybko.... oszczędności i polityka prospołeczna zgubiły rząd. Nie ma na wszystko. Po prostu. Ale nie przyznają się do porażki i teraz winne PO. Że są upały też winne PO. PiS, za to że rozdaje zamiast inwestować, kupuje głosy do wyborów. Brawo krótkowzroczni wyborcy PiS...

Olszewski wynalazł firmę, która niczego w pl nie zbudowała. Widocznie chodziło o przekręty

G
Gość
2019-06-11T17:53:00 02:00, Gość:

Chyba było tak. Włosi myśleli, że będą robili przekręty bo tak umówili się z poprzednio rządzącymi. A tu władza się zmieniła i z przekrętów nici

2019-06-11T19:43:15 02:00, rr:

No i wiedzieli o kosztach wcześniej , więc to głupie tłumaczenie , byle tylko wygrać przetarg i coś uskubać

2019-06-11T20:37:01 02:00, Gość:

Chyba dalej jest tak, że mamy takie PIS owskie nieloty, które wszędzie węszą układy, zamiast realnie argumentować i oceniać sytuację.RR

Za to PO-PSL bylo bardzo l;otnne a raczeju wszystko ulotne .

G
Gość
2019-06-11T22:02:48 02:00, Pwn28:

Wszystko podrożało i prawo zamówień publicznych to przewiduje. Można zwiększyć kasę na budowę skoro kosztorys był o 200 mln zł droższy to państwo musi mieć teraz na to zabezpieczenie. Nie da się budować dobrze i tanio. Nie będzie szybko.... oszczędności i polityka prospołeczna zgubiły rząd. Nie ma na wszystko. Po prostu. Ale nie przyznają się do porażki i teraz winne PO. Że są upały też winne PO. PiS, za to że rozdaje zamiast inwestować, kupuje głosy do wyborów. Brawo krótkowzroczni wyborcy PiS...

No jasne GDDKiA bedzie coraz wiecej placic a lenie i tak nic nie beda robic .Przestan sie czepiac dzieci ,ze to niby przez nie teraz makarony nie chca robic.Poprostu skonczylo sie PO-PSL i nie ma jak kombinowac. A PIS za nie robienie placic nie chce cwaniakom z zachodu .

G
Gość
Stara droga nr 5 , białe blota - szubin woła o pomstę do nieba ciekawe czy zanim powstanie S-ka doczekamy się chociaż zaklejenia dziur
P
Pwn28
Wszystko podrożało i prawo zamówień publicznych to przewiduje. Można zwiększyć kasę na budowę skoro kosztorys był o 200 mln zł droższy to państwo musi mieć teraz na to zabezpieczenie. Nie da się budować dobrze i tanio. Nie będzie szybko.... oszczędności i polityka prospołeczna zgubiły rząd. Nie ma na wszystko. Po prostu. Ale nie przyznają się do porażki i teraz winne PO. Że są upały też winne PO. PiS, za to że rozdaje zamiast inwestować, kupuje głosy do wyborów. Brawo krótkowzroczni wyborcy PiS...
M
Mela
Na początku to jakoś szło... dużo się działo ... może zaskoczyła ich Polską biurokracja i ceny szybunące w górę.... zawsze mnie to zastanawiało jak obliczyć koszty przeniesienia góry ... czy ktoś się nie pomylił o 500 kursów wywrotek... Tak czy siak ... drogi nie ma i jak patrzę od w zasadzie Rogowa po Nowe Marzy ... dzieje się tyle co nic ...
G
Gość
2019-06-11T17:53:00 02:00, Gość:

Chyba było tak. Włosi myśleli, że będą robili przekręty bo tak umówili się z poprzednio rządzącymi. A tu władza się zmieniła i z przekrętów nici

2019-06-11T19:43:15 02:00, rr:

No i wiedzieli o kosztach wcześniej , więc to głupie tłumaczenie , byle tylko wygrać przetarg i coś uskubać

Chyba dalej jest tak, że mamy takie PIS owskie nieloty, które wszędzie węszą układy, zamiast realnie argumentować i oceniać sytuację.RR

r
rr
2019-06-11T17:53:00 02:00, Gość:

Chyba było tak. Włosi myśleli, że będą robili przekręty bo tak umówili się z poprzednio rządzącymi. A tu władza się zmieniła i z przekrętów nici

No i wiedzieli o kosztach wcześniej , więc to głupie tłumaczenie , byle tylko wygrać przetarg i coś uskubać

T
Taaak !
W końcu , to czarna owca budowy , inni już mają asfalt a tu nic od początku było to widać , oni nie są do roboty a po za tym korki codziennie ile można.
G
Gość
Firma która staruje do przetargu musi mieć duże zabezpieczenie w banku i tanio wybudować drogę to jest podstawa. Więc Polskie firmy mają marne szanse na wygranie przetargu. Wygrywają duże firmy zagraniczne z kasą .Polskie firmy wygrywają od lat przetargi na budowę dróg w Niemczech ,Litwie Łotwie ale nie w Polsce! Oto polityka naszch rządzących.
G
Gość
Chyba było tak. Włosi myśleli, że będą robili przekręty bo tak umówili się z poprzednio rządzącymi. A tu władza się zmieniła i z przekrętów nici
G
Gość
W całej Polsce budowa dróg kuleje ,są odcinki z których schodzą firmy Polskie i zagraniczne. Po prostu materiały ,ropa i robocizna podrożały ponad 30% a asfalt podrożał aż ok 70% ,normalna firma nie bedzie dokładać do budowy wolą zapłacić kary.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski