Prace przy DK 25 ruszą lada moment. Wykonawca zrealizować ma zadanie w ciągu 6 miesięcy, a zatem finału robót spodziewać się można późną jesienią br. Kosztować to będzie 12,4 mln zł. Inwestorem - Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Swoją cegiełkę do inwestycji dokłada też gmina Nowa Wieś Wielka. Samorząd przekaże na ten cel 1,5 mln zł.
Główny cel: poprawa bezpieczeństwa
To ważne dla regionu zadanie zrealizowane zostanie w ramach programu likwidacji miejsc niebezpiecznych. Spowoduje, że piesi i rowerzyści znikną wkrótce z tej ruchliwej trasy. Bezpieczny dla nich trakt zbudowany zostanie ponad 5 metrów od krawędzi jezdni.
- To jedna z większych inwestycji w województwie kujawsko - pomorskim jeśli chodzi o budowę ciągów pieszo – rowerowych. Dokumentacja przygotowana została kilka lat wstecz. Teraz dostaliśmy dofinansowanie i będziemy to zadanie realizować – informował chwilę po podpisaniu umowy z firmą Strabag Sebastian Borowiak, dyrektor bydgoskiego oddziału GDDKiA.
- W ramach programu likwidacji miejsc niebezpiecznych już mamy zrealizowanych 8 zadań, które poprawiają bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych w naszym województwie. A takich zadań będziemy realizować do końca tego roku aż 577 – podkreślał dyr. Borowiak.
Budowa pod szczególnym nadzorem
Przy odpisaniu umowy w siedzibie GDDKiA w Bydgoszczy obecny był wojewoda Mikołaj Bogdanowicz. Jak przyznał – docenia on wagę tej inwestycji bo codziennie jadąc do pracy i wracając do domu przejeżdża DK nr 25 na tym odcinku.
- Ścieżki pieszo - rowerowe są bardzo ważne, poprawiają bezpieczeństwo i komfort życia mieszkańców, ale też dają szansę na rozwój turystyki. Będziemy bacznie obserwować jak przebiegają prace między Brzozą a Nową Wsią Wielką – zapowiedział wojewoda.
- Główny odcinek ma 6 kilometrów. Dwa obiekty inżynierskie w ciągu tej ścieżki powstaną więc jest co robić. Wojewoda – jak się właśnie dowiedziałem - będzie nas codziennie obserwował więc tym bardziej trzeba sprawnie tę inwestycję przeprowadzić – mówił po podpisaniu umowy Bogusz Czupryński, dyrektor techniczny firmy Strabag.
Umocnienie skarp, przestawienie krzyża na DK 25
Pracy jest dużo. Zakres zadania przewiduje m. in. przebudowę nawierzchni drogi dojazdowej i zjazdów, budowę ścian oporowych, regulację skarp na drodze krajowej nr 25, a także umocnienie skarpy przy Strudze Jezuickiej i przy Kanale Złotnickim. Powstaną też dwa obiekty inżynierskie. Konieczna jest wycinka drzew i krzewów, roboty energetyczne i prace z branży sanitarnej.
Jak dowiadujemy się - by ścieżka powstała wykonawca przestawić będzie musiał także wiatę przystankową i przydrożny krzyż.
- Wszyscy się radują, ale najbardziej ja, bo reprezentuję mieszkańców, którzy cały czas apelowali i prosili, żebyśmy mogli to zadanie zrealizować. Jestem bardo wdzięczny naszym radnym, którzy zaakceptowali potrzebną kwotę w budżecie gminy. Nie było żadnych oporów. A realizacja będzie cieszyła nie tylko mieszkańców Brzozy, w której mieszkam. To ważny moment. Brzoza i Nowa Wieś Wielka – dwie ważne miejscowości - zostaną połączone i będzie bezpieczniej – cieszył się na podpisaniu umowy w GDDKiA Wojciech Oskwarek, wójt gminy Nowa Wieś Wielka.
