https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Budowa drogi S5. Czy do końca tego roku nasz fragment zostanie oddany do użytku?

Marek Weckwerth
Wszyscy wiedzą, że szans na zakończenie w tym roku budowy kujawsko-pomorskiego fragmentu S5 już nie ma.
Wszyscy wiedzą, że szans na zakończenie w tym roku budowy kujawsko-pomorskiego fragmentu S5 już nie ma. Tomasz Czachorowski
Wszyscy wiedzą, że szans na zakończenie w tym roku budowy kujawsko-pomorskiego fragmentu S5 już nie ma. Jest za to nadzieja na wiosenne przyspieszenie prac.

Ogromne zaniepokojenie społeczeństwa wywołały doniesienia, że włoska firma Impresa Pizzarotti zwalnia podwykonawców, że prace spowalniają. Impresa Pizzarotti tłumaczyła nam, że na rynku budowlanym znacznie wzrosły koszty materiałów i robocizny, i firma chciałaby od Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zrekompensowania strat.

Generalna, ustami jej rzecznika Jana Krynickiego, odrzuca roszczenia i domaga się respektowania zapisów kontraktu - tego, na co wykonawca się dobrowolnie przystał.

Przeczytaj także: Włosi dostali żółtą kartkę na budowie drogi S5

Ostatnie szacunki GDDKiA w Bydgoszczy mówią, że najmniejsze zaangażowanie robót jest na odcinku drugim S5 Dworzysko-Aleksandrowo – to zaledwie 19,3 procent. Odcinek pierwszy Nowe Marzy- Dworzysko wykonany jest w 21,3 procentach. Oba wykonywane są przez włoską firmę Impresa Pizzarotti.

Wyraźnie widać, że także na odcinku piątym należącym do Włochów Białe Błota – Szubin także rewelacji nie ma - tam postęp w pracach określany jest na 38 proc.

Na odcinku trzecim Aleksandrowo-Tryszczyn prace zbliżają się do półmetka. To front robót przedsiębiorstw Intercor i Trakcja.

Między Tryszczynem a Białymi Błotami (odcinek czwarty) postęp szacowany jest na 37,5 proc, zaś między Szubinem a Jaroszewem (odc. szósty) - na 58,3 proc. Pracują tam odpowiednio Polaqua i Dragados oraz Trakcja i Intercor.

Na „deser” trzeba wspomnieć o odcinku siódmym, czyli ostatnim 7 Jaroszewo - granica województwa, gdzie jest najlepiej - 66,8 proc. To zasługa przedsiębiorstw Kobylarnia i Mirbud.

Zobacz także wideo: Flash Info odcinek 6 - najważniejsze informacje z Kujaw i Pomorza.

Komentarze 8

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gosc
A może czas by skończyć z tymi śmiesznymi przetargami i dać pracę krajowym firmą bezpośrednio pod GDDiA i na bieżąco płacić za wykonaną pracę.a nie obcym firmą gdzie pieniądze znikają po za granicami naszego Kraju.I nawet jeśli umowy zostaną zerwane będą kolejne przetargi i kolejna kasa i w taki sposob nasze drogi robią się najdroższe w budowie i czasie.
M
Maczy
"na co wykonawca się dobrowolnie przystał"
Po jakiemu to? Bo po polsku na pewno nie.
M
Maczy
Po
t
tomato

Wczoraj słyszałem w TVP Bydgoszcz że niebawem bedą budować S10 he,he dobre ,S5 już w 2006 zaczynali a S10  Bydgoszczy do Torunia będzie za 30 lat,teraz to obiecanki kiełbasy wyborczej

t
tomm77

Koło Gruczna cały czas roboty trwają ! bez przerwy!

K
Kierowca
Roboty sa i niech trwaja, wszyscy czekaja zeby S mykac do Poznania. Tylko mam pytanie czy zostanie naprawiona droga kolo Bozenkowa ktora rozjechali gdy przewozili ziemie z jednej strony brdy na drugą!?!?
K
Kierowca
Roboty sa i niech trwaja, wszyscy czekaja zeby S mykac do Poznania. Tylko mam pytanie czy zostanie naprawiona droga kolo Bozenkowa ktora rozjechali gdy przewozili ziemie z jednej strony brdy na drugą!?!?
g
gościu

jakie postępy prac, o czym wy mówicie? Tej drogi nie ma i nie będzie ani w tym roku ani w następnym!

Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski